Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289472 Genieten

• Auteur

Ha,

Ik ben ook nieuw op dit forum.
    Even voorstellen: ik ben Petra, 27 jaar, ik woon in Lommel (net over de grens in Belgie), maar ik ben een Nederlander, ik werk ook in Nederland -> door de week werk ik als tandartsassistente, in het weekend als doktersassistente op een dokterspost (nu zeker relaxed kan ik af en toe dingetjes vragen aan huisartsen).
    Ik heb (nog!) geen kinderen, ik ben zeker 1 x eerder zwanger geweest (waarsch 2 x, maar de 1e miskraam was heel snel, zelfde dag van de test, kwam dus over als een menstruatie).
    Ben nu 14 wkn en 2 dgn zwanger, geweldig! Ik kan alleen maar genieten en dromen, mijn werkgever merkt dit ontzettend (tandarts), af en toe geef ik hem totaal de verkeerde spullen aan (lachuh) (gelukkig lacht hij er ook om).

Ik heb wel klachten; al een tijdje ontzettend veel pijn in li bil (kan af en toe niet meer lopen, vooral na een dag werken en het einde van de week), maandag naar fysio hopelijk kan zij het oplossen.
    Eerste paar wkn wat ziek geweest, vooral 's avonds, nu niet echt meer alleen vaak lust ik mijn avondeten niet,
    en nog steeds ontzettend moe (ik had gehoopt dat dat nu wel over zou zijn).
    Slechte stoelgang (van de week weet ik hoe lang op de wc gezeten! -> echt idioot).

Maar ondanks deze klachten GENIET ik enorm!!!!! Het kan mij niet schelen, de klachten horen er toch ook bij?! (alleen die pijn mag/moet wel weg -> kan niet echt functioneren zo -> maar dat komt ook wel goed -> ik heb een goeie fysiotherapeute).

groetjes Petra

ps heerlijk forum!!!!

#3114245 Quote
    Oja, aangezien ik in Belgie woon en mijn laatste miskraam een ramp was (wilde toen een Nederlandse bevalling), heb ik nu gekozen voor een Belgische bevalling -> ben nu 2 x bij gyn geweest -> 2 x echo gehad -> super lieve man (gyn) -> bevalling in zkh, voel me hier echt goed bij.
    Als ik uit het zkh kom krijg ik vanuit NL kraamhulp (dat is in Belgie niet echt bekend).

groetjes

(uitgerekend 27 sept 2007!)

#3114253 Quote

Hallo,

Welkom op de forum en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

groetjes jmak

#3114255 Quote

Hoi Petra,

Welkom op het forum en gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ik zag dat je in Lommel woont. Ik ook ik woon in Lutlommel.
    Ik ga naar het maria ziekenhuis Overpelt voor  mijn bevalling.
    Mijn zus is 22 januari daar bevallen en de zorg is daar super.
    Fijne kamers met alles wat je nodig hebt !

En het fijne aan in Belgie bevallen is de geboortepremie van € 1000,-

Nou hele fijne zwangerschap toegewenst nog.

Groetjes Esther 9 weken 6 dagen

#3114259 Quote

Ha Esther,

Grappig nog een Lommelaar (Lommellaar?) wie is jouw gynaec? En die van jouw zus? Ik heb dr Bart Bollen, hij is super aardig en lief! Schept al meteen een goede vertrouwensband!
    Vorig jaar in okt bleek dat toen ik een echo kreeg in het DC in Ehv dat het vruchtje dood was, ik ben toen voor een 2e opinion naar dr Bollen gegaan (dag erna)-> helaas bleek het zo te zijn, uiteindelijk ben ik gecurreteerd in Overpelt. Iedereen was super aardig en echt super lief!!! Dat deed me echt heel veel goed!

groetjes Petra

ps ik woon rand kattenbos/kerkhoven

#3114261 Quote

Hey Petra,

Mijn zus had ook dr Bollen en mij deze aangeraden.
    Ik heb 18 april mijn eerste echo bij hem.
    Heb al wel een echo gehad, maar dat was bij het DC op Michiel Jansplein hier.
    Was om te bepalen hoe ver ik was.
    Ze schatte me toen om en nabij de 7,5 week.
    Maar dat kan nog veranderen de 18e.. ben dus wel benieuwd.
    Bij de eerste echo zagen ze ook alleen het zakje, maar bij de inwendige echo bleek er toch een vruchtje te zitten en heb ik het hartje al gehoord.
    Was dus erg fijn om te horen.
    Ik vind de begeleiding hier in Belgie hardstikke fijn hoor en mijn zus had ook een hele lieve kraamhulp ( een belse ).

Ik ben op 28 oktober uitgerekend, maar dat is dus maar een voorlopige schatting.

Liefs Esther

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3114263 Quote

Ha Esther,

Ben je NL en ben je ook in NL verzekerd?
    Ik krijg nml wel kraamhulp uit NL uit Valkenswaard, je krijgt dan nml meer/langer kraamhulp.
    Had jouw zus ook uiteindelijk bij de bevalling Bart Bollen? wat das nog de vraag.
    Een vriendin van mij heeft 6 bevallingen meegemaakt (5 kinderen) (2ling overleden). Haar laatste bevalling was door dr Bollen, ze vond het de best begeleide bevalling, nou zij ken het weten he?!

groetjes Petra

ps mijn man is vorige jaar hier in Bels voor zichzelf begonnen en daardoor krijg je nog meer kraamgeld (aso -> maar wel beter!)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct