Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289190 Buik Jeukt Heel Erg

• Auteur

Hallo,

Ik heb al een tijdje dat m,n buik heel erg jeukt.
    Net onder de navel dat stuk.
    Sommige zeggen dat komt omdat je baby veel haar heeft ( fabeltje natuurlijk)
    Want de baby heeft nu nog geen haar.

Weet iemand meschien waardoor het wel komt ?
    Of heeft iemand dit ook?

Groetjes

#3112498 Quote

Hoi Senjo,

ik heb ook erg last van jeuk op mijn buik. Volgens de gynaecoloog komt dat omdat de huid oprekt door het groeien. Ik gebruik nu balneum jeukstilende douchegel en smeer veel met vaseline lanette (krijg ik van de huisarts).  

Groetjes van Marloes  

#3112512 Quote

he senjo,

dat komt omdat je een meisje krijgt  (hoezo bakerspraatje hahaha)

ik heb er zelf geen last van op mijn buik

maar wel op mijn rug , zit ook helemala onder de uitslag

ik gebruik menthol creme tegen de jeuk helpt erg goed koeld de huid van

succes

groetjes moekje

20weken zwanger

#3112531 Quote

Hallo,

Ik heb af en toe last van jeuk op mijn buik(als ik me niet heb ingesmeerd). Dik komt inderdaad doordat je huid oprekt en dan gaat jeuken. Je moet je gewoon goed in smeren met een beetje een vettige creme. Ik gebruik Dove (in een pot)echt heerlijk.

Groetjes Anne
    36wk en 4dagen

#3112537 Quote

Oei, bij mij begon het ook op mijn buik, maar na een paar weken over mijn hele lij. Mentholpoeder en douchen hielp heel even. Vooral 's nachts was het heel erg.
    Maar troost je, zodra je bevallen bent is het in 1 klap weg.

#3112544 Quote

Hoi!
    Nou ik ken het probleem hoor!!! Ik krab me echt helemaal wezeloos! Aan de linkerkant van mijn buik, op mijn rug (op één bepaalde wervel), en mijn borsten, fijn hoor!
    Ik heb op internet gekeken, en daar stond op dat dat te maken heeft met een verstoring van je galblaas (door uiteraard de hormoontjes), en dat één op de 5 of 6 vrouwen daar last van heeft…
    Ik smeer me braaf 's morgens en 's avonds in, maar de jeuk blijft, en idd vooral 's nachts. Ik heb van de week mentholpoeder gekocht bij de apotheek en dat verlicht wel iets hoor, dus ik zou het als ik jou was ook eens proberen! De apotheker zei ook dat het een week na de bevalling helemaal weg zou zijn…. Nog maar 20 weken te gaan dan haha..
    Groetjes Anne-Marie

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3112550 Quote

Ik heb er ook heel erg last van gehad, maar dat verdween een paar weken geleden. M'n buik jeukt nu heel af en toe nog. Het enige wat een beetje helpt is smeren, maar zelfs dat is soms niet genoeg. Probeer niet teveel met je nagels te krabben, want anders krijg je ook echt last van je huid zelf. En dan heb je twee keer jeuk…

Groetjes, Marisa

#3112677 Quote

Hoi hoi,

de jeuk kan inderdaan komen doordat je huid oprekt, en ook de de verstoorde hormoonhuishouding, maar het kan ook komen doordat je nieren hun afvalstoffen niet goed kwijt kunnen als reactie daarop kun je oa last krijgen van je huid dmv jeuk. Het is niks ernstigs, heel je lichaam reageerd nu anders dan anders.
    Want goed helpt tegen de jeuk en eventuele uitslag/roodheid is smeren met zwangerschapsolie van weleda (gewoon te halen bij etos en da drogisterij)  dat is gemaakt van natuurlijke ingredienten en altijd beter voor je dan die kunstmatige stoffen die je vaak terugvind in andere produkten.

succes ermee

Liefs,

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct