Wij hebben ook een kraamfeest gehouden, een middag 5 weken en 6 weken na de geboorte. Gewoon een uitnodiging, beschuiten, iets te drinken en dat was het. Geen bijzondere dingen of zo. Als Eline sliep lag ze boven op haar kamertje en gingen we even stilletjes kijken anders was ze beneden in de huiskamer bij mij of mijn man.
Ik vond het een prima ervaring, je krijgt veel vage types in een keer. Al moet ik zeggen dat er veel mensen zijn die het niet leuk vinden, die willen persoonlijke aandacht en komen toch los langs omdat ze "niet kunnen". Daarnaast is het best een belasting voor je kindje, Eline was flink van slag af na die twee dagen en dat terwijl ze gewoon bij ons was al die tijd. Die drukte heeft veel impact op zo'n kleintje! Ik persoonlijk zou mijn kind dan ook niet van hand tot hand laten gaan.
Nu gaan we het weer zo doen, omdat er meer mensen zijn die we een kaartje sturen doen we het ook in drie middagen. Ook omdat de kleine eind mei/begin juni wordt verwacht en je een maand later met vakanties zit en er veel mensen zijn die echt niet kunnen. Familie is natuurlijk altijd welkom geweest!
Succes,
Ingeborg
(29 weken)