Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289145 Roken

• Auteur

zijn er mensen die ook zo'n moeite hadden in het begin om te stoppen met roken weet dat het om je kindje gaat maar toch blijft het moeilijk

#3112191 Quote

hoi

Ik had er in het begin toen ook heel   veel moeite mee,en toen heb ik het uiteindelijk kunnen laten tot 4 sigaretten op een dag en dan voelde ik me nog schuldig soms,het is moeilijk maar las je van af kunt blijven vind ik dat heel knap.Gelukkig was mijn dochertje gezond.vriendin van mij rookt heel veel toen ze zwanger was vond ik heel erg,maar ja kun je nix van zeggen he .veel sterkte met stoppen he.groetjes wendy

#3112193 Quote

Hoi,
    Ja, ik had ook onwijs veel moeite. Kon het beperken tot 2 sigaretjes per dag, tot de 30ste week. Toen bleek dat het kindje niet goed groeide. Ben toen helemaal gestopt (en nog steeds, 5 jr later) Ik heb toen accupunctuur gehad, misschien een idee?
    Succes, groetjes Sil

#3112200 Quote

Hay,

ik heb ook heel veel moeite om te stoppen probeer er 4 te roken maar soms doe ik ook halve zodat ik wat meer momenten op de dag heb om even een trekkie te nemen.
    schuldig voel ik me ook ja, maar aan de andere kant zijn er ook heel veel mensen die fulltime blijven roken en een gezond kind op de wereld zetten er kan van alles mis gaan en ik denk dat als je kind gezond is dat 3a4 sigaretten niet zo heel schadelijk zijn tot niet, maar stoppen is altijd beter!!!!! ik weet niet of je man ook rookt maar anders kan je als jullie samen zijn de sigaret aansteken en na 3 hijsen aan hem geven heb je toch even een trekkie gehad maar ook weer niet echt gerookt. succes

gr patricia

#3112203 Quote

hoi
    Ik heb het zelfde probleem ik ben manager van een winkel en als ik een beetje stress heb dan ga ik even naar buiten om een sigaret te roken om rustig te worden en o wat is dat lekker maar ik moet nodig stoppen maar kan het echt niet
    Misschien als ik donderdag die kleine op de echo zie voor het eerst misschien is dat wel de dag dat ik zeg ik stop helemaal want 4 sigaretten op een dag of een heel pakje het blijft slecht voor jezelf en die kleine HELP
    Groetjes sanne

#3112395 Quote

Hallo allemaal,
    Ben nu zwanger van de 2e het moment dat ik wist dat ik zwanger was ben ik gelijk gestopt, bij de 1e zwangerschap heb ik precies hetzelfde gedaan. Gewoon doen, je hebt zo''n grote verantwoordelijkheid nu je een kindje in je draagt.!!!
    Succes ermee..

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3112423 Quote

hoi
    ik probeerde ook te stoppen met roken toen ik zwanger bleek te zijn, maar niks is waar!
    het is en blijft moeilijk en of je er nu 20 of 4 rookt maakt ook al niet uit!
    ben nu 34 weken zwanger en het kindje is niet te klein of zo alles gaat gewoon zoals normaal.

#3112446 Quote

Elk trekje wat je neemt kan schadelijk zijn voor je baby. Probeer jezelf nu niet gerust te stellen met het fabeltje dat die paar sigaretjes er niet toe doen.
    Ik heb bij de eerste 2 sigaretjes per dag gerookt, tot de 30 weken.
    Toen ze is geboren, liet de vk gelijk de placenta zien…allemaal zwarte puntjes, waar dus bloedvaatjes waren afgestorven door het roken..
    Ik kon wel door het bed heen zakken, dat had ik dat kleine meisje aan gedaan!
    Ik weet het, het is moeilijk, maar niet onmogelijk! Ik rookte een pakje per dag en mij is het ook gelukt!
    Groetjes Sil

#3112464 Quote

Misschien een beetje zwart wit, maar het gaat om je kind kom op zeg.
    Meteen weg met die vieze peuken.
    Heb 12 jaar gerookt, meteen gestopt op de dag dat ik er achter kwam dat ik zwanger ben. Klaar er mee, bij de etos liggen gratis pakketjes voor stoppen met roken voor a.s. mama's. Geen idee wat er in zit, wellicht helpt het.
    Hoef geen applaus voor het stoppen, want snak elke dag na het eten naar sigaret maar toch voor mijn kindje heb ik alles over. Bovendien wil ik geen rokend moeder zijn (sorry mam en sorry dames die dit wel zijn). Maar ik ga pas weer roken als ik 70 ben ofzo.
    Mijn partner is trouwens wegens sympathie (en lichte dwang haha) ook gestopt met roken.
    Als ik nu ergens zit waar veel gerookt wordt kan ik wel over mijn nek gaan vieze benauwde lucht, bah!
    Blij er van af te zijn en kom op met een beetje wilskracht kan iedereen het!

Liefs G.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct