Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289495 Slijnprop Begin

• Auteur

Hoi Meiden/Vrouwen !

Zaterdag op zondag heb ik behoorlijk wat pijnlijke voorweeen gehad en op het moment dat ik dacht : Nu gaat het gebeuren…………. hield het zomaar ineens op.

Ik heb een vreselijk zware zwangerschap achter de rug dus van mij mag ie nu wel geboren worden. Nu was ik vanmiddag even gaan slapen ( doe niets anders meer ) en toen ik wakker werd ben ik gaan plassen. Niets aan de hand. Toen ik daarna op de bank plofte voelde ik wat "vloeien"…………. terug naar het toilet en daar kwam ik erachter dat ik aardig wat slijm op mijn papiertje had. Geen bloed erbij ofzo. Gewoon helder slijm ( sorry voor de onsmakelijke details maar het leek op snot uit de neus maar dan helder)   Is dit dan de slijmprop ????

Groetjes !
    Bianca

#3114363 Quote
    quote: Bi1969 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-04-2007 17:16:12'));

Hoi Meiden/Vrouwen !

Zaterdag op zondag heb ik behoorlijk wat pijnlijke voorweeen gehad en op het moment dat ik dacht : Nu gaat het gebeuren…………. hield het zomaar ineens op.

Ik heb een vreselijk zware zwangerschap achter de rug dus van mij mag ie nu wel geboren worden. Nu was ik vanmiddag even gaan slapen ( doe niets anders meer ) en toen ik wakker werd ben ik gaan plassen. Niets aan de hand. Toen ik daarna op de bank plofte voelde ik wat "vloeien"…………. terug naar het toilet en daar kwam ik erachter dat ik aardig wat slijm op mijn papiertje had. Geen bloed erbij ofzo. Gewoon helder slijm ( sorry voor de onsmakelijke details maar het leek op snot uit de neus maar dan helder)   Is dit dan de slijmprop ????

Groetjes !
    Bianca

Hai Bianca, balen dat je een zware zwangerschap achte rde rug hebt. Hoe ver ben je nu? Hopelijk laat jullie hummeltje niet lang meer op zich wachten. Heb je het gevoel dat het heel snel gaat beginnen? Bij alle 3 de kids ben ik de slijmprop verloren toen ik al weeen had. Dat was vooral bloederig bij mij. Dus wat jij nu beschrijft, ken ik niet helemaal. Maar misschien weet je verloskundige het? Je kunt toch altijd bellen? Het is niet al een beetje vruchtwater? Nou, hoop dat het niet lang meer duurt. Succes en zet 'm op als straks die bevalling doorzet.
    Bye, Sigri

#3114368 Quote

Wat ik gehoord heb is de slijmprop echt n prop..maar er zijn er volgens mij maar weinigen die hem opvallen. Helaas schijnt t ook niet echt iets te zeggen over hoe snel je bevalling daarna zal gaan beginnen. Daar kunnen ook nog 1 of  2 weken overheen gaan. Wel zeggen ze vaak dat als je meer slijm verliest t zou kunnen gaan beginnen, maar hier heb ik verder geen ervaring mee. Ik hoop het voor je!

Succes in ieder geval met de laatste loodjes..

#3114371 Quote

Hoi !

bedankt voor de reacties !   Ik ben nu 37.1 week zwanger……………
    Als ik hier de verhalen nog wel eens lees van vrouwen die meer dan 40 a 41 weken nog steeds aan het wachten zijn zakt de moed me wel eens in de schoenen. Natuurlijk doet de natuur zijn beloop maar ik hoop gewoon dat ie snel geboren word. Heb nog echt niet van de zwangerschap kunnen genieten.
    Baby is wel helemaal ingedaald en ligt er "klaar voor" zeg maar. Maar dat zegt inderdaad niets over wanneer het nu geboren wordt.   Zondagochtend heb ik 3 uur lang behoorlijk heftige pijnlijke voorweeen gehad en hoopte ik echt dat het een deze dagen door zou zetten. Maar nee. En nu dat slijm…………. ik begon bijna blij te worden. Heb inderdaad gelezen dat het nog wel weken kan duren eer de bevalling op gang komt ook al verlies je de slijmprop. Heb ook al een reactei gehad dat het een deel van de slijmprop kan zijn omdat de "echte"   slijnprop meestal gepaard gaan met bloed of oud bloed.

Nou ik duim maar gewoon verder dat het snel gebeurd !

Groetjes !
    Bianca

#3114376 Quote
    quote: Bi1969 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-04-2007 19:54:50'));

Hoi !

bedankt voor de reacties !   Ik ben nu 37.1 week zwanger……………
    Als ik hier de verhalen nog wel eens lees van vrouwen die meer dan 40 a 41 weken nog steeds aan het wachten zijn zakt de moed me wel eens in de schoenen. Natuurlijk doet de natuur zijn beloop maar ik hoop gewoon dat ie snel geboren word. Heb nog echt niet van de zwangerschap kunnen genieten.
    Baby is wel helemaal ingedaald en ligt er "klaar voor" zeg maar. Maar dat zegt inderdaad niets over wanneer het nu geboren wordt.   Zondagochtend heb ik 3 uur lang behoorlijk heftige pijnlijke voorweeen gehad en hoopte ik echt dat het een deze dagen door zou zetten. Maar nee. En nu dat slijm…………. ik begon bijna blij te worden. Heb inderdaad gelezen dat het nog wel weken kan duren eer de bevalling op gang komt ook al verlies je de slijmprop. Heb ook al een reactei gehad dat het een deel van de slijmprop kan zijn omdat de "echte"   slijnprop meestal gepaard gaan met bloed of oud bloed.

Nou ik duim maar gewoon verder dat het snel gebeurd !

Groetjes !
    Bianca

Ik zal meeduimen dat het nu niet lang meer duurt. Ik moest er ook nooit aan denken om over tijd te lopen, was ook altijd keurig te vroeg. Ga je thuis of in het ziekenhuis bevallen???? Klinkt wel alsof je flink aan het rommelen bent. Bij mij meestal een halve tot hele week zo en dan was het echt zover. Op een gegeven moment wist ik m'n trucjes wel om de baby een handje te helpen, hihi: in bad gaan, heerlijk relaxen, en tegen m'n kindje praten /denken: het is goed, kom er maar uit….. het heeft een paar keer 'geholpen', hihi…. of toeval? vooral het heel erg ontspannen schijnt goed te helpen. Dus stap lekker in je badje, heerlijk……. Laat je nog weten hoe het verder gaat??? Liefs, Sigri

#3114382 Quote

Bij mij luidde de slijmprop met helder rood bloed ook de bevalling in. Die verloor is 's ochtends en die zelfde avond begonnen de weeen.

Ik duim voor je mee dat het snel begint!

Ingeborg

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3114383 Quote

Mijn slijmprop ben ik 4 dagen voor mijn bevalling verloren. En deze kwam ook eerst in deeltjes eruit, Eerst zonder bloed en daarna met steeds een beetje meer bloedvaatjes erbij. Uiteindelijk kwam de echte slijmprop er uit net voor mijn bevalling… Maar in elk geval 1 ding is zeker. Het " begin" is in zicht al kan het nog 3 weken duren.

#3114456 Quote

Hallo Bianca, jammer dat je niet hebt kunnen genieten van je zwangerschap.
    Mijn slijmprop ben ik op 40+2 's morgens verloren. Aan het eind van de middag kreeg ik weeën en net voor middernacht is Simon geboren (spoedkeizersnede).

Maar het kan ook nog twee weken duren….
    Sterkte!

#3114473 Quote

Hallo,

Ik lees hier af en toe nog mee. Ik ben de slijmprop verloren maar dat zag er bloederig en bruinig uit ( lekker verhaal ). Het was ook  minder dan ik had verwacht. Ik verloor hem rond 6 uur 's ochtends en toen kwam bij mij de bevalling ook langzaam op gang. Die avond ben ik bevallen.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen