Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289196 Graag Input Op Namen

• Auteur

Hallo meiden,

Wij hebben door de jaren heen terwijl we in het ziekenhuis een kindje aan het maken waren allerlei namen bedacht. We zouden er wel uit komen dachten we….eeeh niet dus. We hebben een hele lijst maar er staat er geen een bij waarvan we beiden zoiets hebben van ja dat is het.
    Ik hou meer van stoere namen maar mijn man neigt naar iets met een hoger hockeygehalte. Daarom zou ik van jullie graag wat commentaar krijgen op een van onze lijstjes. Is het een idee dat jullie voor zowel jongen als meisje een top 3 aangeven? (hihihi) Aanvullingen zijn ook ZEER WELKOM! Misschien weten jullie wel DE naam voor ons!
    Hierbij het lijstje

Meisje    :
    Stefi

Katja
    Suze
    Olivia
    Meike

Robbin
    Maud

Zoe
    Merel
    Tess
    Emma

Jongen:

jasper
    mats
    jesse
    jesper
    jens
    Floris
    Marijn

Fin
    Robbin

#3112543 Quote

Hoi Inge.
    Het is wat hé met die namen. Nou moet ik zeggen dat wij toen ik nog niet eens zwanger was van mijn zoontje de namen al wisten, en nu ik zwanger ben van de 2e wisten we het weer héél snel..
    Ik vind uit jouw lijstje van de meisje leuk: Meike, Tess, en Emma. Zelf vind ik Lieke en Nienke  ook nog een leuke naam. En natuurlijk de naam die wij hebben uitgekozen haha..
    Voor jongens vind ik Jesse (verklap ik het maar, zo gaat hij heten als deze bij ons een jongen is..), Jens, en de andere vind ik eerlijk gezegd niet zo leuk.. Ik vind Joran ook een leuke naam voor een jongen.
    Veel succes vast met kiezen!!
    Groetjes Anne-Marie

#3112549 Quote

Hoi.

Dit is mijn voorkeur.
    (als het een jongen word zijn we er nog niet uit maar een meisjes naam hebben we al heel lang).

Meisje    :

1.Zoe (zo komt onze dochter te heten als het een meisje is dan)

2.Luna
    3.Joy
    (ook vind ik leuk, Luna, Sterre, Elja, Noa)

Jongen:

1. Luke (zo heet onze zoon)(je kunt het ook al Luc schrijven)
    2. Tycho
    3. Sem

Succes in ieder geval.
    Veel liefs Cares

#3112553 Quote

Hoi Inge,

Als ik jou lijstje zo bekijk vind ik voor een meisje ROBBIN helemaal geweldig,die naam is erg mooi!
    Voor een jongen zou ik het helaas niet weten ,vinden wij zelf ook erg moeilijk,wij komen er helaas ook niet uit!
    Maar moeten er toch nog uit zien te komen wat jongensnaam betreft want stel je voor dat het toch een jongetje wordt,hihi

groetjes wendy

#3112559 Quote

Wauw….we hebben helemaal dezelfde smaak qua namen.
    Voor een meisje vind ik Tess, Meike en Maud geweldig. En voor een jongen Jesse en MARIJN……
    Groetjes, Patricia
    (mama van Thijs 29-10-2003 en MARIJN 26-10-2006)

#3112570 Quote

Moeilijk he, een geschikte naam zoeken, weten jullie na al die echo's en onderzoeken het geslacht nog niet dan?

Onze dochter heet Isabel, stond in een lijstje bij de hockey namen
    verder vind ik
    Fee / Faye
    Sterre
    Madelief
    Jasmijn
    Noa

Tijn, hadden wij voor een jongen
    Jesse
    Sem
    Sam
    Finn
    Lars

Leuke namen,
    succes met het vinden van de juiste naam.

Groetjes Sharon

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3112572 Quote

hoi inge,

volgens mij hebben de meeste mensen last van het verzinnen van namen. wij hadden ookaltijd zoiets als we later kinderen krijgen, gaan ze zo of zo heten. nou mooi niet.

hier de top 3

1 Merel (natuurlijk, zo heet onze dochter)
    2 Emma
    3 Kee (vind ik super, maar vriend niet)

jongens

1 Mats (dat is onze eerste keus nu bij een jongen)
    2 Finn
    3 Raf

succes met kiezen

#3112573 Quote

Hoi Inge,

Hier onze lijstjes.

Voor een meisje: Floor, Noor, Anne en Anna. Ik vind Julie ook leuk, maar mijn man heeft een halfbroertje dat Jules heet, dus die valt voor hem af.
    Voor een jongen: Jop, Thijn, Pepijn  en  Olivier.

Onze oudste heet Coen. Dat was destijds geen enkel probleem. Wisten we al voordat we aan kinderen dachten! Nu wordt het een lastig verhaal.

Succes met het uitkiezen van jullie namen!

Groetjes,
    Hester

#3112574 Quote

HAllo Inge hoe is het met jou ?
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap jou verhaal steeds bij gehouden wat lijk jij mij een sterke vrouw
    Ik ben inmiddels bevallen van mijn dochter maar kijk soms nog even terug of er o.a wat van jou vermeld staat
    Meisjes namen top 3
    Meike ( zo henbben we onze kleine wonder genoemd
    Tess
    Yara Die vond ik erg mooi
    Jongensnamen top 3

Mirco
    Stef
    Jens

ik hoop dat jullie een mooie naam tegen komen want smaken verschillen nu een maal

Heel veel succes verder met jou zwangerschap

Groetjes Monique

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct