Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289171 Yoga Of Gym

• Auteur

Hallo dames,

Ik lees elke dag mee, maar reageer niet altijd. Nu heb ik dan toch even een vraagje.

Ik mag mij komende maand gaan opgeven voor Zwangerschapsyoga of gym.

Nu weet ik niet wat ik moet kiezen. Wat zijn hier de voor en nadelen van?

Wat doen jullie?

Liefs
    Nicole (15,1 weken)

#3112437 Quote

hallo,
    ik weet eigenlijk niet goed het verschil maar ik zit op gym….
    ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niks aan vind. het eerste half uur doen we een soort van gym…bewegen met armen en benen…verschrikkelijk! daarna hebben we een keer gewoon gepraat en een andere les over je houding gehad..
    ik ben nog maar 3 keer geweest maar ben er nog niet blij mee.
    wel is het gezellig om met nog 13 andere meiden te kletsen maar daar is het geloof ik niet voor bedoeld….
    succes met je keuze!

groetjes martine (28 weken)

#3112453 Quote

Hoi Nicole.
    Toen ik zwanger was van mijn zoontje heb ik me opgegeven voor zwangerschapsyoga, leek me heerlijk. Lekker ontspannen oefeningen doen en met andere zwangere dames kletsen en ervaringen uitwisselen.. Een grote vergissing bleek later!
    Het was echt heel erg zweverig, en we moesten fantaseren over roze olifantjes (echt waar!!; dit bleek te zijn om je zodanig te kunnen afsluiten tijdens je bevalling, maar evengoed was het echt helemaal niks voor mij. Ik ben dus ook alleen de eerste keer geweest, en voor de rest heb ik het voor gezien gehouden. Met gym heb ik geen ervaring dus dat weet ik niet.
    Ik heb nog wel de cursus 1 plus 1 wordt 3 gedaan, en die is echt aan te raden! Je zit met 4 of 5 andere stelletjes (het is dus voor jullie samen) en je krijgt echt theorie en allerlei praktijk "pufoefeningen", waar ikzelf echt heel veel aan heb gehad..
    Succes met kiezen!!
    Anne-Marie (20 weken zwanger van de tweede)

#3112458 Quote

Hallo Nicole,
    Ik heb gym gedaan en als ik het had geweten….. dan had ik het nooit gedaan! Ik vond er helemaal niets aan. Ook aan de oefeningen bleek ik bij de bevalling niets aan te hebben. (Ik had rugweeen en die kan je niet weg puffen)
    Het is maar net wat je zelf wilt. Ik ben naast de gym ook naar een voorlichtingsavond geweest in het ziekenhuis (echt een aanrader) waardoor je 2 lessen eigenlijk al over kon slaan. De info kun je ook op veel andere plaatsen krijgen.  Het bewegen vond ik ook niets aan. Het is wel een plupunt dat je daar leert letten op je houding en dat is met name op het eind wel prettig!
    Succes met je zwangerschap!!

#3112555 Quote

Hallo,

Nou ook ik kan je weinig goeds vertellen. Ik heb 4 weken op zwangerschapsyoga gezeten en ik vond het zo'n onzin. Nu kwam dat ook wel door degene die lesgaf hoor maar ik vond het zo onzinig. Ik heb eerder wel gewone yoga gedaan en dat was welleuk en ontspannend maar dat zwangerschapsyoga sloeg werkelijk nergens op.

Voel je geboortekanaal, ja hoooooor. Maar goed ik ben er dus maar mee opgehouden.
      Toen ben ik een boek gaan kopen dat heette cursus bevallen en ik moet zeggen dat vond ik heel erg boeiend.

Maar goed helaas geen tips wat betreft cursussen.

#3112558 Quote

Hoi,

Ik zit op GYM en moet zeggen dat ik het op zich wel leuk vind. Nee absoluut niet alles is leuk, maar ik vind het nog steeds geen negatieve ervaring!

Succes,

X Saskia

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3112562 Quote

Oei lastig! Dit is echt heel persoonlijk en het hangt ook af van de juf en de groep enzo.
    Bij mijn 1e deed ik yoga, omdat een vriendin van mij hier bij de bevalling zoveel aan heeft gehad. Ik had een hele zweverige juf, geen gezellige groep (weet geen enkele naam meer van die meiden…) en had er zo weing aan bij de bevalling…..
    Bij mijn 2e heb ik gym gedaan. In 1 les had ik al meer geleerd dan in 8 yogalessen!!! We hadden een hele gezellige groep en hadden ook nagym van 6 lessen. We hebben nog steeds af en toe contact met elkaar. Tijdens de bevalling kon ik de ademhalingstechnieken heel goed toepassen; ik heb er dus heel veel aan gehad!!
    Als het aan mij ligt: ga voor de GYM!!!
    Succes met kiezen.
    Patricia

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct