Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289192 Wie Weet Dit

• Auteur

Hoi,

Ik ben vanochtend weer naar de vk geweest. Alles was verder goed het hartje mooi gehoord en bloeddruk en gewicht was uitstekend. Alleen maar baarmoeder rijkt nu tot mijn navel rand en ik ben nog maar 16 week en 4 dgn. Nu moet ik volgende week terug komen om te kijken naar de groei van de baby en om er zeker van te zijn dat het er 1 is en geen 2. De verloskundige zei dat ik me geen zorgen moest maken maar ja dat doe ik wel een beetje. Herkent iemand dit?

Liefs Linda 16wk 4dgn.

#3112511 Quote

hoi hoi,

ik had met de controle bij 13 weken dat mijn baarmoeder nog maar een klein stukje onder de navel zat.

maar met de pretecho van 17 weken
    was alles goed lag precies op schema kwa groei en het is er echt 1

heb ook wel eens gehoort dat het kan dat je navel lager licht/zit

zou me niet te druk  maken en wachten op de volgende controle

groetjes moekje

#3112517 Quote

Hoi Linda,

De groei van mijn baarmoeder liep ook behoorlijk voor (met 16 weken al boven de navel), maar met de 20-weken echo (screeningsecho) bleek de baby precies op schema te zitten. Geen zorgen maken, hoor! Sommige vrouwen hebben sowieso al een iets grotere baarmoeder (ik ook) en dan loop je meteen al voor, maar dat trekt nog wel gelijk. Verder kan het te maken hebben met je bouw (ik heb bijv. een korte taille).

Heb je normaal gesproken veel last van je menstruatie? Dat kan er nl. op wijzen dat je een (iets) grotere baarmoeder hebt dan andere vrouwen – dat is bij mij ook het geval.

In ieder geval geen zorgen maken, hoor! De kans is groot dat er niets aan de hand is, en mocht het toch niet helemaal goed zijn, dan kunnen ze er nu nog heel veel aan doen (bijv bij zwangerschapsdiabetes).

Sterkte ermee!
    ~Hilde 34w5d

#3112636 Quote

Bedankt voor jullie reactie. Eigenlijk weet ik niet of ik normaal een grotere baarmoeder heb. Heb eigenlijk nooit klachten gehad tijdens mijn menstruatie. Wel heb ik een vrij stevig postuur zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Liefs Linda

#3112660 Quote

Het is niet nodig om je zorgen te maken.
    En al zouden het er twee zijn….is toch heel bijzonder!

Maar waarschijnlijker is dat je   baarmoeder gewoon wat hoger in je buik ligt.
    Ik heb dat zelf ook en loop zodoende qua buikgroei altijd een paar weken voor.
    Maar niks om je zorgen over te maken. Het kindje loopt gewoon op schema.
    Alleen nu drukt mijn baarmoeder al tegen mijn maag aan, en dat is niet altijd leuk zo vroeg in de zwangerschap( ben nu bijna 17 wk)

Nou, succes er mee.
    Annemieke

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct