Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289201 Voorkeur Geslacht - pagina 2

• Auteur

Ik heb helemaal eens dat het belachelijk is dat je  blijkbaar alleen gelukkig kunt zijn als je een jongen én een meisje in je gezin hebt. Bovendien, er zijn ook mensen die uiteindelijk besluiten om maar een kindje te krijgen. Dan moeten die wel helemaal ongelukkig zijn!

Zelf dachten mijn man en ik dat we een jongen zouden krijgen.(geen reden, gewoon gevoel)  Intussen hebben we twee keer op de echo mogen zien dat het een meisje is. Toen we het de eerste keer hoorden waren we een keer beetje beduusd, maar meer omdat we nu wisten welk geslacht ons kindje was. Ik vond het een heel bijzonder moment. Die avond zei ik steeds 'we krijgen een dochtertje'. Alsof het ineens nog iets echter was geworden. Maar geen enkel moment ben ik er niet blij mee geweest. Ik kan niet wachten tot ze er is!

Groetjes, Marisa

#3112650 Quote

Hey Miep,

Natuurlijkkkkkk daar waren we net zo blij mee geweest!!

Groetjes wendy

#3112649 Quote

quote: sandra32 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-03-2007 22:08:23'));

hoi meiden,

Gelukkig heb ik ook geen last van voorkeurswensen! Je krijgt een kind en dat is al geweldig!

Zelf heb ik een dochtertje van 4 jaar. Daarna ben ik nog 2 x zwanger geweest maar is beide keren fout gegaan. 2 x vroeggeboorte, 1 x 19 weken zwanger en 2e x 16 weken zwanger! Nu ben ik dus voor de 4e keer zwanger en ben al helemaal gelukkig dat ik nu op 35 weken zit. Dat is al een hele overwinning. We weten ook dat we een dochter erbij krijgen. Geweldig toch!

Zo enthousiast als ik ben meteen ouders en schoonouders gebeld. Ouders waren erg blij voor me, maar schoonouders toch een beetje teleurgesteld. Helaas geen stamhouder en ja het koningskoppel is toch jongen/meisje. Mijn schoonzus was helemaal ontzet, want zij heeft een erge voorkeur voor meisjes en heeft zelf een jongentje. Daar is ze tot op de dag van vandaag nog steeds niet echt aan gewend en hij is 2 jaar. Vanaf de dag dat we het wisten was het opeens ook niet meer belangrijk dat ik zwanger was. Ze hebben weinig tot niets meer van zich laten horen!

Dit was trouwens wel een reden om het verder tegen niemand te zeggen. Krijg toch het idee dat je je dan moet verdedigen dat je heel gelukkig bent met 2 meiden. Daar heb ik geen zin in. Heb al genoeg meegemaakt in het verleden en wil nu alleen maar genieten!

Groetjes   Sandra
    (35 weken, april forum)

Hahaha schoonzussen. Ik heb er ook zo één. Als ik na twee meiden een jongetje kreeg dan zou zij het ook nog een keer aandurven want misschien kreeg zij dan na 2 jongens een meid (alsof er een relatie zit tussen wat ik op de wereld zet en wat zij). Maar goed nu komt bij ons de vierde en zij zijn nog niet gegaan voor de derde. Nu krijg ik te horen dat meisjes zo leuk zijn dat dit maar weer een meisje moet zijn.

Enne San, wie weet bevallen we op dezelfde dag. We zijn in ieder geval op dezelfde dag uitgerekend. Jij weet dan al dat je meid krijgt, ik hou de spanning er nog even in.

Miep

#3112648 Quote

quote: wendy 33 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-03-2007 10:30:10'));

Hallo aanstaande mama,s,hihi

Ja inderdaad het allerbelangrijkste is dat het kindje gezond daar ben ik het helemaal mee eens of het nou een jongen of een meisje wordt!!
    Maar na die echo's die wij gehad hebben is er dus uitgekomen dat we een meisje krijgen,waar we toch samen erg blij mee zijn!
    Heeft niet iedere ouder een klein beetje een voorkeur voor het geslacht?
    Ik merkte het dus heel erg als ik in de winkel was dan keek ik automatisch naar meidenspullen en kleertjes,hihi!
    Hebben jullie je daarzelf niet op betrapt?
    Maar nogmaals het belangrijkste is dat je een gezond kindje op de wereld zet hoor,helemaal mee eens!!

groetjes wendy 30 weken 3 dagen zwanger

Kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die een soort van voorkeur hebben, maar de voorkeur die je opgedrongen wordt door anderen is echt irritant. Mensen geloven niet dat je blij kunt zijn met het andere geslacht dan dat zij voor je in gedachten hebben.

Maarre waarschijnlijk was jij toch ook waanizinnig blij geweest als je had gehoord dat je een jongentje in je buik hebt?

Miep

#3112645 Quote

Hallo aanstaande mama,s,hihi

Ja inderdaad het allerbelangrijkste is dat het kindje gezond daar ben ik het helemaal mee eens of het nou een jongen of een meisje wordt!!
    Maar na die echo's die wij gehad hebben is er dus uitgekomen dat we een meisje krijgen,waar we toch samen erg blij mee zijn!
    Heeft niet iedere ouder een klein beetje een voorkeur voor het geslacht?
    Ik merkte het dus heel erg als ik in de winkel was dan keek ik automatisch naar meidenspullen en kleertjes,hihi!
    Hebben jullie je daarzelf niet op betrapt?
    Maar nogmaals het belangrijkste is dat je een gezond kindje op de wereld zet hoor,helemaal mee eens!!

groetjes wendy 30 weken 3 dagen zwanger

#3112644 Quote

idd errug irritant dat soort opmerkingen/ vragen
    Wij zijn nu de trotse ouders van 2 gezonde zoons….en ooooh zo blij!!!!
    Toch was het idd tijdens de 2e zw.schap vaak 'je hoopt zeker wel op een meisje' etc etc (je hebt ze zelf ook al gehoord) eh nee, hoop op een baby.

En toen onze 2e knul geboren was kaarten met teksten als 'ach 2 jongens zijn ook leuk' nee die zijn niet ook leuk die zijn hartsikke leuk!!!!! En zelfs in de kraamweek al opmerkingen cq vragen of we nou ook door zouden voor een meisje??

Nou als dat het heilige streven is dan zou ik er echt nooooooit aan beginnen. Niet dat ik een meisje niet leuk vind hoor… maar de kans is toch weer net zo groot dat het een jongen wordt?! Dan voor de buitenwereld maar door tot een meid en voor je het weet heb je 10 kids? Maar dan heb je wel je meisje?!

Sommige mensen kunnen gewoon errug vermoeiend zijn… omdat het blijkbaar de standaard is of moet zijn dat iedereen een 'koningskoppel' moet willen is het voor ons jammer dat we 2 van hetzelfde geslacht hebben??? (o ja: noem 1 'kroon' gezin met jongens en meiden…moet je echt wat generaties terug…. even afwachten nog wat Maxima nu in haar buik heeft, maar als ze de traditie van ons koningshuis doorzet weer een meid)

Nee hoor ben supergelukkig met mijn 2 knullen!!!!

groetjes,
    Marije

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3112642 Quote

Ik vind het BELACHELIJK als mensen zo reageren, en waarschijnlijk zijn het ook de mensen die zelf geen kinderen hebben.

ELK kind is een WONDER of het nou 2jongens , 2 meisjes of wat dan ook is!!

Zo en dat vind ik ervan!

X Saskia

#3112661 Quote

Hallo dames,

Ook ik heb ook het zelfde nu meegemaakt. Ik heb zelf al een zoon van 9 jaar en iedereen d8 automatisch dat de 2de een meisje zou worden. Ik hoopte zelf er ook stiekem op. Maar vorig week toen ik echo kreeg en mij vertelt werd dat ik een zoontje krijg was ik toch wel even geschrokken, maar voor mij is het ook belangrijker dat het gezond is. Maar toen ik het zeg maar aan de familie vertelde dat ik weer een zoontje krijg was het voor hun ook van "jaja je houdt ons voor de gek, of nee joh echt waar, oh is het wel zeker," nou noem maar op. Ok dat ik zelf een beetje overdonderd was ok, maar als al die anderen ook zo reageren dan denk ik ook van is hij wel welkom, of zou een   meisje meer welkom zijn in de familie. Nou ik heb toen ook tegen iedereen gezegd "heb ik lekker 2 bodyguards naast me lopen hahaha. En ik ben superblij met mijn kindjes. Voor mij hoeft het niet persee 1 jongen en 1 meisje. Ik ben blij wat ik krijg en kan niet meer wachten tot dat hij er is. Nu een naam nog bedenken. ahhahaah zo moeilijk……….

Ik zou zeggen trek er niks van aan en geniet lekker verder van je zwangerschap….

gr. Lucy

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen