Hoi Hoi,
Nou is mijn verlof jammer genoeg nog een eind weg ( ben bijna 9 wkn) maar ben er toch wel veel mee bezig.
Ik ben 11 Oktober uitgerekend en ik ga 6 wkn van te voren met verlof. Ik wil dan 3 wkn vakantie en 3 wkn verlof opnemen en dan heb ik nog 13 wkn over voor na de bevalling.
Nou vraag ik me al een poosje af; als ik bijv 2 wkn eerder beval begint dan meteen je verlof (dus schuift hij op) of begint hij pas op je uitgerekende datum en heb je 2 extra wkn vrij.
Of als ik 2 wkn later beval, heb ik dan 2 wkn minder verlof omdat ik er al 2 op heb zitten terwijl ik nog niet eens bevallen ben.
Snappen jullie hem nog?![]()
Kruimel
Hoi Kruimel,
Hier ff een oude bekende van het 'langer' forum. Je moet verplicht tussen de 4 en 6 weken van tevoren met verlof. Je kan dus geen 3 weken vakantie opnemen als je 6 weken van tevoren wil maar wel 2 weken. 4 weken verlof en 2 weken vakantie dus.
Officieel ga je dan dus 4 weken van tevoren met verlof wat betekent dat je 12 weken na de bevalling overhoudt. Als je eerder bevalt hou je die 12 weken erna en wordt het niet meer. Je hebt dus geen 2 weken extra vrij. Het blijft in totaal altijd miniaal 16 weken. Die 4 dus + die 12 daarna. Het wordt niet 18 omdat je eerder bevalt.
lfs ing