Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289223 Mijn Dochter Heeft Waterpokken

• Auteur

Hoi allemaal,

Mijn naam is Kyra en ik ben op dit moment 17 weken zwanger van mijn 2e kindje.
    Hiervoor heb ik 2 miskramen gehad. Dus een onbezorgde zwangerschap is dit niet echt.
    En eindelijk sinds vorige week kan ik een beetje genieten van mijn zwangerschap, het gaat goed en ik voel me veel beter ( was nogal misselijk, moe en vreselijk onzeker). Maar nu: mijn dochter van 4 heeft de waterpokken! Ik vroeg mijn moeder al of ik het als kind ook heb gehad, maar dat wist ze niet zeker. Mijn zusje had het wel gehad dus ze nam aan dat ik het toen ook wel had. Maar ja geen 100% zekerheid dus. Ik heb de huisarts al even gebeld en die zegt van ja je hebt je dochter nu eenmaal, niks aan te doen.Kreeg dus niet echt een duidelijk antwoord of het nu wel of niet gevaarlijk is voor mijn baby. Ik dus lezen op internet….dat moet je dus niet doen, want wat je dan allemaal leest!!!! Maar goed ik wil het natuurlijk toch graag weten.
    Wie heeft dit ook meegemaakt? En wat voor advies kregen jullie? Want bij mijn dochter uit de buurt blijven gaat dus niet, want ze is er echt ziek van en ze ligt dan het liefst bij mij op schoot. Ik probeer om niet met blote handen aan de pukkeltjes te komen, maar het schijnt door hoesten ook al overgedragen te worden.
    Weg is mijn fijne gevoel. Ik hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen.

gr Kyra

#3112762 Quote

Hoi Kyra,
    Ik heb het nog nooit mee gemaakt, maar hoop dat ik je toch een beetje gerust kan stellen. Wat ik heb begrepen, kan dit alleen maar kwaad als je al rond de uitgerekende datum bent. Dus als je binnen enkele dagen kan gaan bevallen, dan zou het gevaarlijk voor je kindje kunnen zijn.
    Ik was namelijk bijna uitgerekend van de tweede, toen mijn eerste jarig was en er een vriendje op bezoek wilde komen met de waterpokken. Ik  heb het zelf nooit gehad als kind en heb dus navraag gedaan. Toen werd er dit gezegd, dus heb ik dat vriendje maar afgebeld!
    Voor jou zou het niks uit moeten maken. Ik geloof dat de rode hond wel heel de zwangerschap gevaarlijk is.
    Veel sterkte en ik hoop dat je alsnog van je zwangerschap zal kunnen genieten, want het is zoiets moois.
    Groetjes Sil

#3112765 Quote

Hoi Kyra,

wat vervelend voor je dat je dochter ziek is. Ik heb ook wel eens gehoord dat waterpokken alleen kwaad kunnen rond de bevalling, omdat je de baby er dan mee kan besmetten. Nu heb je nog het geweldige wonder van de placenta, wat vervelende kinderziektes kan tegen houden. Ik hoop voor je dat je dochter snel weer is opgeknapt.

O ja, toen mijn jongste de waterpokken had zette ik hem in bad met een oude washand gevuld met havermout. Gewoon de allergoedkoopste. Als je daar voorzichtig mee op de waterpokken dept wordt de jeuk een stuk minder. Deden wij voor het naar bed gaan en hij is nooit wakker geworden van de jeuk en heeft geen littekens.

Groetjes van Marloes

#3112820 Quote

Heb iets gehoord dat het alleen gevaarlijk is als je het zelf NIET heb t gehad, maar weet het niet zeker, maar dit lijkt me zeker een vraag voor heen HA of een VK…

Yvonne

#3112851 Quote

hai,

bedankt voor jullie reactie. Tja, ik denk dat ik morgen de vk maar even ga bellen, die zal er misschien ook wel meer van af weten dan de ha.
    Maar we kunnen er toch niks aan doen als het wel gevaarlijk zou zijn, dus ik moet maar gewoon het beste ervan hopen.
    Mijn meisje is zoooooooooo ziek. Zo zielig, ze zit er nu helemaal onder, er komt ook nog steeds weer wat bij. Dit duurt nu al 3/4 dagen, hoelang gaat dit door? En ze heeft de hele nacht koorts gehad. Gelukkig niet heel hoog maar toch 38,5 met de oorthermometer. Ik vroeg net hoe ze zich voelde en toen zei ze: "ik voel me nog niet lekker, maar ik ben wel blij". Wat een scheetje hè?

gr Kyra

#3112871 Quote

Het is vooral gevaarlijk als je het zelf niet gehad hebt, jij het alsnog krijgt en de kleine wordt op dat moment geboren. Dat lijkt me in jouw situatie nog niet aan de orde, dus volgens mij hoef je je niet al te veel zorgen te maken. De kwestbare periode aan het bgein van de zs ben je nl ook al voorbij.
    Maar natuurlijk moet je het de vk even vragen.
    En verder veel beterschap met je dochter. Wij zaten vorige week met hetzelfde. Ons zoontje had ook de waterpokken. Alleen was ik toen 36 weken zwanger. En nu is hij niet meer besmettelijk en zit de kleine nog rustig binnen. Dus ook geen probleem.
    greet

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct