Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289169 Kan Ik Er Zeker Van Zijn Jongenmeisje

• Auteur

Hey meiden,

Ik ben 30 weken zwanger en we hebben te horen gekregen dat we een meid krijgen!
    Begin januari ben ik bij mijn huisarts geweest en die heefteen echo gemaakt voor de gein,hij is internist en heeft het apparaat toch staan hij dacht een meisje maar kon het niet zeker zeggen omdat ze de beentjes dicht bij elkaar had liggen,hahaha!
    Toen hebben we 24 januari een 3d echo laten maken toen was ik 24 weken zwanger en zij zei toen dat het 100% zeker een meisje zou worden,als ze er niet zeker van zou zijn liet ze ons liever voor de zekerheid nog een keer terug komen!
    Maar nu komt het!!!!!!!
    Gister naar mijn eigen gynaecoloog geweest en heb een 30 weken echo gehad en zij kon mij dus niet vertellen wat het nu uiteindelijk wordt wat ik toch best wel raar vind,ze zegt 3/4 meisje 1/4 een jongen!
    Het heeft me zo onzeker gemaakt dat ik ineens heel erg twijfel,ik bedoel je hebt je nu toch een beetje ingesteld op een meisje en wat leuke meidenkleren gekocht en het kamertje een beetje aangepast snap je!
    Wat denken jullie dat ik gewoon op moet houden met dat getwijfel van mij?hihihi!

groetjes wendy 30 weken en 1 dag zwanger

#3112376 Quote

Hoi Wendy,

Ik zou me geen druk maken en lekker t idee vasthouden dat jullie n prinsesje krijgen 🙂 Helemaal 100% zekerheid heb je over t algemeen nooit, want er zijn wel eens gevallen dat t uiteindelijk t andere geslacht blijkt. Maar als ze bij de 3D al zeiden dat zij t voor '100%' durfde te zeggen…hou daar lekker aan vast!!

Misschien lag ze de laatste keer net n beetje gedraaid waardoor de echograaf niet goed kon zien wat t geslacht was, maar zou me dr echt niet druk om maken!

Ook wij krijgen n meid en ik denk ook wel es; wat als ze ernaast zitten? Nouja, dan is dat zo..maar de kans is klein!

Geniet nog lekker van de laatste 10wk, zoals ik dat ook ga doen   en t komt goed..

Groetjes

#3112380 Quote

Hey mellabella,hihi

Ja inderdaad moet maar gewoon denken dat we een meid krijgen,niet dat een jongen niet welkom is hoor,zullen er niet mider blij mee zijn,maar een meid is toch wel leuk he,hihi.en een beetje een voorkeur hebben mag toch he vind je niet?
    Wanneer wisten jullie dat jullie een meid kregen met hoeveel weken?

groetjes wendy

#3112393 Quote

Bij de 20wk echo hield mevrouw ook dr beentjes bij elkaar, dus toen hebben we helaas niks kunnen zien (en wilde t zo graag weten). Met 25 wk hebben we n pretecho laten maken en daar was t duidelijk op te zien…Ikzelf had geen voorkeur, alleen al sinds t begin n voorgevoel en wilde graag weten of t uitkwam..ja dus! En t was wel makkelijk vd naam, want n meidennaam hadden we al heel snel, maar jongensnaam kwamen we niet uit ..:)

Groetjes

#3112436 Quote

Hoi Wendy

Nee helaas, zeker ben je pas na de geboorte van je kindje.
    Vaak klopt de echo wel, maar er blijven verrassingen bestaan. Bij meer dan 99 % klopt het, maar afgelopen weekend had ik weer een prachtig jochie, met een kast vol rose kleren, een rose kamertje en ouders met enkel een meisjesnaam.
    Ondanks de ouders 3 echo's in de zwangerschap hadden laten maken wist hij ons toch te verrassen.
    Gelukkig waren ze er erg blij mee.

een verloskundige

#3112451 Quote

Hoi verloskundige,

Hahahaha,dat meen je niet!
    Wij zullen er ook wel blij mee zijn natuurlijk als het een jongen is,maar je hebt je zo ingesteld op een meid dat is het idee denk ik!
    Ik moet er wel bij zeggen dat ons kindje de laatste keer met de beentjes dicht lag vandaar dat ze de laatste keer zei 3/4 jongen 1/4 meisje!
    Want die ene bevestiging hebben we met 24 weken gehad bij een echo praktijk dat ze zei 100% zeker een meid,maar sta nu niet raar meer te kijken na jou verhaal zeg,wow!!
    En dan een roze kamer hebben ook nog,hihi,die hebben we gelukkig neutraal gehouden!

groetjes wendy,30 weken en 1 dag zwanger

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3112452 Quote

Eeeh zeker weten doen ze het nooit. Ik hoorde toevallig net weer over een stel die was verteld het wordt een meisje en dat werd een jongetje met een 'kleintje'. Het blijft dus altijd een beetje eng.

gr.Ing

#3112552 Quote

Vinden jullie het trouwens ook opvallend dat je tegenwoordig uberhaupt bijna alleen maar jongens- of meisjeskleertjes kunt kopen? Er is bijna niks neutraals meer. Bij ons hebben ze nu twee keer gekeken en twee keer zeiden ze dat het een meisje is. Wij hebben mee kunnen kijken en waren het daar mee eens.

Maar we hebben wel een jongensnaam, voor het geval dat. De babykamer was al geverfd voor we wisten dat het een meisje is. Maar de kleertjes en zo zijn over het algemeen toch echt voor een meisje. En in het ledikantje heb ik een knalrose dekentje, maar ook een knalblauwe. Je weet maar nooit…

Groetjes, Marisa

#3112478 Quote

Hoi

wij hadden bij de eerste ook een pretecho laten maken en dit zou een jongen worden.
    Is het ook geworden dus ze hadden het goed. ze wisten het ook heel erg zeker omdat het hele geslacht goed te zien was.

Bij mijn schoonzus hadden ze het wel fout dit was bij een screening echo.
    Het zou een jongen zijn maar werd dus een meisje.

Bij de 2de gaan we weer een pret echo laten maken 24 mrt
    dus ben benieuwd hoe het gegroeit is laatste echo was n.l met 8 wkn.

groetjes senjo

20 wkn + 5 dgn

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct