Hi ajg,
Ik begrijp heel goed hoe je je voelt. Ik was ook heel erg onzeker in het begin van de zwangerschap. Zo erg dat ik er zelfs niet van kon slapen. Ik heb toen een heel gesprek met mijn huisarts gehad en die heeft me op vele fronten gerust kunnen stellen. Ik ging in week 8 naar de vk en ik dacht dat het heel wat zou voorstellen, wist wel dat ik nog geen echo zou krijgen, maar ik kwam net als jij met een kater thuis. Ze stelde wat vragen, meette inderdaad de bloeddruk en controleerde de urine en ik mocht met een aantal boekjes en twee nieuwe afspraken weer naar huis!!! Wat was dit??? Ik had in eerste instantie geen goede indruk van de vk, ze zitten met vijven in de praktijk en ik vond deze dame niet aardig! En dan duurt wachten tot de 12e week (de week van de echo) erg lang. Maar als je die eenmaal gehad hebt, dan gaat het ook meer leven (bij mij in ieder geval wel). Daarna kwam het met het gevoel over de vk-praktijk ook wel goed, maar ik dacht eerst dat ze niet goed bij hun hoofd waren om mij weer terug te sturen.
Een vk weet heel goed wat ze doet, een gyn kan het niet beter. Alleen inderdaad bij medische indicatie ga je naar de gyn. Maar zelfs dan kan deze zeggen dat alles goed is en kom je automatisch weer bij de vk terecht.
Maak je geen zorgen en als je dat blijft doen: daar is dit forum een mooi medium voor.
Groetjes Tamara.