Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289188 Aposrooming Inapos Is Dat Noodzakelijk Voor Succes Borstvoeding

• Auteur

Lieve medezwangeren,
    Ik ben over 5 weken uitgerekend en heb afgelopen week de intake van de kraamzorg gehad waarbij  borstvoeding ter sprake kwam: volgens haar is het van groot belang de baby in de slaapkamer van de ouders te hebben ('rooming in') vanwege de borstvoeding (dan hoor je de baby beter).

Nu hebben we een babykamertje met een ledikant ingericht, maar dat ledikant past er bij ons niet bij in de slaapkamer. Dus ik ben nu halsoverkop aan het kijken naar een wiegje voor op de slaapkamer.

Toch eens even vragen aan jullie: Is het hebben van de baby op de eigen slaapkamer in plaats van op de babykamer echt zoveel handiger? Hoelang hou je de baby dan op de slaapkamer? (Weken/maanden?)

Alvast bedankt voor jullie hulp!
    Mirjam

#3112495 Quote

Mijn eerste reactie:wat een flauwe kul. Natuurlijk is het fijn om niet slaapdronken van de ene kamer naar de andere te strompelen om te gaan voeden, maar ja, als jij je daar fijn bij voelt. Ik weet niet of ik mijn baby wel op de kamer wil. mijn zus heeft toen ze haar kindje op de kamer had, geen oog dicht gedaan. ieder zuchtje of kreetje maakte haar wakker en ze raakte uitgeput. Na een week kindje in eigen slaapkamer met babyfoon gezet en dat ging beter voor mijn zus. Kindje vond alles prima, als het maar op tijd gevoed werd.

mijn schoonzusje doet het weer heel anders, zij heeft een speciaal bedje dat je aan het ouderbed vast maakt, en je het kindje alleen maar naar je toe hoeft te "rollen". Zie deze link:http://www.teddyb.nl/content/view/21/37/

Doe waar jij je goed bij voelt, en onthoud dat niet alles wat de kraamzorg zegt verplicht is.
    Het is jouw kindje!! Over 5 weekies kun je zelf uitproberen wat voor jou fijn is, en als je geen ruimte hebt dan heb je toch geen keuze, wat de kraam ook zegt

succes met de bevalling alvast

xxx Annette

#3112540 Quote

Hoi,

Ik krijg vast een hoop commentaar straks, maar dit is onzin. Waarom? Onze oudste heeft een week lang naast ons bed gestaan. Toen hebben we hem naar zijn eigen kamertje verhuisd omdat hij erg luidruchtig sliep, en ik gewoon niet genoeg rust kreeg met hem naast me. De BV liep overigens prima. Onze dochter is afgelopen Mei geboren. 4 weken te vroeg, en in het ziekenhuis. Ik heb 11 dagen in het ziekenhuis gelegen om ervoor te zorgen dat de BV zou slagen. Zij lag op de kinderafdeling, en ik op de kraam. Ik ging 6 keer per dag op en neer om haar te voeden. (in de nacht mocht ik niet eens bij haar om te voeden) Afgekolfde BV uit een flesje. Want voor uit de borst drinken had ze niet genoeg kracht. Eenmaal thuis lag zij gewoon op haar eigen kamertje. Ik ben gelijk overgegaan op volledig BV geven. Op vraag. En ook dit keer lukte het prima. Ze groeide goed. Beter als in de dagen in het ziekenhuis.

Het gaat er gewoon om dat je er veel tijd in moet stoppen. Het is dan handig dat je kindje onder handbereik ligt.  Maar ook flesvoeding loopt niet altijd van zelfsprekend (zie mijn dochter, die heeft 4 dagen een sonde had omdat ze geen goed zuigreflex en kracht  had) Het is makkelijker om je kindje naast je bed te hebben. Dan kun je hem/haar pakken bij de eerste tekenen van honger. Maar doe het vooral zoals je zelf wilt. De kraamhulp is na een week weer weg, en dan ga je het toch allemaal op je eigen manier doen.

Groetjes, Cathy

#3112541 Quote

Hallo. Nou ik sluit me aan bij de zin dat ik het een beetje onzin vind. Wij hebben de eerste week onze zoon (nu ondertussen 2 jaar) bij ons op de kamer gehad, maar omdat het ledikantje ook niet op onze kamer kon zei de kraamhulp dat het gemakkelijk in de kinderwagenbak kon.. De eerste 2 nachten hebben wij echt geen oog dicht gedaan omdat we van alles dachten te horen of juist niet, dus voor ons was het geen succes. We hebben hem toen eerst overdag in zijn eigen kamertje gelegd en dat ging perfect! Toen ook gelijk 's nachts en dat was geen enkel probleem, niet voor hem om te slapen en niet voor mij met de borstvoeding. Mijn man verschoonde zijn luier, ik voedde hem terwijl mijn man nog een nieuw kruikje maakte, bedje in en allemaal slapen maar!!
    Ook al komt bij ons de 2e er nu aan, we gaan het precies hetzelfde doen hoor. Slapen in het eigen bedje…
    Groetjes Anne-Marie

#3112542 Quote

Hoi,

Wij hebben onze zoon eerst bij ons op de kamer gehad, omdat iedereen zei dat is beter.
    Het was zo als onze zoon wakker werd voor de voeding hij niet meer terug in zijn bedje wilde. Nou na 4 weken waren we zo kapot en ik trok het niet meer. Wij hebben hem toen op zijn eigen kamertje gelegt, en wat denk je: HIJ SLIEP METEEN DOOR!
    Het is wel makkelijk om de kleine naast je bed te hebben omdat je hem dan zo aan de borst kan leggen, maar als hij doorslaapt in zijn eigen kamer dan heb ik dat toch liever….haha. Het is natuurlijk ook per kind verschillend dus het is altijd even vogelen wat voor jou en voor het kind het beste is. Maar je moet gewoon je gevoel volgen. Wij hebben een goede babyfoon en daarmee hoor ik hem zelf ademen in zijn eigen kamertje.

Succes

#3112546 Quote

Ik zou het zeker niet doen omdat de kraamhulp het zegt. Bij ons komt het ledikantje in eerste instantie wel op de kamer te staan, maar alleen omdat het me zelf handiger lijkt (ik wil ook bv gaan geven). Maar zodra ze naar haar eigen kamertje kan, zal ik dat zeker doen. Mijn man en ik slapen allebei namelijk  ook best wel licht. En bovendien, na een week of twee zijn ze toch vaak wel aan de voeding gewend en geven toch niet zoveel voeding meer op als in het begin?

Kortom, ik kijk het gewoon even aan, maar zodra het kan gaat ze lekker naar haar eigen kamertje hoor!

Groetjes, Marisa

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3112554 Quote

Mijn eerste dochter heeft 7 weken bij ons op de kamer geslapen, maar ik sliep slecht door haar geluidjes. Mijn tweede dochter is nu 6 weken en slaapt nog steeds lekker naast me in de wieg. Ik geef haar 's nachts beneden borstvoeding, dus om het 'snelle en handige' is het niet nodig. Wel vind ik het fijn dat ik hoor als ze wat melk teruggeeft. Maar soms kruipt de oudste op mijn plekje (nachtmerries…) en verdwijn ik door ruimtegebrek naar haar bed. En ik merk dat ik zelfs door de muren heen de baby hoor kreunen of huilen. Deze week slaapt ze voor het eerst tot half 6 door. Zodra ze tot 7 uur doorslaapt gaat ze naar haar eigen kamer. Probeer het anders in het begin met de kinderwagenbak.  

#3112566 Quote

Zelf vind ik het wel prettig, maar het lijkt me niet noodzakelijk.

Miep

#3112578 Quote

Hoi,
    Zoals je wel merkt zijn de meningen hierover zeer verdeeld en dat komt omdat het
    gaat om waar jij je het beste bij voelt.
    Mijn zoon heeft de eerste 4 maanden 's nachts bij ons op de kamer in het wiegje
    gelegen. Overdag sliep hij of in de box of in zijn ledikantje. Het ging allebei goed en het maakte hem qua slapen niet uit waar hij lag. Dus dat was wel makkelijk. Middagslaapje deed hij wel gewoon in zijn ledikantje. Nu nr 2 eraan komt gaan we het weer op dezelfde manier doen. De geluiden waren wij snel aan gewend. Dus dat scheelt ook. Je hoort al na korte tijd de verschillen tussen de huiltjes, kreuntjes en zuchtjes. Dus je wordt op een gegeven moment ook niet meer overal wakker van.
    Maar bedenk goed het is geen must!! Je moet doen wat goed voelt voor jullie.
    En idd je kan het proberen met de bak van de kinderwagen. Hoef je ook niet speciaal
    een wiegje te halen.
    Misschien besluit je nu wel om die kleine gewoon op zijn/haar kamer te laten en na
    een dag of wat wil je perse dat ie bij jullie slaapt… Je weet nu nog niet wat je dan
    voelt.
    Succes met je keuze.
    Liefs Melanie 28.5wkn zwanger van nr 2

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct