Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289443 Koortslip

• Auteur

hoi allemaal,

ik heb eveb eeb vraagje. ik ben gekust door iemand met een koorstlip.
    het was een "vage" kus maar toch.
    toen ik het ik de gaten had was het te laat.
    heb daarna gelijk mijn mond gewassen.
    zou het kwaad kunnen??
    ben nu 17 weken zwanger

groetjes angela

#3114051 Quote

Het zou jammer en vervelend zijn als je er mee besmet bent geraakt. maar het is volgens mij niet schadelijk voor de uk. Als de baby geboren is moet je echter goed oppassen met mensen die koortslip hebben.Die mogen dan echt niet met de baby  kussen.  
    xxx annette

#3114054 Quote

Hoi,

je hoeft niet altijd ook een zelf een koortslip te krijgen.
    Mijn moeder heeft ook vaak koortslippen en ik kan dr kussen en uit hetzelfde glas drinken.
    Ik ben dr immuum voor zeg maar.
    Maar ik denk ook niet dat het kwaad kan voor je kindje!

Liefs Esther

#3114084 Quote

Hallo,
    Het wil inderdaad niet zeggen, dat je het automatisch gaat krijgen. In je zwangerschap kan je weestand wel wat verlaagd zijn en is de kans dus groter dat je het kunt krijgen. Op de 1 of andere manier (zonder te kussen) heb ik het in deze zwangerschap ook opgelopen. Het was erg pijnlijk en vervelend. Je blijft drager als je het eenmaal hebt gehad en bij verlaagde weestand kan het telkens weer opkomen.
    Het is niet schadelijk voor je baby, maar absoluut wel voor een pasgeboren baby. (en dan noemen ze het wel eens: kiss of death).
    Ik hoop voor je, dat je het niet gaat krijgen. Succes.
    Groetjes, Yoeke

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen