Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289182 Tweede Bevalling Herkenbaar Van De Eerste

• Auteur

elke bevaling is anders hoor je maar bij wie was het toch heel anders of toch dingen hetzelfde
    bij mijn eerste waren eerst me vliezen gebroken en toen begon de rets
    zal het nu ook zo beginnne?????
    gr marijke 37 wekn

#3112450 Quote

hoi

Ja dat is moeilijk in te schatten denk ik je hoort wel vaak dat het met de tweede juist sneller gaat.Een vriendin van van mij heeft toevallig bij allebei haar zwangerschappen twee weken later gelopen en ingeleid.dus het kan wel denk ik.Vriendin van mijn neef heeft bij allebei vlotte bevalling gehad.Wie weet maar zou er niet op rekenen dan kan het altijd nog meevallen.groetjes wendy

#3112457 Quote

Hallo !

Ik ben 13 weken geleden bevallen van mijn tweede zoontje en zat hier even mee te lezen.
    Mijn tweede bevalling was in een andere volgorde dan mijn eerste hier is een samenvattingen van ze allebei:
    1e bevalling:   begin weeen (om 22.00) begon heel rustig en werden steeds sterker in kracht en duur, vliezen gebroken om 03.20,   en baby geboren om 3.40. Het was dus vrij snel gegaan en heb er  toch maar 1 klein scheurtje aan over gehouden.

2e bevalling; eerst zijn mijn vliezen gebroken (om 10.20 uur) weeen zijn toen pas echt begonnen om 12.30 uur  en om 12.45  uur kreeg ik een weeenstorm om 13.20 is mijn tweede geboren na welgeteld 1 perswee. Helemaal geen scheurtje of niets! De hele dag en nacht heb ik nog naweeen gehad.

Tweede was er dus nog sneller dan eerste maar de bevaling vond ik veel zwaarder dan de eerste.   Maar zo zie je maar geen bevalling is het zelfde.

groetjes mama van j en y

#3112460 Quote

Mijn eerste bevalling heeft zo'n  7 uur geduurd. De ontsluiting verliep redelijk soepel (was goed te doen) alleen de uitdrijving was een drama. In  totaal heb ik twee uur geperst.  Ze hebben bijna een uur mee  staan duwen op de buik, een knip…. geen pretje.

Ik verwachtte dan ook  met mijn tweede bevalling weer een soepele ontsluiting en moeilijke uitdrijving. Nou echt niet!
    Er zat precies 18 maanden tussen mijn bevallingen. Ik heb er bij de tweede 24 uur over gedaan! Het was een vreselijk moeizame ontsluiting. De uitdrijving van mijn 9 ponder! ging redelijk snel. ik schat zo'n 10 minuutjes. Het is dat ze  zo groot (dik) was en de schoudertjes wat moeilijk kwamen… Maar geen knip!

Dus ik moet bijna voor de derde keer bevallen en het liefst heb ik de ontsluiting van de eerste en de uitdrijving van de tweede. En graag een iets kleinere baby,  hahaha

Nee, ik wil   hier alleen maar mee zeggen dat het echt heeeel erg anders kan zijn als bij een eerste.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct