Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289206 Welke Kolf Is Het Fijnst

• Auteur

Hallo a.s. mama's

Mijn voornemen is om borstvoeding te gaan geven in zoverre dit lukt en de baby dit fijn vind. Als ik na mijn verlof weer aan het werk ga wil ik de melk gaan kolven maar nu is de vraag wat voor kolf is het prettigst in gebruik. Moet je bv een handmatige nemen of een elektrische en maakt deze geen veel lawaai?? Je hebt zoveel soorten en merken.
    En koop ik hem leen ik hem via thuiszorg wat is praktisch???
    En nog een vraag haal ik hem voor de tijd of na de bevalling met het oog op straks heb ik geen melk? ja ja wat een vragen he!!!
    ik hoop dat er wat mama's zijn die me wat wijzer kunnen maken in de wereld van de borstkolf.

liefs een mamakoetje in spe hihi

#3112639 Quote

Hoi hoi,

Ik wil ook BV gaan geven (mits het lukt idd).
    Ik wacht met een kolf totdat ik hem echt nodig heb. Dan heb ik hem zo gehuurd bij een winkeltje hier in de gemeente (geboorterijk).

Verder denk ik dat elektrisch het handigste is aangezien je anders van knijp handjes overhoudt! En het moet wel leuk blijven toch??

Ik heb vernomen en opgezocht op internet, en van horen zeggen dat de Medela elektrische kolf het fijnste is. Mijn schoonzusje gebruikt hem nu ook (is net bevallen en BV geven deed te zeer) en haar bevalt het enorm.

Dus ik ga daarvoor denk ik.

Nou succes !!

X Saskia

#3112651 Quote

Hallo,
    Ik ben nu in verwachting van de tweede (36weken) en wil net als bij mijn eerste borstvoeding gaan geven. Een handkolf is handig als je 'm af en toe gebruikt. Voor intensiever gebruik is een elektrische handig. Te hebt met een elektrische minder tijd nodig om voldoende voeding uit je borst te halen. Een handpomp is intensiever omdat je zelf moet pompen en het duurt gewoon langer. Koop een borstkolf na je bevalling maar maak het je eigen voor dat je weer naar je werk gaat, je moet toch even oefenen. OOk de baby moet wennen aan een fles dat is toch iets ander dan de borst. Ik maak gebruik van de borstkolf van Avent, die beviel mij goed.

Heel veel succes, Knof

#3112653 Quote

Hoi,

Mijn voorkeur is zonder twijfel de handkolf van Avent. Ik heb ook een electrische gehad maar de handkolf gaat wat mij betreft net zo snel (met 5 minuten klaar) en is lekker geluidloos (!!) en echt overall toepasbaar. In mijn geval handig aangezien ik op projectmatige basis bij verschillende bedrijven werkzaam ben.

Succes met je keuze,

Gr,
    Maria
    mv 2k, 18wk zw

#3112659 Quote

Hoi,

ik kan je de handpomp van Avent aanbevelen. Als je eenmaal door hebt hoe het werkt gaat het echt super. Ik zou hem inderdaad pas aanschaffen na de bevalling.

Groetjes van marloes

#3112670 Quote

Hoi,
    Ik zweer bij de elektrische kolf van meleda….
    maar wacht er inderdaad mee tot je kleine goed van je borst drinkt….
    x
    visje

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3112671 Quote

Ik heb bij de 1e oook de handkolf van advent gebruikt en heb er veel profijt van gehad. Verder is die makkelijk en overal te gebruiken en is ook gemakkelijk schoon te maken. Heb die ongeveer 6 weken na de bevalling gekocht zodat we konden zien wat ze binnen kreeg daar ze via de borst zelf te weinig binnen kreeg.

Groetjes bg

#3112696 Quote

Ik heb de electrische kolf van Medela de Swing een super apparaat hoor!!!! ideaal om zo mee te nemen….je kunt em ook op batterijen gebruiken….maar wat helemaal belangrijk is,deze heeft het 2 fases systeem…iets wat o zo belangrijk is maar wat ik hier niemand zie noemen!Je weet namelijk nooit of het je lukt te kolven…je moet wel het toeschietreflex krijgen anders kun je kolven tot je een ons weegt maar komt er geen of nagenoeg geen melk uit!
    Ik had het bij mijn 2e dochter,had de handkolf van avent en kreeg geen toeschietreflex…nu bij de derde had ik in het ziekenhuis de electrische kolf erop en het liep als een trein…vandaar dat ik de 2 fases kolf gekocht heb,je betaald iets meer maar bent gegarandeerd van het toeschieten!

kijk eens op http://www.medela.nl  daar vind je veel antwoorden op je vragen.

Groetjes Gea

#3112713 Quote

Hoi. Ik heb de Medela gekocht bij de winkel van de thuiszorg. Het is een electrische maar maakt bijna geen geluid hoor! Alles zit erbij, ook flesjes om evt. in te vriezen, en ik vond hem heel makkelijk in het gebruik, en dus aan te raden.
    Je kan hem anders ook eerst huren, dan kan je kijken wat je het fijnst vind..
    Anne-Marie

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct