Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289189 Glucose Onderzoek Omdat Je In Bijna 25 Weken 65kg Bent Gegroeid Normaal

• Auteur

Dag Dames,

Vandaag weer naar de controle geweest bij de verloskundige.
    Alles prima, alleen was ik in 5 weken tijd 5KG aangekomen.
    Tot aan mijn 20e week ben ik totaal 1,5 kg aangekomen.
    Dus nu een totaal van 6,5kg. In bijna 25 week.
    Sinds dus de laatste 5 weken eet ik ook best wel heel erg veel, dus is dit ook wel goed verklaarbaar natuurlijk..
    Igg vond de VK het allemaal zoooo erg dat ik een papier mee kreeg voor een 2 uur durend glucose onderzoek in het ziekenhuis. Ik moest daar een afspraak voor maken.
    Nu weet ik dat 5 kg in 5 weken opzich wel redelijk veel is (maargoed, dat is dus echt gekomen door t vele eten…) en 25 weken 6,5 kg is opzich zo gek nog niet.. toch?

Ik zie t nut er nu niet echt vanin , om zo'n bloedonderzoek te moeten gaan doen..
    Wat vinden jullie hiervan?

Lfs
    Janet

#3112494 Quote

hoi janet,

komt er misschien bij jullie in de familie diabetes voor?

ik weet ook niet waarom de vk je wilt door sturen, maar je zou ook met haar kunnen over leggen om 1 dag bloedsuiker dag curve te doen, dat kun je gewoon thuis doen en vaak hebben de vk zo'n apparaatje in de praktijk liggen, je prikt dan eerst nuchter dan om  11.00, 14.00, 19.00 en 22.00 uur zo kun je ook een beeld krijgen wat je glucose waarden is.

en die tijden houden wij altijd aan op het werk (werk in een vphuis voor pg bewoners).

ik hoor het wel.

liefs sonja en Quinten 18-08-2005

#3112496 Quote

ps 6,5 kilo in 25 weken valt toch best mee? en je kindje groeit ook, ik had het geluk dat ik maar 5 kilo aan kwam in mijn hele zwangerschap en ik at ook behoorlijk veel.

ik zou me er niet zo druk om maken, want een collega van mij kwam intotaal 30 kilo aan.

gr sonja

#3112497 Quote

Hallo,

Ik ben in 20 wkn 7 kilo aangekomen.
    Maar wel geleidelijk aan maar goed ik eet nog steeds even veel als in de 1ste weken.
    Kan indd komen door ineens veel eten.
    Maar voor de zeker heid kan je altijd laten onderzoeken.

groetjes

#3112529 Quote

heyhey,

Ik krijg ook een glucose-onderzoek omdat ik al 8.5 kilo ben aangekomen terwijl ik helemaal niet meer eet, maar hoewel je natuurlijk geen onderzoek doet voor je plezier schijnt dit echt geen vervelend onderzoek te zijn en het is in het belang van je kindje.. Heel veel succes en maak je niet te veel zorgen,

pippig

#3112534 Quote

Ik ben inmiddels 11 kilo aangekomen in 21 weken. Ik eet ook meer hoor dan daarvoor maar toch is het veel.  Beter een onderzoekje teveel dan te weinig toch? Ze doen het niet voor niks moet je maar denken en als het helemaal in orde is heb je dat ook weer gehad!

gr.Ing

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3112538 Quote

Hallo,

ik  ben toen ik 24 weken zwanger was ook op zwangerschapszuiker getest, omdat ze vonden dat mijn buik behoorlijk was gegroeid. Ze zijden ook dat het heel goed kon zijn dat mijn buik in groeispurts groeid en dus niet gelijdelijk. En omdat je rond je 24 week het best getest kan worden op suiker heb ik ook zo'n test uit voorzorg genomen.
    Het duurt trouwens maar een uurtje hoor. Je krijgt eerst een prik in je vinger om je suiker op dat moment te meten daarna krijg je een vies suiker drankje.Het duurt ongeveer een uur voordat het suiker is opgenomen in je bloed. Na een uur word er bloed afgenomen, en je kunt weer naar huis. Steld dus niet zoveel voor.
    Ik had gelukkig geen last van zwangerschapszuiker

Groetjes Anne
    36wk en 4dagen

#3112563 Quote

Hey Muts,

Nou dan ga ik met je mee hoor! Ik hoef jou niet te vertellen hoeveel ik ben aangekomen nu, dat heb je me gevraagd.

Ik vind het ook raar dat de VK er zo over denkt. Maar goed uitsluiten is toch niet erg??
    Ik snap dat je er niet op zit te wachten, maar voor hetzelfde geld is er wel wat. Uiteindelijk weet je dat pas als je dat onderzoek hebt gedaan. Nu ben ik benieuwd wat de VK bij mij doet als ze me weer ziet….haha

X Saskia

#3112577 Quote

Anne :     Het duurt hier geen uur, maar meer dan 2uur. Het drankje moet hier 2 uur inwerken, heb de papieren meegekregen van het St Antonius Ziekenhuis hier in nieuwegein, daar staat het in beschreven.

Een bloedonderzoek is verder ook niet vervelend, zijn enkelt maar een paar buisjes bloed wat afgenomen word.

Maar wat ik er mee probeerde te zeggen is, dat het allemaal een btje vaag is hoe de verloskundige deed.. net dat t een ramp was dat ik nu totaal een aantal kg's ben gegroeid.. nou zoveel is het nu toch ook weer niet? Dat vond ik nog t meest vreemde eraan.

Voor nu blijf ik gewoon lekker eten.. hahah.. En zal morgen een afspraak maken!

Lfs
    Janet
    24 weken en 3 dagen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct