Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289448 Wanneer Vertellen En Hoe

• Auteur

Hallo ladies!

Ik ben nu 7 weken zwanger, en we hebben het, op een beste vriendin en vriend  en  onze  leidinggevenden na, aan  niemand verteld. Mijn vraag is; wanneer is de beste tijd om het te vertellen? na de 1e echo (bij ons in 11e week)? of eerder of later?
    En hebben jullie leuke verhalen over hoe jullie het verteld hebben? bijvoorbeeld aan ouders ofz?

ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

#3114117 Quote

Hooi,

wij  heb het vooralsnog alleen tegen mijn (schoon)ouders verteld. Wij wachter wel tot na de 12e week en dan vertellen we het ook aan de rest.
    Wij hebben het nieuws gebracht dat er een rijstkorrel aan het groeien was is mijn buik .

#3114126 Quote

Hoi. Toen ik zwanger was van mijn zoontje hebben we het verteld toen ik 7 of 8 weken zwanger was tegen de ouders/oma/broers/zussen/goede vrienden  etc. Tegen de rest (werk enz. ) was dat pas toen ik mijn eerste echo had gehad, en toen was ik iets van 12 weken of zo.. Ik deed ook mee met moeders voor moeders en dan valt het toch wat lastig te verbergen voor de  buurt als iedere week braaf de flesjes voor de deur staan.  
    Ik  ben nu 23 weken zwanger van de 2e en nu hebben we het verteld toen ik 6 weken zwanger was. Iedereen wist wel dat we graag een tweede wilden, en we konden het ook niet voor ons houden deze keer.. Op het werk heb ik wel weer gewacht tot na de eerste echo…
    Het ligt ook aan jezelf. Wil en kan je het voor je houden? Als het evt, misgaat en je hebt het al verteld is het wel fijn dat mensen weten wat er met je is, enz enz…
    Volg je eigen gevoel en dan komt het helemaal goed!!
    Goede zwangerschap!!
    Gr. Anne-Marie  

#3114129 Quote

Hoi hoi,

Toen ik net de test had gedaan hebben wij het gelijk tegen mijn ouders en mijn schoonmoeder verteld. Toen ik 7 wk was hebben we het verteld tegen mijn zus, broer, broertje en schoonzussen en tegen mijn beste vriendin. Tegen de rest van de familie hebben we het met de 11 weken gezegd. En tegen mijn baas hoefde ik het niet te vertellen ben namelijk eigen baas.

Het ligt er natuurlijk helemaal aan wanneer jullie het tegen iedereen te zeggen maar het is wel heel moeilijk om het voor je houden je wilt zo graag vertellen dat je zwanger bent.

Wens je nog een fijne zwangerschap toe.

Gr Fruit Girl 19,6 wk

#3114151 Quote

Hoi hoi,

De beste tijd om het te vertellen, is wanneer jij er aan toe bent (en je man/vriend). Of dat nu met 7 weken is of met 12. Na 12 weken worden wel de risico's op een miskraam kleiner, maar aan de andere kant: als je het iedereen vroeg vertelt, mag je ook je verdriet delen als het een miskraam zou worden.

Wij zelf hebben het na de test gelijk aan ouders en zussen verteld. Op het werk heb ik het met 8 weken verteld, omdat ik goed ziek was (ben er zelfs voor thuis gebleven). Sommigen hebben we het tussen de 8 en 12 weken al verteld, maar in mijn 12e week zijn we getrouwd (stiekem) en hebben we iedereen kaartjes gestuurd dat we getrouwd waren en gezinsuitbreiding verwachtten. Zo doet iedereen het op zijn of haar eigen manier.

Groetjes Tamara.

#3114162 Quote

Je moet idd gewoon kijken wanneer jullie het het fijnste vinden om het te vertellen.
    Na de echo is wel leuk, want je krijgt dan foto's mee. Wij hebben die gekopieerd en in een fotomapje kado gedaan aan de opa's en oma's. En erbij geschreven, dit zijn mijn eerste foto's, opa en oma!
    Erg leuk, want in het begin dachten ze van "wat moeten we nu met een fotomapje" tot ze de inhoud zagen.
    Groetjes Veerle

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3114182 Quote

HoiHoi!

bedankt voor jullie reacties! we kunnen het inderdaad erg moeilijk voor ons houden, en we hebben dan ook nog heel veel feestjes deze komende weken..wanneer ik een koffie afsla maar thee drink kijkt familie me aan alsof ik het al niet eens hoef uit te leggen… het wordt wel lastig zo… vond de rijstkorrel wel een leuk idee, had ik al eens eerder gehoord, maar die houden we in ons achterhoofd!

bedankt voor jullie input, wanneer jullie nog iets te binnen schiet houdt ik me aanbevolen!

#3114210 Quote

Ik zat te denken om een paasei te kopen en daar een knuffelkuiken in te doen en dan met pasen aan mijn ouders te geven, met een heel klein kaartje erin: een nieuw kuiken wordt geboren! Met uitgerekende datum etc erbij.

(Maar ja, mijn man vondt het een belachelijk idee….bedankt… dus nu laten we maar onze zoons het goede nieuws vertellen met pasen…)

Bij de eerste hebben we met kerst een pakje gegeven aan mijn ouders en aan mijn zus, met een klein aapje erin en daaraan een klein kaartje met de tekst :een snotaapje… en op de achterkant het nieuws dat ze opa en oma en tante en oom werden.
    Was erg leuk en erg emotioneel…
    Het aapje staat nog steeds bij mijn ouders op de kast!!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen