Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289434 Uitgerekende Datum Hoe Berekenen

• Auteur

Hallo meiden,

Ik zal me eerst eens  voorstellen: Anne, 25 jaar, kom uit het Noorden..
    Nu zwanger van ons eerste kindje..! We zijn zo'n 13 maanden bezig geweest om zwanger te worden en nu had ik afgelopen zondag een positieve test, maandag weer gedaan en ja hoor weer positief! Heerlijk!

Ik vroeg me af hoe jullie berekenen wat je uitgerekende datum is?
    Rekenen jullie vanaf de eerste dag van je laatste ongesteldheid of vanaf de ongeveer bevruchting/innestelling??

Allemaal een fijne zwangerschap toegewenst!
    Liefs Anne!

#3114005 Quote

Hoi Anne,

Kijk eens op:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger.php

Daar kun je het laten berekenen.

Veel plezier met je zwangerschap.

Groetjes Tamara.

#3114007 Quote

Bedankt voor je reactie! Helaas kan ik het zo niet voor mij berekenen.. Ik had een cyclus van 42 dagen.. En het gaat maar tot 35 dagen..
    Weet je nog een andere manier?

Thanx!
    Groetjes Anne!

#3114010 Quote

hoi anne
    ik weet precies wat je bedoel ik heb het zelfde ook meegemaakt
    normaal gaan ze van uit de eerste dag van je menstruatie dan tellen ze de zwangerschap maar bij mij klopte het ook niet het tellen wordt dan ook moeilijker
    ik was toen twee weken in de zwangerschap terug gezet ik dacht zelf dat ik bijna zeven weken was maar op de echo was dat dus niet bleek in pas vijf weken te zijn was echt een domper en ze konmden bijna niets zien op de echo wat ik jou als raad wil geven is bel gewoon even de verloskundige op en die staan jou wel goed te woord en kan je mischien gelijk een afspraak maken veel succes met je zwangerschap

groetjes mariska
    12 weken en 5 dagen

#3114046 Quote

Het is niet zo moeilijk om uit te rekenen wat de datum zou zijn. Bij een cyclus die langer is dan 28 dagen, ga je uit van de NOD. Op die dag ben je dan 4 weken zwanger. Een gemiddelde eisprong is namelijk ongeveer 14 dagen voor de NOD.
    Bij een cyclus die korter is dan 28 dagen, ga je uit van de eerste dag van je laatste menstruatie.

Natuurlijk kan het zijn dat je dan een paar dagen verschil hebt met de meting van de eerste echo, want je weet nooit helemaal zeker wanneer een eitje bevrucht is. Maar met bovenstaande rekenmethode zit je over het algemeen goed.
    Het is namelijk vervelend om te moeten horen dat je minder ver zwanger bent dan je zelf dacht. Dat brengt een hoop onzekerheid met zich mee ……… gaat het wel goed met het vruchtje, klopt het allemaal wel enz.

Groeten, mam van Laura (39w2d)

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen