Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289155 Babyborrelkraamfeest

• Auteur

Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels ruim 30 weken en ben me aan het orienteren over al dan niet een babyborrel/kraamfeest.

Wie heeft er ervaringen mee en wat werd er zoal geserveerd? Hoeveel weken na de bevalling wordt zo'n feestje gegeven?

We hebben namelijk een vrij grote familie en ik verwacht anders dat ik nog een hele lange periode 's avonds kraamvisite krijg en eigenlijk wil ik die tijd lekker met onze uk doorbrengen.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Succes met de zwangerschap!

Marieke

#3112289 Quote

Hoi.
    Ik ben benieuwd naar de reacties. Ik ben nu zwanger van de 2e en zat ook te denken om zoiets te doen, omdat ik na de geboorte van mijn zoontje het echt niet meer leuk vond dat we iedere dag op een gegeven moment 's middags en 's avonds visite hadden! En dat tot 4 maanden na de geboorte..
    Laat maar komen die tips!
    Groetjes Anne-Marie

#3112292 Quote

Onze buren hebben het 2 keer gedaan en zo hebben wij het ook meegemaakt. 1 x thuis en 1 x in een kroeg. Het was in beide gevallen prima en gezellig maar het ging niet echt om het kind. Je kreeg even een blik op de maxi cosi en dat was het. Vervolgens was het borrelen met wijn en borrelhapjes.
    Het kan handig zijn als je niet weken met visite wil zitten. Wij denken erover om voor bepaalde mensen die we niet zo vaak zien en collega's een borreltje in de tuin te doen. Gewoon een paar statafels in de tuin, lekker hapje en drankje en klaar. Ik moet er ook niet aan denken dat ik 3 x per dag visite heb tot het einde van mijn verlof. Een beetje rust lijkt me erg prettig. Maarre ik hoor ook verhalen van mensen waar niemand komt de 1e 3 weken. Ook weer niet leuk lijkt mij. Het blijft een lastige keuze!

gr.  ing

#3112332 Quote

Ik heb al verschillende kraamborrels meegemaakt en die gingen wel om het kind. Ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe groot je huis en/of tuin is want dan zou je het thuis kunnen doen. Dat was nl wel het geval bij die borrels waar ik geweest ben. je hebt dan inderdaad alle vage vrienden, kennissen en familie in een keer.
    Ik organiseer dit soort dingen professioneel en wil best een keer met je van gedachten wisselen over wat wel en niet handig is.
    Groetjes
    Bianca

#3113073 Quote

Wij hebben onze babyborrel gehouden toen onze dochter 5 weken was ( ik wou perse dat dit gedaan was voor ik terug moest gaan werken).
    We hadden een voetbalkantine gehuurd, drank a volonté, belegde broodjes, chips, taart,….
    We hebben de eerste weken alleen naaste familie over de vloer gehad en de rest heeft gewacht tot de babyborrel.
    Nu   ben ik terug zwanger en ik ga er opnieuw voor.

#3113135 Quote

Wij hebben ook een kraamfeest gehouden, een middag 5 weken en 6 weken na de geboorte. Gewoon een uitnodiging, beschuiten, iets te drinken en dat was het. Geen bijzondere dingen of zo. Als Eline sliep lag ze boven op haar kamertje en gingen we even stilletjes kijken anders was ze beneden in de huiskamer bij mij of mijn man.

Ik vond het een prima ervaring, je krijgt veel vage types in een keer. Al moet ik zeggen dat er veel mensen zijn die het niet leuk vinden, die willen persoonlijke aandacht en komen toch los langs omdat ze "niet kunnen". Daarnaast is het best een belasting voor je kindje, Eline was flink van slag af na die twee dagen en dat terwijl ze gewoon bij ons was al die tijd. Die drukte heeft veel impact op zo'n kleintje! Ik persoonlijk zou mijn kind dan ook niet van hand tot hand laten gaan.

Nu gaan we het weer zo doen, omdat er meer mensen zijn die  we een kaartje sturen  doen we het ook in drie middagen.  Ook omdat de kleine eind mei/begin juni wordt verwacht en je een maand later met vakanties zit en er veel mensen zijn die echt niet kunnen. Familie is natuurlijk altijd welkom geweest!

Succes,
    Ingeborg
    (29 weken)

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3113138 Quote

Hallo,

Ik doe niet eens een poging, met verjaardagen kunnen ze  ook nooit op de dag die wij prikken. Dus dat zal nu ook wel niet en dan heb je alsnog die nasleep.
    Als ik er geen zin in heb zeg ik dat gewoon en dan komen ze maar lekker later.

Het had me wel heel leuk geleken eerlijk gezegt.

groetjes jmak

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct