Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289215 Mis Jullie

• Auteur

Hallo meiden,

Elke dag kom ik toch nog een kijkje hier nemen. Ik mis jullie wel.

Voor degenen die mijn verhaal niet kennen:

Ik ben precies een maand geleden bevallen (22 wkn en 6 dgn) van ons mooie meisje Muisje*. Muisje (zo noemde we haar vanaf het begin en dat past bij haar dus we hebben haar geen andere naam gegeven) had trisomie 9 en was buiten mijn baarmoeder niet levensvatbaar.

Het gaat wel wat beter met me. Ondanks het feit dat mijn baas me heeft laten vallen als een baksteen (ik werk er 2 jaar toen ik zwanger was bood hij mij een nieuw jaarcontract mijn contract moest verlengd worden per 1 maart) Nu heeft hij me zonder overleggen een HALF jaarcontract gegeven (daarna zal het wel exit zijn)
    Ik ben nou goed om me heen aan het kijken voor een andere baan en heb een aantal opties lopen.

Ik werk momenteel halve dagen. Ben veel te vroeg (2 wkn)na mijn bevalling weer gaan werken ook al was het voor halve dagen en dit krijg je als stank voor dank.

Ik ben vorige week bij een natuurgeneeskundige geweest, ik heb daar fijn kunnen praten en ik kan de positiviteit die ze me gegeven heeft vasthouden. Wat vond ik het altijd fijn om hier een stukje af en toe te schrijven met mijn medezwangeren.

Hopelijk over niet al te lange tijd, kan ik me weer bij jullie aansluiten, duimen jullie voor me?

Hele dikke kus
    Talke (mama van Muisje*)

#3112807 Quote

Lieve Schatten,

bedankt voor jullie lieve woorden, dat doet me erg goed. Ik hoop dat ik snel kan melden dat ik ander werk heb gevonden. Ik kreeg een beetje het idee dat mijn baas wellicht nog een goede reden kon hebben voor het niet geven van een vast contact. Al zou het slecht met het bedrijf gaan, dan doe je dit nog niet.

Jullie hebben gelijk dat hij zijn contract maar in zijn Ree.. stopt zoals Inge dat zo mooi zegt.

Lichamelijk voel ik me goed. Vandaag heb ik nog veel kunnen praten met echt hele goede vrienden. De hele middag hebben ze geluisterd naar ons verhaal. Fijn is dat. Ik ben erg blij met mijn vriendenkring en famlilie. Ik heb gisteren mijn normale menstruatie gekregen, nu ik het hier typ krijg ik in de gaten dat dat precies een maand later is………………… Dan wordt je weer even terug op aarde gezet.

Wat ik ook doe, ik laat de moed niet zakken, eens komt de dag dat ik weer zwanger ben en ons Muisje* zal ons dan helpen. Ik zal jullie af en toe updaten en hopelijk me weer straks bij jullie aansluiten.

Heel veel liefs
    talke

#3112739 Quote

Hee meissie,

Fijn dat je even iets laat horen. Je bent inderdaad erg snel gaan werken en als je baas dan zo doet in plaats van je een beetje vertrouwen te geven is erg jammer. Gezien wat je hebt meegemaakt zou ik als ik jou was even de tijd nemen om het echt goed te verwerken en bij te trekken. Laat het hem even bekijken zeg!!! Stop dat half jaar contract maar in je Ree.. zou ik zeggen!   Als je je nu volledig ziek meld omdat het je gewoon teveel is dan krijgt ie je salaris gewoon terug van het uwv en wordt jij 100% doorbetaald. Psychische klachten als gevolg van zwangerschap tellen daar ook mee. Gebruik die tijd dan om op te laden en klaar te zijn voor een leuke nieuwe baan. Die man is de moeite niet waard om nog voor te werken. Dus ziekmelden en tijd voor jezelf nemen zou ik adviseren. Enne ik ben verzuimgebeleider van beroep en help mensen normaal zsm aan het werk maar in dit soort gevallen echt niet hoor.
    Kies voor jezelf nu het kan!
    Enne je bent hier altijd welkom hoor als je even wil kletsen!!! Gewoon doen dus!
    lfs ing

#3112741 Quote

Hoi lieve Tal!

Oh,wat ben ik blij weer een keer wat van je te lezen.
    Gelukkig dat het weer een beetje beter met je gaat.
    Ik vind het verschrikkelijk wat jullie hebben meegemaakt,en kan me voorstellen dat jullie jullie Muisje zullen missen.
    Over je baan wil ik alleen maar zeggen wat een eikel van een vent en idd hij verdient het niet dat jij voor hem werkt,op dit moment moet je zeker aan jezelf denken,al kan ik me voorstellen dat wat afleiding ook wel goed is,maar niet op deze manier.
    Er komt dadelijk vast en zeker een leuke baan op je pad,en ik hoop dat je je daar lekker zult voelen.
    Voor nu moet je vooral aan jezelf denken en zorgen dat je je steeds een beetje beter gaat voelen,met natuurlijk nog altijd een plaatsje in je hart voor jullie Muisje.

Ik denk aan je!!
    Heel veel liefs,dikke poen…Swinnie

#3112742 Quote

Hoi Talke,
    Voor mij een heel bekend verhaal. Een hele goede vriendin is hetzelfde overkomen. Ik weet niet of het om precies hetzelfde syndroom ging, maar met 22 weken werd vastgesteld dat haar kindje of de zwangerschap niet zou overleven en daarna zeker de bevalling niet. Met veel pijn heeft ze toen de beslissing genomen om de bevalling op te wekken en tijdens de bevalling is het kindje, ook een meisje, toen overleden.
    Heel zwaar heeft ze het gehad en nog steeds. Ik heb samen met haar zitten huilen. Ook zij hebben het meisje zo genoemd als ze het tijdens de zwangerschap noemden.
    Het is nu zo'n vijf jaar geleden.

Als ik jou verhaal lees, denk ik: meid, zorg goed voor jezelf. Laat je baas in de stront zakken (sorry hoor, maar dat soort ongevoelige mensen maken me echt kwaad. Geef jezelf de tijd, als je dat wil en kan hoor. Iedereen gaat namelijk op een eigen manier om met pijn en verdriet. Er is volgens mij geen juiste manier. Je doet het zo goed als je kan.
    Ik zou denk ik proberen het van dag tot dag te bekijken.

Ik hoop dat er weer snel mooie dingen gaan gebeuren en dat je het verdriet een plekje kan geven.
    Heel veel liefs, Ivy

#3112743 Quote

Hoi,

Wat erg voor je ik weet niet wat ik moet zeggen hierop.
    Wel wil ik even reageren op je contract, volgens mij mag jou baas je geen half jaar contract geven als je al eens een jaar contract hebt gehad.
    Ik zou dit eens na vragen dan kan je het aanvechten.

Heel veel sterkte nog in ieder geval met alles.

Veel liefs Cares

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3112746 Quote

hoi hoi
    ik ken je verder niet maar als ik je verhaal zo lees krijg ik er kippenvel van.ik wil je dan ook heel erg veel sterkte wensen en denk een beetje aan jezelf he.
    liefs sil

#3112748 Quote

Hoi,

Nog een keer met mij. Ik heb het nagevraagd aan mijn man die heeft namelijk een eigen zaak. Je baas mag je contract maar 2 keer verlengen en niet een derde keer (weet niet of dat bij jou het geval is)want dan heb je automatisch een vast contract. En kan hij je niet meer ontslaan. Als je al eens een jaar contract hebt gehad mag hij je geen half jaar contract geven, dat moet weer een jaar contract zijn.
    Maar mijn man zei dat je naar de rechtswinkel kan stappen en dat is gewoon gratis.
    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Heel veel liefs en sterkte Cares

#3112755 Quote

lieve talke,

fijn om te lezen dat het wat beter met jullie gaat!! tis ook niet niks wat je hebt meegemaakt en ik zou er zeker de tijd voor nemen hoor! beetje afleiding is natuurlijk prima maar niet bij iemand die dat niet waardeerd!! kijk goed om je heen en rust lekker uit totdat je wat vindt wat bij je past! wens je alle geluk van de wereld en hopelijk wanneer jullie eraan toe zijn een gezonde en geode zwangerschap gewenst!

veel knuffels van een aftellende sweety (ruim 37w zw)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct