Hoi Zoraida,
Zoals je hierboven wel kunt lezen, hoef je je niet meteen druk te maken als ze niets kunnen zien.
Ik heb vorig jaar oktober een miskraam gehad. Dit kwam naar voren toen ik zelf een echo had geregeld bij een echobureau. Die mevrouw maakte uitwendige echo's en het lege vruchtzakje was heel duidelijk te zien. Later bleek dat het vruchtje met 6 weken gestopt was met groeien. Als jij hetzelfde zou hebben, had die echoscopist dat dus wel moeten kunnen zien.
Ik ben daarna meteen weer zwanger geworden. We moesten toen naar het Diagnostisch Centrum om een termijnecho te laten maken. Ik had daarvoor een paar keer gebloed dus ik dacht dat het weer mis was. Toen ik daar lag, begon die mevrouw met een uitwendige echo. Toen zei ze: " Nou, ik kan niets zien dus we gaan toch maar een inwendige echo maken". Ik dacht meteen dat het niet goed was (ik had toch immers gebloed?).
Uiteindelijk maakte ze een inwendige echo en daar zag je een heel klein wurmpje met een kloppend hartje! Zij schatte me toen op 7 weken en 4 dagen.
Het kan dus zijn dat ze het vruchtje gewoon nog niet goed konden zien. Misschien ben je minder ver dan je zelf denkt en zien ze nog geen hartje. Dan kan ook nog.
Ik weet hoe spannend de komende dagen voor je kunnen zijn maar probeer wat afleiding te zoeken zodat je er niet heel de tijd aan hoeft te denken. Je zwangerschap kan nog alle kanten op dus ga niet meteen van het ergste uit. Ook al deed die echoscopist zo bot.
Heel veel succes de komende dagen en laat je even weten hoe het is afgelopen?
Groetjes,
Maike
22w +3d zwanger van een knulletje