Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289158 Wat Als Ik Niet Op Tijd In Het Ziekenhuis Ben

• Auteur

Hallo allemaal,

ik heb heel deze zwangerschap al de angst dat ik niet op tijd in het ziekenhuis aankom voor de geboorte van mijn baby. Bij mijn eerste ging ik binnen een half uur van twee centimeter naar volledige ontsluiting. Toen duurde de uitdrijving wel wat langer omdat ik het allemaal eng vond, maar mijn tweede was er binnen tien minuten. En ik hoor wel vaker dat het ziekenhuis afwachtend kan zijn met het langskomen. Maar ja, als het zo vlug zou gaan, dan komt het meestal wel goed. Ik zie het echt al voor me dat ik ergens onderweg al beval. Gelukkig kunnen mijn man en ik de boeken over zwangerschap en bevallen wel dromen. En na twee bevallingen weten we ook wel een beetje hoe het moet, maar toch…

Groetjes van Marloes

#3112300 Quote

meestal als het zo snel gaat en zo makkelijk dat je het ziekenhuis niet haalt, dan is het een bevalling zonder complicaties. Dus maak je niet te druk. En de meeste kinderen worden niet geboren als je onderweg bent, dat zijn echt de uitzonderingen.

Miep

#3112304 Quote

Hoi Marloes,

Mijn eerste bevalling is ook best snel gegaan (2 uur 45 min in totaal). Ik kreeg meteen hele heftige w-en en was dus ook een beetje bang dat ik die straks ergens onderweg ofzo ga krijgen en wat dan? Het ging zo snel! Maar de vk stelde me gerust, het komt bijna niet voor en je hebt een soort instinct wat dan de w-en tegenhoudt als je ergens bent waar je niet wilt bevallen. Je hebt dan de tijd om naar de plek te gaan (thuis of ziekenhuis) om te bevallen. Dat klonk me heel logisch in de oren.
    Verder heb ik met de vk afgesproken dat ik bij de 1e tekenen van w-en al  moet bellen, al is het midden in de nacht. Ik hoef dus niet te wachten tot ze om de 5 minuten komen, juist omdat het zo snel ging en de kans bestaat dat dit weer zo gaat (of sneller). Ik kan me dus voorstellen dat ze in jouw geval ook zulke afspraken kunnen maken? Anders zou ik het zeker nog even aankaarten.
    Succes ermee!

Liefs, Mimi

#3112318 Quote

Hoi,
    Ik was tijdens de zwangerschap van mijn derde ook nogal bezorgd dat we het ziekenhuis niet zouden halen. Vanaf eerste pijntje tot geboorte had het 2,5 uur geduurd, maar wat een heftige 2,5 uur, poeh he! Ik heb mijn man toen echt voorbereid voor het geval hij dat hij het zou moeten doen (ook wel bijzonder). Maar, wat denk je, mijn derde bevalling begon met bloedverlies en toen wist ik al wat er komen ging. Had rustig de tijd om alles in te pakken en naar het ziekenhuis te gaan (je mag dan trouwens meteen komen hoor, als je voorgaande bevallingen zo snel zijn gegaan). Daar aan weeenmeetding gelegen en de gyn zei, nou ga nog maar even douchen en wat koffie drinken in de kantine en als het niet doorzet nog even naar huis. Ze was de deur nog niet uit of de weeen barstte los, binnen een uur was mijn zoon geboren.
    Zo zie je maar, het kan heel anders gaan dan je verwacht. Laat het komen zoals het komt. Inderdaad zijn de snelle bevallingen vaak veilig. En bij je derde weet je volgens mij best goed wanneer je mee mag persen etc. Mocht je thuis onverhoeds bevallen, staat waarschijnlijk de ambulance klaar als jij je kindje in je armen hebt, dus zo slecht is dat ook weer niet. Nog 1 tip: heb vertrouwen in je lijf en in je man.
    Ivy

#3112320 Quote

Oeps, even aanvullend. Die snelle bevalling was bij mijn tweede kindje.
    Ivy

#3112331 Quote

hoi hoi
    elke bevalling is anders hoor.mijn eerste 2gingen snel,de derde ging helemaal snel en de 2jongsten daar heb ik in tottaal 6uur over gedaan.dus zo zie je maar weer het kan ook langzamer gaan.
    liefs sil

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3112339 Quote

Wegens medische indicatie moet ik in het ziekenhuis bevallen. Vind ik niet erg hoor, want ik vind het wel een prettig idee dat alle goede zorg dan binnen handbereik is.

Maar ben, als ik dit lees, wel erg blij dat het ziekenhuis voor mij echt om de hoek is!
    De angst om niet op tijd in het ziekenhuis te komen lijkt me vreselijk.

Groetjes, Vennie

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct