Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289485 Ik Val Af En Kom Niet Aan

• Auteur

Hallo Allemaal,

Zou je denken dat je na de eerste 12 weken wel uit gespuugd zijn nou hier dus echt niet zo,ik ben alweer afgevallen ben er een beetje onzeker over en weet niet wat ik er mee moet.Met de baby gaat alles goed,maar die buik blijft klein,telkens denk ik hij wordt dikker en de volgende dag is hij weer hetzelfde als 2 dagen terug echt :)sip…

Moest het even kwijt.

liefs Bernice(19w+5d zwanger,augustus forum)

#3114314 Quote

Hoi Bernicee,

Wat vervelend voor je! Misselijkheid kan inderdaad behoorlijk lang aanhouden. Ik neem aan dat je verloskundige hiervan op de hoogte is en ook dat je alleen nog afvalt? Over je buik zou ik je niet teveel zorgen maken. Ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar zo'n zwangere buik, maar troost je, de kleine groeit hard en voor je het weet heb je je buikje.

Ikzelf keek ook wekenlang uit naar het punt waarop ik een goeie buik had. Nu heb ik een flinke buik en hij zit eigenlijk alleen maar in de weg! Het is zwaar en ongemakkelijk en je beweegt als een michelin-mannetje. Weet waar je om vraagt…

Groetjes, Marisa

#3114318 Quote

Hoi Bernice,

Ik ben zelf in het begin van de zwangerschap ook afgevallen. Volgens mijn vk was het niet erg, maar als je je zorgen maakt, moet je de vk of de huisarts even bellen. Ik ken iemand en die woog aan het einde van de zwangerschap net zoveel als daarvoor, zoveel was ze afgevallen, maar hebben wel een kerngezonden zoon.

En dat kleine buikje: bij mij ging je pas bij 4 maanden zien dat ik wel eens zwanger kon zijn. Nog steeds is mijn buik niet groot, maar hij zit wel erg in de weg (kindje ligt in een stuit dus het hoofje zit onder mijn ribben). Natuurlijk wil je graag je buikje laten zien, maar dat kan nog lang genoeg. Zeker nu het mooie weer er aan komt.

Zorgen maken is ook niet goed voor je ukkie, dus probeer zo ontspannen mogelijk in de zwangerschap te staan.

Sterkte.

Gr. Tamara.

#3114332 Quote

Zolang jij gezond eet en voldoende water drinkt kan het echt geen kwaad. Ik viel bij mijn eerste zwangerschap ook af. Dit kwam meer doordat ik ineens een stuk gezonder ging eten. De vetjes gingen er dus af maar de goede voeding kwam bij de baby terecht.
    Maak je niet teveel zorgen hoor! Cynthia is MEGA veel kilo's afgevallen tijdens haar zwangerschap en de beeb maakt het prima!

lfs ing

#3114357 Quote

Hoi hoi,

Ook ik heb er wel wat last van maar bij is het om en om dan val ik een paar kilo af en dan kom ik er weer een paar aan. Maar volgens mij kan het niet zo heel vaal kwaad je moet niet te mager worden natuurlijk maar de Vk hou jou ook goed in de gaten. En de kleine groeit wel door hoor en het is de eerste en dan hoef je niet meteen een grote buik te hebben dat verschilt ook per persoon.

Geniet maar lekker van je zwangerschap en voordat je het weet is je buik flink gegroeid.

Gr Fruit Girl 20,3 wk

#3114385 Quote

hoi Bernice,

ik zou mij ook helemaal geen zorgen maken hoor. Bij mijn eerste ben ik 12 kilo afgevallen en nu ben ik er ook al weer 8 kwijt (bijna 35 weken zwanger nu). Ik weet ook niet waarom ik af val als ik zwanger ben maar het is nu eenmaal zo. Ik maakte mij bij de eerste enorm veel zorgen want het is toch wel heel anders dan je leest en ik voelde mij zelfs schuldig dat mijn lichaam ging afvallen en dat mijn kindje er onder zou lijden.
    Dat blijkt dus niet zo te zijn geweest en dat vertrouwen heb ik er nu ook in.

Als je gezond leeft dan is het gewoon o.k. En dan zijn gemiddelden maar gemiddelen. Voor iemand die 32 kilo aankomt moet er toch ook iemand afvallen om op gemiddeld 12 kilo uit te komen?

Meid, geen zorgen maken en geniet van je zwangerschap.

Groetjes
    Margot

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3114418 Quote

Hoi Bernice,
    Ik weet precies wat je bedoelt, ik ben 9 maanden lang misselijk geweest, dagelijks spugen, medicijnen huisarts hielpen niet. Wel netjes vitamines voor zwangeren geslikt. Eerst afgevallen en uiteindelijk aan het einde van mijn zwangerschap even zwaar als ervoor. Maakte me ook zorgen om de baby, kreeg die wel genoeg vitaminen en mineralen binnen? De vk zei van wel en ik ben na 39 weken bevallen van een kerngezonde dochter van 3260 gram!
    Veel sterkte gewenst nog en maak je maar niet te druk.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct