Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289465 Ruggeprik

• Auteur

Hallo !

Ik zie nogal op tegen een ruggeprik niet wetende of dit het geval zal zijn?~!
    Bij mijn vorige bevalling mocht ik deze wel maar heb er niet voor gekozen omdat ik bang was. Ik kreeg toen een morfineprik omdat er (helaas) geen rekening met de baby hoefde worden gehouden. die prik was wel lekker en ik was nog net niet high hihi. Omdat alles toen zo snel ging binnen vier na de eerste weeen heb ik ook geen flauw idee of ik volledige ontsluiting had en manlief weet het allemaal ook niet meer.
    Ik ben destijds bevallen van een doodgeboren kindje van 30 weken oud en omdat hij niet zo groot was als een voldragen kindje weet ik niet of ze gewacht hebben tot 10 cm ontsluiting toen ik zei dat ik moest peoepen mocht ik persen dus…..
    in elk geval ik zie erg op tegen een ruggeprik en zou graag ervaringen willen horen..
    zit er ook verschil in prik bij een keizersnede en de prik als pijnstiller?
    En hoe voelt een catheter en doen ze dit voor of na een prik bij een keizersnede?

Alvast bedankt voor jullie verhaal!

groetjes nathalie

#3114204 Quote

Ik heb geen ervaring met een ruggeprik, dit is mijn eerste zwangerschap. Wel is het zo dat, wanneer je het gevoel hebt dat je moet poepen, dit bijna altijd betekent dat de ontsluiting volledig is. Vandaar dat je dan mag gaan persen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes, Marisa

#3114209 Quote

Hoi Nathalie,

Ik heb 1 keer een ruggeprik voor de pijnstilling gehad: gewoon blijven stilliggen, je wordt van tevoren een beetje op die plek verdoofd, daarna voel de ik me heerlijk: even geen pijn meer…. Helaas moest ik daarna een keizersnede krijgen onder algehele narcose, dus dat was wat minder. Maar gelukkig zoon nr 1 gezond geboren!!

Bij de 2e kreeg ik een geplande keizersnede met een ruggeprik: goed stil blijven liggen, pijnstilling gekregen… maar er gebeurde niets… na 10 minuten was de hele operatiekamer vol met de chirurg, anasthesist, ok-verpleegkundigen en leerlingen, maar nee, ik had nog overal gevoel, kon ook gewoon mijn benen optillen. Ik geloof dat ik nog verontschuldigend sorry zei tegen al die mensen die op mij stonden te wachten…Dus nog een nieuwe prik (fijn) en toen begon schijnbaar de eerste verdoving ook te werken, want toen ben ik schijnbaar flauwgevallen. De chirurg snel ons tweede zoontje eruitgehaald en toen kwam ik precies op dat moment weer bij: heb ik toch nog net het kindje 'geboren' zien geworden.

Er zit wel verschil tussen een ruggeprik voor alleen pijnstilling en  een ruggeprik voor een keizersnede, maar kan je het verschil niet goed uitleggen.

Maar ja, gelukkig vond ik de ervaringen met de ruggeprikken niet zo heel erg (ik ben er gezond weer uitgekomen en mijn kids ook) en nu ben ik net 6 weken zwanger van de derde…. Ik durf nog steeds.

Dus zie er niet teveel tegenop, zo erg is het echt niet. Gewoon goed stil bijven liggen en dan komt het goed.

Groetjes R.

#3114215 Quote

hoi hoi ik heb verleedjaar een spoed keizersnee gehad helaas met slechte afloop maar ik kreeg de cateter op de kamer in gebracht ik vond niet zeer doen en van de rugeprik heb ik nawelijks wat gevoelt en van me infuus ook niet het enigste wat ik had was dat ik een beetje draaier werd maar kreeg daar spul tegen en was zo weer weg nu krijg ik aan koomde vrijdag een keizersnee en zie er echt niet tegen op hor liefs jolanda

#3114267 Quote

Hoi Natalie

Maak je niet druk ik heb 2 jaar geleden een ruggeprik gehad in verband met een geplande keizersnede !
    Ik was behoorlijk bang gemaakt maar door al de spanning en adrenaline heb ik er echt niets van gevoeld je moet het gewoon over je heen laten komen je krijgt er iets heel moois voor   terug hoor !
    Ik ben nu 23 weken zwanger en als het weer een keizersnede word dan geen probleem als je kind er maar uitkomt !

Succes en groetjes van kim

#3114270 Quote

Hoi!

Ik heb hier eigenlijk niks te zoeken.
    Maar zo af en toe kijk ik hier……………..misschien toch alweer kriebels.
    Ik ben in juli 2006 mama geworden van een zoontje.
    Geboren dmv kz.
    Dus ook een ruggeprik,leek altijd mijn ergste nachtmerrie is me enorm meegvallen.
    Ik mag niet overdrijven maar ik kan me niet bedenken dat ik er wat van gevoeld heb.
    Ik moest op de rand van het bed zitten en heb heel rustig gepuft(kwam het toch nog van pas)
    Natuurlijk is het voor iedereen anders.
    Groetjes Judith.

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3114282 Quote

Hoi,

Ik ben 4 weken geleden bevallen, en heb een ruggeprik gekregen tegen de pijn. Het leek mij ook heel eng, maar toen ik weer een hele heftige wee kreeg (en de ontsluiting schoot  maar niet op) besloot ik er toch maar voor te gaan. 't Is even lastig, je moet nml heel stil op de rand van je bed zitten, ook als je een wee heb, terwijl iemand bezig is een naald in je rug te steken. Het voelt een beetje alsof er elektrische schokjes door je lichaam gaan. Maar als het eenmaal werkt, dan is het heerlijk! Eventjes geen pijn meer, eventjes kunnen slapen terwijl de weeen gewoon doorgaan!!! En opeens: ontlsuiting!!!!! Ik zou het zo weer doen!
    Ik weet niet meer of ze de catheter ervoor of erna inbrachten, maar ik weet nog wel dat ik er eigenlijk niks van heb gemerkt (zal wel erna zijn dus, hihi)

succes !

#3114295 Quote

Helaas geen positief verhaal mbt de ruggenprik.

Eerst een ruggenprik gehad tegen de pijn en darana één voor eens poedkeizersnede (het zijn inderdaad twee verschillende), de tweede ruggenprik ging niet goed en ipv een verdoving naar beneden volgde een verdoving naar boven en kreeg ik ademshalingsproblemen, ik ben heel snel weggemaakt en aan de beadmeing gelegd.

Daarna vanwege de ruggenprik en pijstilling daarna complicaties gehad.

Dit komt natuurlijk niet vaak voor, maar er zijn wel ook andere complicaties die voor kunnen komen. Als ik jou was zou ik me gewoon goed laten voorlichten, wnat er is tegenwoordig ook een adere vorm van verdoving, die niet   van invloed is op je kind, heel snel werkend is, en ook weer snel uitgewerkt is op het moment dat dat moet. Je krijgt zelf de regie in handen door het drukken op een knop.

Vraag er eens naar of het bij jou in het ziekenhuis ookmogelijk.

Miep

#3114347 Quote

Hoi Nathalie,

Ik ben 3 weken geleden beavallen en heb tijdens de bevalling een ruggenprik gehad om mij wat meer rust te geven. Ik zag erg op tegen de ruggenprik maar het is me alles mee gevallen. Ik heb liever 10 ruggenprikken dan 10 weeen . De ruggenprik voor pijnstilling zit op een andere plaats in je rug en bevat een ander medicijn dan die voor totale verdoving bij een keizersnede.
    Wat het platsen van een caheter betreft hoef je je geen zorgen te maken, daar voel jeweinig van als je jezelf   maar probeert te ontspannen.

Succes, groetjes Anja

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen