Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289212 Stuitligging Wie Heeft Ervaring Met Draaien Van Kindje

• Auteur

Hello, afgelopen donderdag bleek mijn kindje zich gedraaid te hebben, in stuit. De week daarvoor lag het nog goed. Vandaag naar gyn. geweest en afspraak gemaakt voor een draaipoging volgende week. Gyn. gaf aan dat het niet geheel zonder risico is  en ik  ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.
    gr.
    Lucienne (week 36)

#3112714 Quote

Hoi. Ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met een stuitligging, maar 2 vriendinnen van mij toevallig wel. Bij allebei hebben ze een poging gedaan om het kindje te draaien, maar bij geen van beide is het gelukt. Eén ervan heeft op een gegeven moment zelfs gezegd dat ze maar moesten stoppen omdat het voor haar erg pijnlijk was…
    Sorry dat ik geen opbeurend verhaal heb!
    Succes, Anne-Marie

#3112718 Quote

Maandag was onze draaipoging, ze zijn behoorlijk aan het sjorren geweest, voelde zelfs nog 2 dagen beurs van binnen en buiten, maar helaas, de kleine ligt muurvast en is niet van plan om van stuit weg te draaien.
    Bij de gynaecoloog geweest, de 23e, 39weken krijg ik een keizersnede.
    Ik vind het erg jammer, maar ja, het is niet anders. Het bandje, cerclage blijft nu ook zitten tot die tijd, dus hopelijk voorkomt dat dat het voor die tijd op gang komt.
    Ik was er maandag erg verdrietig over, maar kan nu vooral weer blij zijn dat ik al zover ben en dat het goed gaat met de kleine.
    vind het wel heel raar dat we nu al weten wanneer het gebeurt.

Maar er zijn ook zat verhalen dat het wel lukte en dan is het ook minder pijnlijk vaak.

#3112724 Quote

hoihoi,

afgelopen maandag, ik was toen 36.2w, hebben ze mijn kindje gedraaid. Echt prettig was het inderdaad niet en je hebt een paar dagen een beurs gevoel op die plekken waar ze geduwd hebben, maar verder vond ik het best meevallen.

Ik had er best tegenop gezien, maar gelukkig is het gelukt, dus dat maakte veel goed. Mijn gyn. zei dat er wel risico's aan zitten, dat ze het daarom pas met of na 36 weken doen. Het grootste risico (Dat echt niet vaak voorkomt, volgens haar) is dat de vliezen breken of de baarmoeder gaat samentrekken en zo de bevalling op gang komt.

Succes in ieder geval!!!!!!!!!

Liefs, Veer

#3112750 Quote

Hallo Lucienne,

Ik heb afgelopen dinsdag te horen gekregen dat mijn kindje in stuit lag (met 39.3w) en de dag erna hebben ze een poging tot draaien gedaan. Tijdens de draaipoging zelf heb ik weeenremmers gekregen, ook daar heb ik zelf niets van gemerkt (geen bijwerkingen, kreeg een redelijk nieuw middel)
    Al met al is het super mee gevallen, ook ik had een wat beurs gevoel in mijn buik de dag erna (voelde een beetje als blauwe plekken maar zag er niets van). Helaas is mijn poging tot draaien niet gelukt en gaan we nu voor een stuitbevalling.
    Succes!

Nymue

#3113074 Quote

Ben net naar de verloskundige geweest, en de baby ligt nog steeds in stuit (al meer dan 2 weken, dus ze denken dat hij/zij niet uit zichzelf goed gaat liggen…) Morgen moeten we naar het ziekenhuis om een echo te laten maken – ze kijken dan hoe de baby precies ligt, waar de placenta ligt, etc, om te kijken of ze 'm nog kunnen draaien, en als dat kan, gaan ze meteen een draaipoging doen.

De verloskundige was heel optimistisch, want ik heb volgens haar een "soepele buik" (nou, dat voelt anders helemaal niet zo, alleen als ik lig! Als ik sta, heb ik om de haverklap een harde buik…). Maar volgens haar is de kans dan beter dat de draaipoging lukt.

Ik ben ZO teleurgesteld! Ik heb een heel moeilijke start gehad, we zijn verschrikkelijk veel in het ziekenhuis geweest, en we waren net zo blij dat het tweede en derde trimester goed gingen, en dat ik lekker thuis zou bevallen – en nu dit! Pfft… ik moet echt even een brok wegslikken. Ik hoop natuurlijk dat de draaipoging lukt, want ik wil dolgraag thuis bevallen, en een stuitbevalling of keizersnede lijkt me echt geen pretje!

Het valt me toch wel zwaar nu… Ik heb echt even een hart onder de riem nodig…

~Hilde 35w3d

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3113077 Quote

Hoi hoi,

Als je kindje in een stuit ligt, hoeft het niet altijd te zeggen dat je niet op de normale manier kunt bevallen.

Mijn neefje lag ook in een stuit en wilde niet draaien. De vriendin van mijn broer wilde toch proberen normaal te bevallen en dat is prima gegaan. Gelukkig was mijn neefje aan de kleine kant dus wellicht dat dat heeft meegespeeld.
    Nu is het een wolk van een ventje van inmiddels 6 1/2 maand.

Heel veel succes en hopelijk komt het allemaal goed!

Groetjes,
    Maike

#3113080 Quote

Hoi,
    Ik heb ervaring met een draaipoging bij mijn dochtertje (nu 2 jr). De vk kwam er ook pas in week 38 of 39 of zo achter dat ze in stuit lag. Ze was al ingedaald en er was niet veel vruchtwater. In het ziekenhuis zeiden ze al dat de kans dat het draaien zou lukken klein was, maar dat ze het wel wilden proberen. Ze hebben met z'n tweeën staan duwen en sjorren. Dat was geen pretje en het was gelukkig snel duidelijk dat het geen zin had, dus het heeft niet te lang geduurd.
    Net als Hilde was ik  ook verschrikkelijk teleurgesteld, had helemaal geen zin om in het ziekenhuis te bevallen. Uiteindelijk ben ik gegaan voor een 'gewone' bevalling, maar die eindigde uiteindelijk toch in een keizersnede. En toch, het is me niet tegengevallen, het herstel van de keizersnede viel mee en ook het bevallen in het ziekenhuis vond ik niet vervelend, eerlijk gezegd ook wel weer gemakkelijk, omdat alles voor je geregeld wordt. Ik lag wel op een zgn kraamsuite, dus alles voor jezelf en manlief kon ook blijven slapen.
    Nu ben ik 35 weken zwanger, volgende week een liggingsecho om te kijken hoe het kindje ligt. Ik ben benieuwd!

groetjes,
    Willemien

#3113081 Quote

Bedankt voor jullie reacties! Bij mij zijn ze er gelukkig vroeg achter gekomen, dus ik heb toch hoop dat het gaat lukken morgen. Volgens de vk heb ik ook nog aardig wat vruchtwater, m'n buik is "soepel" en de baby beweegt nog behoorlijk (gelukkig nog niet ingedaald). Duimen maar!

~Hilde 35w3d

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct