Hoi Nathalie,
Ik heb 1 keer een ruggeprik voor de pijnstilling gehad: gewoon blijven stilliggen, je wordt van tevoren een beetje op die plek verdoofd, daarna voel de ik me heerlijk: even geen pijn meer…. Helaas moest ik daarna een keizersnede krijgen onder algehele narcose, dus dat was wat minder. Maar gelukkig zoon nr 1 gezond geboren!!
Bij de 2e kreeg ik een geplande keizersnede met een ruggeprik: goed stil blijven liggen, pijnstilling gekregen… maar er gebeurde niets… na 10 minuten was de hele operatiekamer vol met de chirurg, anasthesist, ok-verpleegkundigen en leerlingen, maar nee, ik had nog overal gevoel, kon ook gewoon mijn benen optillen. Ik geloof dat ik nog verontschuldigend sorry zei tegen al die mensen die op mij stonden te wachten…Dus nog een nieuwe prik (fijn) en toen begon schijnbaar de eerste verdoving ook te werken, want toen ben ik schijnbaar flauwgevallen. De chirurg snel ons tweede zoontje eruitgehaald en toen kwam ik precies op dat moment weer bij: heb ik toch nog net het kindje 'geboren' zien geworden.
Er zit wel verschil tussen een ruggeprik voor alleen pijnstilling en een ruggeprik voor een keizersnede, maar kan je het verschil niet goed uitleggen.
Maar ja, gelukkig vond ik de ervaringen met de ruggeprikken niet zo heel erg (ik ben er gezond weer uitgekomen en mijn kids ook) en nu ben ik net 6 weken zwanger van de derde…. Ik durf nog steeds.
Dus zie er niet teveel tegenop, zo erg is het echt niet. Gewoon goed stil bijven liggen en dan komt het goed.
Groetjes R.