Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289491 Eet Ik Teveel En Wat Blijft Er Na De Bevalling Hangen

• Auteur

Hallo allemaal,

Toen ik zwanger werd zat ik netjes op gewicht. Inmiddels…25 weken later heb ik 14 kilo meer mee te sjouwen. Op zich geen probleem want ik ben apetrots op mijn buik maarreeee ik heb een vermoeden dat het ook een groot deel vet is wat ik liever kwijt ben. Ik heb namelijk regelmatig last van vreetbuien… Voor mijn zwangerschap at ik 4 boterhammen per dag met mager beleg en zonder boter maar nu eet ik veel meer brood (4 is ook te weinig zegt de arts). Ik eet wel altijd netjes fruit en groente en ik drink veel water en groene thee. Ik deed ook altijd mijn vlees zonder boter bakken en nu in de croma… Ik ben dus bang dat ik na de bevalling veel te zwaar blijf.
    Wie herkent dit? Komt dat meer eten (los van het snoepen) omdat ik meer energie nodig heb ofzo? (en dan te bedenken dat ik door complicaties niks meer doe en ook niet meer sport)
    Wat bleef er aan kilo's hangen bij jullie vorige zwangerschappen en hoe hebben jullie dit eraf gekregen??? TIPS PLEASE!!!

lfs ing

#3114335 Quote

Hoi Inge,

Wat fijn trouwens dat het nu allemaal zo goed gaat met je. Dat moest ik eerst even kwijt, maar nu over de kilo's. Ik ben een expert in het aankomen van vele kilo's. Bij mijn eerste zwangerschap was ik maar liefst 32 kilo aangekomen en dat terwijl ik van tevoren maar 57 kilo woog. En inderdaad, ik at veel meer en ik snoepte nog meer! Niet zo slim dus. Als ik jou was zou ik toch een beetje gaan uitkijken, met het snoepen dan en de vreetbuien. In de laatste weken kom je namelijk meestal het meest aan en het is op zich niet erg om wat dikker te worden, maar het maakt alles (vooral op het eind) heel veel zwaarder.

Of de kilo's er weer afgaan, weet je nooit van tevoren. Bij mij wel, maar het schijnt voor heel veel vrouwen heel moeilijk te zijn. Ik ben gewoon direct na mijn (mislukte bv) heel streng gaan lijnen. Niet verantwoord misschien, maar het werkte wel. Ook ging ik overal wandelend met de kinderwagen naar toe, ook als het best ver was, en dat heeft ook veel geholpen.

Ik heb trouwens een grote mond dat je jezelf in de hand moet houden, maar moet het eerst nog maar eens zelf doen. Kan deze zwangerschap gewoon door blijven eten! Lijkt net of dat 'ik-zit-vol-gevoel' bij mij verdwenen is. Jij in ieder geval succes.
    Ivy

#3114338 Quote

Hoi Inge.
    Ik had toen ik zwanger was van mijn eerste ook precies die gedachten, en was ook wel bang om 'dik' te blijven… Ik was nog nooit boven de 58 kilo uitgekomen en op het einde van die zwangerschap kwam ik boven de 70 kilo uit, slikken!!
    Maar na de bevallingen gingen die kilo's er eigenlijk als vanzelf af! Allereerst door de bv maar aangezien ik dat maar 4 weken heb gedaan kan ik daar niet alles opschuiven. Ik heb ook absoluut niet gelijnd maar sowieso heb ik toen mijn zoontje net was geboren (het werd toen net heerlijk weer) héél veel gelopen met hem, vond ik zelf heerlijk, hij vond het geweldig, en ik kwam tegelijkertijd weer op conditie!
    Uiteindelijk ben ik zelfs nog 2 kilo lichter geworden als voor die zwangerschap. Nu ben ik ook weer 8 kilo aangekomen (24 weken zwanger), maar ik ben niks bang dat de kilo's er niet af zullen gaan! Nou heb ik ook het geluk dat ik alleen maar buik heb zeg maar, en ik draag niet "in de rondte"…
    Ik weet natuurlijk niet hoe je bouw is, maar maak je daar nog niet druk om. Zorg eerst dat je kleintje lekker groeit, en voor jou komt het daarna vanzelf goed..
    Groetjes Anne-Marie

#3114340 Quote

Hoi Inge,

Ik ben nu 33 weken en 4 dagen en 19 kilo aangekomen. Vanaf half januari is er geen kilo meer bijgekomen. En nu komt er ook niet veel meer bij doordat ik geen suiker meer eet (had een te hoge suiker).
    Probeer gewoon op te letten met frisdrank, snoep, zoet broodbeleg en bijvoorbeeld cornflakes.
    Ik verwen mezelf nu 1 keer in de week met iets lekkers. Zaterdag heb ik een grote milkshake genomen en het is triest maar ik weet nu al dat ik as zaterdag voor een bossche bol ga….. mmmm nu al trek in.

Als je suiker trouwens te hoog is krijgt je kindje dat ook en dan moet je kindje bij de geboorte zelf zijn/haar suiker op orde brengen. Dit kost zo'n kleintje veel moeite terwijl het natuurlijk belangrijk is dat hij/zij gaat groeien.

groetjes Mariska

#3114345 Quote

Hoi,

Mijn suiker en bloeddruk zijn prima. Ik heb gewoon erg veel moeite om bv van chips ed af te blijven. Ik probeer het wel steeds hoor. Het net en bak worteltjes opgeknabbeld! Enne fruit nr.3 ligt klaar!! Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik meer zin heb ik een bakkie chips dan in die sinaasappel hahahahaha! Enne oja die mars spreekt me ook wel aan. Maargoed ik ga proberen het in de hand te houden want ik heb mezelf er uiteindelijk mee. Als ik goed door de bevalling kom wil ik straks ook echt veel gaan wandelen met de kleine. Enne bv ga ik ook proberen.

lfs ing

#3114348 Quote

Ik ben bij mijn eerste zwangerschap 17kg aangekomen waarvan er 8 bleven plakken. Daar heb ik echt mijn best voor moeten doen  om ze eraf te krijgen.  Nu ben ik met 32 weken (bijna) 10kg aangekomen. Ik doe er wel echt mijn best voor. De vreetbuien die jij beschrijft had ik ook heel erg met mijn eerste. Nu probeer ik me te beheersen en een aantal dagen later (zonder zoetigheid, mijn zonde) taal ik er niet meer naar. Eens in de week mag ik lekker eten wat ik wil. Natuurlijk bespaar ik niet op het gezonde eten!

Succes!
    Ingeborg

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3114425 Quote

Hoi Inge,

Ik ben tijdens mijn zwangerschap 20 kilo aangekomen, na de bevalling was ik direct 11 kilo lichter de rest van de kilo's zijn er zonder te veel moeite afgegaan. Tijdens mijn verlof bleef ik wel stil staan qua afvallen maar toen ik weer ging werken vlogen ze er af terwijl ik zittend werk heb! Geloof me als de baby er is ben je zo druk dat je de kilo's er wel af rent, ik woog voor de zwangerschap 64 kilo bij een lengte van 1.75 en nu 5 maanden later gewoon weer 64 kilo en het is een hele overwinning als ik 1 avond naar de sportschool kan gaan want meestal lig ik voor pampes op de bank! Misschien een beetje inhouden als je een snoepaanval krijgt ik heb kilo's fruit gegeten terwijl ik normaal fruit verafschuw, probeer een beetje te genieten van je zwangerschap dat heb ik veel te weinig gedaan omdat ik me te druk maakte over de kilo's en daar heb ik nu vreselijk veel spijt van!

Groetjes,

Puk

#3114386 Quote

Ik ben tijdens mijn zwangerschap zo'n 22 kilo aangekomen, misschien nog wel meer, ik ben op het laatst niet meer op de weegschaal gaan staan.
    Ik had verwacht door de borstvoeding wel weer redelijk op mijn ouder gewicht te komen, helaas….na 4 maanden bv was er weinig gebeurd.
    Nu loop ik bij de Weight Watchers om de overtollige kilo's eraf te krijgen.
    Maar het komt goed.
    Groetjes Sharon

#3114388 Quote

Hallo,

Ik kwam bij de eerste zeangerschap 23 kilo aan.
    Ik had toen ook last van vreedbuien haha.
    Ik at meer brood en veel chocola en als het kon frikandallen speciaal.
    Dus dan willen de kilo,s er wel aan komen.

Ik woog voor de zwangerschap 55 en aan het eind zo,n 78 kilo.
    Een week na de bevalling woog ik 70 kilo dus die 8 gingen er eigenlijk gelijk af.
    In de weken erna ben ik nog zo,n 3 kilo kwijtgeraakt.
    Voor de overige kilo,s heb ik hard moeten fitnessen omdat er weer af te krijgen.
    Niet alles is er af gegaan want woog uiteindelijk 59 en vond dat wel prima.

Nu bij de 2de ben ik al 10 kilo aangekomen (ben nu 24 + 3 )
    En ik heb nu helemaal geen last van vreedbuien of dat ik ergens verslaafd aan ben.
    Maar goed toch al 10 kilo erbij kan er verder niks aan doen dus zie wel.
    Denk dat ik nu weer richting de 23 kilo ga. (en dat tewijl ik even veel eet als anders)

Maar ja iedereen komt anders aan tijdens de ZS en de een is het snel kwijt en de ander niet kan ook nog per zwangerschap verschillen denk ik.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,
    Senjo

24+3

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct