Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289461 Licht In Mijn Hoofd

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje of er iemand is die hier ook ervaring mee heeft. Op 15 dec heb ik een miskraam gehad op de 11 week het was al wel 6 weken overleden dat wist ik al en heb het gewoon netjes afgewacht. Bij mijn vorige zwangerschap had ik de zelfde verschijnselen licht in mjin hoofd net alsof ik constant onderuit ga. Nu heb ik het weer sinds 2 weken is eindelijk mijn temp weer omhoog gegaan al die tijd geen eisprong gehad dat was voor mijn miskraam ook al toen 3 maanden niet ongi geweest en toen ineens zwanger. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik nu weer in blijde verwachting ben maar ik durf niet te testen. Het is zo zonde als het weer nega is. Ik heb ook vaak last van hartkloppingen.

Heeft iemand hier ervaring mee.

groetjes snelly

#3114186 Quote

Hoi Snelly,

Die hartkloppingen zijn denk ik meer van de stress die je momenteel hebt. Later in je zwangerschap kun je hartkloppingen krijgen aan de hand van het extra bloed, maar dat is nu nog een beetje vroeg. Hou het wel in de gaten en ga naar je dokter als je er echt last van hebt!

Het enige wat je kunt doen om zeker te weten dat je zwanger bent, is natuurlijk testen. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is na je miskraam en sowieso is testen reuze spannend. Je kunt natuurlijk wel wachten tot je meer zwangerschapsklachten hebt, maar als je zeker weet dat je ruim  over tijd bent, zou ik gewoon testen. Ik merk gewoon aan alles dat je veel stress hebt en dat is niet goed, ook niet voor het (eventuele) kindje in je buik.

Sterkte meid!
    Groetjes, Marisa

#3114192 Quote

hoi marisa,

Ik ben net naar de ha geweest heb mjin bloeddruk opgemeten die was keurig in vergelijking bij mijn zwangerschap vorig jaar. Ze weet niet waar de klachten vandaan komen waarschijnlijk door het afvallen ik ben in 11 weken 15 kilo afgevallen.
    We wachten het maar af. Ik ga in ieder geval volgende week als mijn temp nog hoog is testen
    Je hoort het wel hoe het is afgelopen.

groetjes nell

#3114194 Quote

Hoi Snelly,

Ik begrijp je onzekerheid en de twijfels.
    Ik heb in oktober een miskraam gehad. Ik heb toen gekozen voor een curretage omdat ik het niet aankon om af te wachten tot het vanzelf op gang kwam.
    Daarna werd ik ook maar niet ongesteld. Ze hadden me wel verteld dat dat wat langer kon duren dus heb ik afgewacht. Ik twijfelde wel heel erg.
    Toen ik weer vaak moest plassen vond ik het wel verdacht. Ik heb toen maar gewoon getest en kreeg heel vaag een streepje. Een paar dagen later nog een keer een test gedaan en toen was het wel duidelijk: ik was weer zwanger.
    Het vaak plassen was voor mij de enige overeenkomst tussen de twee zwangerschappen. Bij mijn eerste zwangerschap (de miskraam) had ik ontzettend last van mijn borsten. Nu bij mijn tweede zwangerschap heb ik daar helemaal geen last van. De eerste keer was ik heel moe, nu valt het wel mee. De eerste keer was ik helemaal niet misselijk, nu kan ik sommige etenswaren niet zien of luchten.
    Probeer de verschijnselen dus niet teveel met elkaar te vergelijken want elke zwangerschap kan anders verlopen.
    Als je duidelijkheid wilt, zou ik gewoon een test halen. Het kost dan wel wat maar wat is belangrijker: die paar euro of al die stress en onzekerheid?

Succes!

Groetjes,
    Maike
    22w. zwanger

#3114400 Quote

Hey dames

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb een zaterdag getest ennnnnnn ik ben ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Joepie was mijn voorgevoel toch goed.

groetjes nell

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen