Ben net naar de verloskundige geweest, en de baby ligt nog steeds in stuit (al meer dan 2 weken, dus ze denken dat hij/zij niet uit zichzelf goed gaat liggen…) Morgen moeten we naar het ziekenhuis om een echo te laten maken – ze kijken dan hoe de baby precies ligt, waar de placenta ligt, etc, om te kijken of ze 'm nog kunnen draaien, en als dat kan, gaan ze meteen een draaipoging doen.
De verloskundige was heel optimistisch, want ik heb volgens haar een "soepele buik" (nou, dat voelt anders helemaal niet zo, alleen als ik lig! Als ik sta, heb ik om de haverklap een harde buik…). Maar volgens haar is de kans dan beter dat de draaipoging lukt.
Ik ben ZO teleurgesteld! Ik heb een heel moeilijke start gehad, we zijn verschrikkelijk veel in het ziekenhuis geweest, en we waren net zo blij dat het tweede en derde trimester goed gingen, en dat ik lekker thuis zou bevallen – en nu dit! Pfft… ik moet echt even een brok wegslikken. Ik hoop natuurlijk dat de draaipoging lukt, want ik wil dolgraag thuis bevallen, en een stuitbevalling of keizersnede lijkt me echt geen pretje!
Het valt me toch wel zwaar nu… Ik heb echt even een hart onder de riem nodig… ![]()
~Hilde 35w3d