Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289201 Voorkeur Geslacht - pagina 3

• Auteur

Ik vind het BELACHELIJK als mensen zo reageren, en waarschijnlijk zijn het ook de mensen die zelf geen kinderen hebben.

ELK kind is een WONDER of het nou 2jongens , 2 meisjes of wat dan ook is!!

Zo en dat vind ik ervan!

X Saskia

#3112644 Quote

idd errug irritant dat soort opmerkingen/ vragen
    Wij zijn nu de trotse ouders van 2 gezonde zoons….en ooooh zo blij!!!!
    Toch was het idd tijdens de 2e zw.schap vaak 'je hoopt zeker wel op een meisje' etc etc (je hebt ze zelf ook al gehoord) eh nee, hoop op een baby.

En toen onze 2e knul geboren was kaarten met teksten als 'ach 2 jongens zijn ook leuk' nee die zijn niet ook leuk die zijn hartsikke leuk!!!!! En zelfs in de kraamweek al opmerkingen cq vragen of we nou ook door zouden voor een meisje??

Nou als dat het heilige streven is dan zou ik er echt nooooooit aan beginnen. Niet dat ik een meisje niet leuk vind hoor… maar de kans is toch weer net zo groot dat het een jongen wordt?! Dan voor de buitenwereld maar door tot een meid en voor je het weet heb je 10 kids? Maar dan heb je wel je meisje?!

Sommige mensen kunnen gewoon errug vermoeiend zijn… omdat het blijkbaar de standaard is of moet zijn dat iedereen een 'koningskoppel' moet willen is het voor ons jammer dat we 2 van hetzelfde geslacht hebben??? (o ja: noem 1 'kroon' gezin met jongens en meiden…moet je echt wat generaties terug…. even afwachten nog wat Maxima nu in haar buik heeft, maar als ze de traditie van ons koningshuis doorzet weer een meid)

Nee hoor ben supergelukkig met mijn 2 knullen!!!!

groetjes,
    Marije

#3112645 Quote

Hallo aanstaande mama,s,hihi

Ja inderdaad het allerbelangrijkste is dat het kindje gezond daar ben ik het helemaal mee eens of het nou een jongen of een meisje wordt!!
    Maar na die echo's die wij gehad hebben is er dus uitgekomen dat we een meisje krijgen,waar we toch samen erg blij mee zijn!
    Heeft niet iedere ouder een klein beetje een voorkeur voor het geslacht?
    Ik merkte het dus heel erg als ik in de winkel was dan keek ik automatisch naar meidenspullen en kleertjes,hihi!
    Hebben jullie je daarzelf niet op betrapt?
    Maar nogmaals het belangrijkste is dat je een gezond kindje op de wereld zet hoor,helemaal mee eens!!

groetjes wendy 30 weken 3 dagen zwanger

#3112648 Quote

quote: wendy 33 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-03-2007 10:30:10'));

Hallo aanstaande mama,s,hihi

Ja inderdaad het allerbelangrijkste is dat het kindje gezond daar ben ik het helemaal mee eens of het nou een jongen of een meisje wordt!!
    Maar na die echo's die wij gehad hebben is er dus uitgekomen dat we een meisje krijgen,waar we toch samen erg blij mee zijn!
    Heeft niet iedere ouder een klein beetje een voorkeur voor het geslacht?
    Ik merkte het dus heel erg als ik in de winkel was dan keek ik automatisch naar meidenspullen en kleertjes,hihi!
    Hebben jullie je daarzelf niet op betrapt?
    Maar nogmaals het belangrijkste is dat je een gezond kindje op de wereld zet hoor,helemaal mee eens!!

groetjes wendy 30 weken 3 dagen zwanger

Kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die een soort van voorkeur hebben, maar de voorkeur die je opgedrongen wordt door anderen is echt irritant. Mensen geloven niet dat je blij kunt zijn met het andere geslacht dan dat zij voor je in gedachten hebben.

Maarre waarschijnlijk was jij toch ook waanizinnig blij geweest als je had gehoord dat je een jongentje in je buik hebt?

Miep

#3112866 Quote

Wij willen heel graag weten wat het wordt!!! Dan gaan we de kamer daarop aanpassen. We zouden een jongetje heel leuk vinden. Iedereen om ons heen krijgt steeds meisjes dus vandaar….
    Maar….als het een meisje wordt vinden we dat ook superleuk!!
    Als het maar gezond is, dat is het belangrijkste.

Suus

#3112876 Quote

Hoi wat een stomme opmerking vind ik dat !!!!
    Ik heb zelf 2 dochtertjes en heb het ook meegemaakt met mensen die zo reageerden
    terwijl mijn man en ik er gewoon blij mee zijn zolang het gezond is.Momenteel ben ik 40 weken en 1 dag zwanger van ons derde kind en vaak  zeggen   mensen van
    nou hopen maar dat het een jongen wordt. Wij weten al wat het word een jongen maar ik hou het juist voor zulke mensen geheim .Ik zou zeggen zolang je maar een gezond kind op de wereld brengt dat staat voorop ,en trek je er maar niet veel van aan .
    Verder succes met je zwangerschap    

Groetjes Shelena

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3112999 Quote

Bij ons hetzelfde. Toen mijn tweede zoon werd geboren zeiden mensen rechtuit tegen mij: wat jammer een jongetje, daar heb je niets aan. Die trekken later naar hun vriendin toe en jij bent de boze schoonmoeder. Kun je blij zijn als je je kleinkinderen (, net mama geworden en dan al over oma zijn nadenken?) één keer per maand ziet.
    Nu ben ik zwanger van de derde en we weten nu ook dat het weer een knulletje wordt. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik toch even moest slikken dat al die roze tutkleertjes etc, weer langs mijn neus voorbij gaan.

Toen mijn vader echter diezelfde avond heel erg teleurgesteld reageerde op het feit dat ik weer een jongetje kreeg (gelukkig telefonisch) heb ik daarna een potje zitten janken omdat ik boos was dat mijn kindje waar ik erg gelukkig mee ben, zo werd afgewezen.  

Daarbij, ik vind het ook echt leuk om een jongensmama te zijn. Mocht er nog een vierde komen en het is weer een jongen,dan is 'ie meer dan welkom!! Want ik ben toch de allerliefste mama van de hele wereld (volgens mijn knullen!!)!!

Groeten, Ruma  

#3113006 Quote

hallo ruma,

even nog een leuke: bijna alle jongens willen later met hun mama trouwen, dus jij zit goed!!!!!!

nee hoor, wat een idiote reacties kunnen mensen geven!!! wij hebben 1 dochtertje van 3 die na moeilijke zwangerschap is geboren met een genetische afwijking. gelukkig gaat alles erg goed met haar en is er niets aan haar te merken   /zien, maar een zorgen kindje is het wel.. en dan nog zijn er mensen die vroegen wanneer een tweede zou komen… (daar stond hoofd echt NIET naar)   mijn meissie had alle zorg nodig.

nu is het dan zover.. ben    (  als het goed is) ruim 9 weken zwanger , morgen eerste echo. en ik weet nu al wat sommige reacties zullen zijn!!! (niemand weet het nog)
    of we een jongen willen of dat 2e meid leuk zou zijn voor oudste..
    wij hebben geen voorkeur..
    moge duidelijk zijn dat we hopen op goede zwangerschap en gezonde baby!!!
    net als jullie allemaal denk ik.

groetjes miss C

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen