Hoi,
Ik was tijdens de zwangerschap van mijn derde ook nogal bezorgd dat we het ziekenhuis niet zouden halen. Vanaf eerste pijntje tot geboorte had het 2,5 uur geduurd, maar wat een heftige 2,5 uur, poeh he! Ik heb mijn man toen echt voorbereid voor het geval hij dat hij het zou moeten doen (ook wel bijzonder). Maar, wat denk je, mijn derde bevalling begon met bloedverlies en toen wist ik al wat er komen ging. Had rustig de tijd om alles in te pakken en naar het ziekenhuis te gaan (je mag dan trouwens meteen komen hoor, als je voorgaande bevallingen zo snel zijn gegaan). Daar aan weeenmeetding gelegen en de gyn zei, nou ga nog maar even douchen en wat koffie drinken in de kantine en als het niet doorzet nog even naar huis. Ze was de deur nog niet uit of de weeen barstte los, binnen een uur was mijn zoon geboren.
Zo zie je maar, het kan heel anders gaan dan je verwacht. Laat het komen zoals het komt. Inderdaad zijn de snelle bevallingen vaak veilig. En bij je derde weet je volgens mij best goed wanneer je mee mag persen etc. Mocht je thuis onverhoeds bevallen, staat waarschijnlijk de ambulance klaar als jij je kindje in je armen hebt, dus zo slecht is dat ook weer niet. Nog 1 tip: heb vertrouwen in je lijf en in je man.
Ivy