Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289177 Wat Is Een Normale Bloeddruk

• Auteur

wat si een normale bloeddruk als je zwanger bent moet je op je onderdruk of op je bovenddruk letten
    mijnes was vandaag125/80
    en is meestal 120/60 ?
    gr marijke

#3112426 Quote

Je bloeddruk lijkt me goed normaal is rond de 120/80.
    Maar goe dkan eer altijd wel iets er boven of eronder zitten. Als je er onder zit kun je je aardig duizelig voelen. Zit je er te ver boven dan zal de vk of gyn er echt wel op attent zijn en eventueel je urine of bloed laten controleren. En daarbij is het ook dat de bleoddruk een moment opname kan zijn. Heb je het ervoor net erg druk gehad of je moeten haasten is ie meestal ook iets hoger dan normaal.
    Hopelijk heb je iets aan mijn verhaaltje en bij twijfel zou ik gewoon een keer extra laten controleren.

Groetjes bg

#3112428 Quote

Hoi Marijke,

voor iedereen is een goede bloeddruk anders. en net als bg zegt is het een momentopname. Je maakt je al zorgen als je weet dat ze tensie gaan meten. Dus ook dan gaat deze omhoog. Ik heb normaal een lage tensie 100/55. Nu ik weer zwanger ben gaat deze ook omhoog. Tsja je hart moet nu extra bloed rondpompen.
    Jou tensie is niet extreem hoog in vergelijking met je normale tensie.

Groetjes Miranda

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct