Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289444 Placenta Ligt Voor De Baby Wanneer Kun Je De Baby Dan Voelen

• Auteur

hallo dames,
    Ik ben 17w3dg zwanger van mijn derde kindje. Ik had gehoopt dit keer de baby 'sneller' te voelen omdat ik al weet waar ik op moet letten. Nu liet de verloskundige me echter weten dat de placenta voor de baby ligt, en dat het dus nog wel een tijdje kan duren voordat ik wat voel.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind het juist zo'n fijn, vertrouwd en geruststellend gevoel. En nu maak ik me toch zorgen dat ik niets voel, ook al is het nog vroeg.
    gr,
    yvette

#3114061 Quote

Mijn placenta ligt ook aan de buikzijde.
    Ik voel de baby duidelijk vanaf 20 weken, maar hiervoor heb ik het ook al gevoeld.
    Het is mijn eerste zwangerschap.
    Ik hoop voor je dat je de kleine snel kan voelen.

Groetjes, Sarah

#3114062 Quote

Hoi,

Ben zwanger van mijn eerste kindje. En heb mijn placenta
    ook aan de voorkant zitten.. Ik voelde met ongeveer 19
    weken de kleine bewegen… Hoop dat je je kindje ook snel voelt..

Liefs lies (  27.1 week zwanger)

#3114063 Quote

Ik ben 22 weken en ik voelde hem/haar rond 20/21 weken.
    En het wordt steeds duidelijker. Maar nog niet supergoed hoor.
    En daarvoor voelde ik het alleen wat borrelen en kriebelen.
    Heb ook een voorliggende, maar is wel mijn 1ste kindje.
    Ze zeggen dat je als je al eerder zwanger bent geweest de volgende keer het eerder voelt, dus misschien heb je geluk.
    Maar ik zou van 20n weken uitgaan. Dan kan het ook niet tegen vallen.

#3114074 Quote

Bij mijn eerste lag de placenta ook voor en toen voelde ik hem in ongeveer week 22 geloof ik… Nu ligt ie achter én is het mijn tweede en voelde ik hem in week 17…

#3114082 Quote

Hallo,
    Mijn placenta ligt rechtsvoor, maar heb leven sinds week 13-14. Dit is dan ook wel mijn 3e zwangerschap, dus dan voel je het allemaal wel wat eerder, denk ik. Sinds week 19 voel ik het kindje dagelijks. Daarvoor was het wat onregelmatig naar mijn idee.
    Groetjes, Yoeke

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3114100 Quote

Hi Yvette,

Ik ben zwanger van de tweede en heb ook de placenta aan de voorkant. Ik voel de kleine vanaf week 18, maar zeer onregelmatig en ook vaak maar erg kort. Na 2 of 3 schopjes is het weer voorbij. Ik ben nu 21 weken en het is nog niet erg veranderd. Ik voel het wel beter als ik op mijn zij lig in bed.

Succes,
    Janneke

#3114104 Quote

Hoi,

Hier ook een placenta-voorligger. Inderdaad kon ik darm-gerommel en schopjes niet onderscheiden en kon pas echt zeggen "ja, dit is hem/haar" rond week 23.

Inmiddels is er geen ontkennen meer aan en gaat alles tekeer als hij/zij schopt.

Geniet er lekker van, voordat je het weet is het weer voorbij.

Groetjes,

Annemarie
    39 weken zwanger

#3114155 Quote

Hallo,

ook ik heb mijn placenta aan de voorkant liggen en voelde vanaf 19 weken pas iets waarvan ik dacht dat het de baby was. Met 20 weken werd het duidelijker en wist ik zeker dat het inderdaad de baby was en niet mijn darmen. Vanaf 20 weken voelde ik dus wat kleine schopjes en beweging maar alleen af en toe en zeker niet lang achter elkaar.

Nu ben ik 24 weken en voel ik heel duidelijk wanneer die kleine meid schopt! Ik voel het niet vaak en ook niet lang achterelkaar, maar het is wel steeds duidelijker te voelen.

Even geduld dus nog voor je. Geniet er vooral van!

Tamar

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen