Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289201 Voorkeur Geslacht

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik ben zwanger van ons tweede kindje. Onze oudste is een zoon.

Ik kreeg vandaag tot twee keer toe zo'n rare vraag. Een collega en een vriendin vroegen allebei of we nog voor een derde kindje (een meisje)  zouden gaan, mocht blijken dat dit weer een jongetje is. Alsof het een soort "jammer"  of "niet goed gelukt" is, wanneer je twee zoontjes zou krijgen. Natuurlijk is het voor een mamma leuk om een meisje te hebben, maar ik heb absoluut geen voorkeur. Gezondheid staat voorop, zeker na een redelijk traumatische eerste bevalling, een miskraam en nu een niet geheel onbezorgde zwangerschap.

Ik heb van een vriendinnetje die een tweede zoontje kreeg ook al gehoord dat verschillende kraamgasten het tweede kindje  "begroetten" met "jammer dat het geen meisje is" of " tja, je hebt het niet voor het kiezen" of " een jongetje is toch ook best leuk". Volgens mij ga ik echt meppen als ik dergelijke reacties mocht krijgen.

Wij weten welk geslacht ons tweede kindje heeft en dat houden we lekker geheim. Maar ik merk dat veel mensen ons een meisje toewensen, terwijl wij  een jongetje echt net zo leuk zouden vinden. Ik heb gewoon echt geen voorkeur! Hoe zit  dat met jullie?

groeten,
    Hester  

#3112593 Quote

ik vindt dat ook altijd zo'n onzin.
    ik ben 26 dec bevallen van mijn eerste kindje, een meisje.
    iemand vroeg laatst hoeveel kinderen we willen en ik zei dat ik denk dat het er 2 zullen worden.
    toen werd er ook gereageerd van: en als dat ook een meisje is??
    ja en??….. dan hebben we 2 mooie dochters!!

zo raar dat mensen zo denken.

#3112594 Quote

Veel mensen schijnen te denken dat een jongen en een meisje DE perfecte combinatie is. Slaat natuurlijk nergens op. Ok het is leuk maar 2 jongens of 2 meiden is net zo leuk als je het mij vraagt.
    Het kan ons helemaal niet schelen wat het wordt. We zijn al blij dat we na 4 jaar proberen en ivf uberhaupt een kindje krijgen.

gr.Ing

#3112598 Quote

Tsja, inderdaad! Onze eerste is een jongen en we weten dat we nu weer een jongen krijgen en ik vind het super!
    Waar ik mij  echt aan irriteer zijn mensen die direct vragen wanneer de derde komt!!!! Ik ben  nog nieteens bevallen van de tweede!!! Alsof er uberhaupt een derde komt…. zucht ach ja ene oor in andere oor weer uit….
    Groetjes, Nicole 39w5d

#3112602 Quote

HOI

nou wij hebben op dit moment een dochtertje en mijn eerste kindje was ook een meisje die helaas is overleden,dus maakt het ons ook niet uit hoor als het weer een meid zal worden volgende keer.het is nu eenmaal feit dat er bij ons allemaal meisjes worden   geboren en dat er maar 4 jongens zijn en 19 meiden of zo dus ik ga er gewoon vanuit dat
    de volgende ook weer een meid word en als het dan toch een jongen word is dat alleen maar leuk toch.als ze maar gezond zijn is mijn motto.zou het geslacht wel weer willen weten als ik zwanger ben,heeft toch net weer wat extras vind ik groetjes wendt

#3112606 Quote

Ja vresleijkd ie opmerkingen. Bij onze tweede viel het nog wel mee, maar toen ik zwnager was van de derde, moets dat etoch echt een jongetje zijn na die twee meiden. Zelfs de meiden werden bewerkt dat het toch wel heel leuk zou zijn een broertje. Alsof een zusje niet ook geweldig zou zijn.

Toen mijn zwnagerschap na 18 weken mis ging vond men dat het toch wel heel erg was omdat het een jongetje was. Zo jammer, want dat was zo leuk geweest. Alsof het bij een meisje niet erg was geweest.

Ook daarna bij de volgende zwangerschap weer die opmerkingen. Getsie werd er helemaal kriegel van.

En toen was daar onze zoon. Ik kreeg de opmerking dat ik nu alle soorten heb en dat ik dus klaar was.

heb toen heel vriendelijk geantwoord dat ieder kind uniek is, en dat er dus vele soorten zijn.

Ik ben nu 35 weken zwanger van de vierde. En nu gelooft men mij niet dat we niet weten wat het is. Maar weet je op dit moment interesseert het me niet. Ik vind het geweldig om te dromen over een jongen danwel meisje. Ben wel nieuwsgierig en dat maakt het juist zo leuk om het niet te weten.

Nog ongevere een maand en dan weten we het.

Miep

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3112608 Quote

hoi meiden,

Gelukkig heb ik ook geen last van voorkeurswensen! Je krijgt een kind en dat is al geweldig!

Zelf heb ik een dochtertje van 4 jaar. Daarna ben ik nog 2 x zwanger geweest maar is beide keren fout gegaan. 2 x vroeggeboorte, 1 x 19 weken zwanger en 2e x 16 weken zwanger! Nu ben ik dus voor de 4e keer zwanger en ben al helemaal gelukkig dat ik nu op 35 weken zit. Dat is al een hele overwinning. We weten ook dat we een dochter erbij krijgen. Geweldig toch!

Zo enthousiast als ik ben meteen ouders en schoonouders gebeld. Ouders waren erg blij voor me, maar schoonouders toch een beetje teleurgesteld. Helaas geen stamhouder en ja het koningskoppel is toch jongen/meisje. Mijn schoonzus was helemaal ontzet, want zij heeft een erge voorkeur voor meisjes en heeft zelf een jongentje. Daar is ze tot op de dag van vandaag nog steeds niet echt aan gewend en hij is 2 jaar. Vanaf de dag dat we het wisten was het opeens ook niet meer belangrijk dat ik zwanger was. Ze hebben weinig tot niets meer van zich laten horen!

Dit was trouwens wel een reden om het verder tegen niemand te zeggen. Krijg toch het idee dat je je dan moet verdedigen dat je heel gelukkig bent met 2 meiden. Daar heb ik geen zin in. Heb al genoeg meegemaakt in het verleden en wil nu alleen maar genieten!

Groetjes   Sandra
    (35 weken, april forum)

#3112611 Quote

Ons eerste kindje, was een jongetje. Helaas dood geboren, maar voor altijd hebben we toch een zoontje. Nu ben ik voor de tweede keer zwanger en gespannen over het feit dat het deze keer wel allemaal goed gaat. We krijgen nu (als een prachtig geschenk) een tweeling en het zijn twee meiden! Helemaal leuk, maar natuurlijk ook wel een beetje wennen omdat we eerste instantie op een jongetje ingesteld waren. Ook wij krijgen minder leuke reacties…Over de tweeling: Liever jij dan ik!Het zal wel druk worden etc etc…en over 2 meiden…Ohhh..nou ja ook wel leuk!!! Dan denk ik echt: Jeetje…we zijn blij als we straks twee gezonde kinderen hebben. Laten we het straks maar lekker druk hebben met onze twee meiden, ik kan niet wachten!!!!

#3112615 Quote

hallo damens
    mij eerste kindje nu bijna 3 jaar is een meisje
    ik wou graag een jongen
    maar meer uit angst mij moeder heeft 4 miskramen gehad en ook 2 jongentjes gehad die zijn overleden na de geboorte
    en 3 gezonden dochter;s gehad
    heel raar maar had echt fijn gevonden als ik een jongen had gehad maar das meer uit angst bang dat ik het zelfde mee maakt als mij moeder
    nu ben ik zwanger van de 2e en ze zijde bij de echo dat het een meisje wordt
    was wel even teleur gestelt echt geen idee waarom want het gaat erom dat he tgezond is maar het waren 2 gevoelens door elkaar heen
    is het raar dat ik zo reageerde
    zijn ook mensen die dit hebben gehad
    daantje 30 weken en 5 dagen zwanger

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct