Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289497 Voor Op Aposgroeischemaapos Iemand Ervaring

• Auteur

Vandaag weer bij de vk gehoord dat alles goed was, gelukkig. Toch altijd weer een heerlijke bevestiging. Wel zei ze dat mn meisje al n tijdje voorligt op 'het' groeischema. Ze schijnt bij de 29wk3dg al de grootte van de 32wk te hebben. Nu ben ik bijna 34 weken en nog steeds ligt ze ruim voor op schema. Over 2 wk wil ze nog n keer goed kijken en anders nog n echo.

Nu maak ik me niet direct zorgen hoor, maar vroeg me af of er meiden zijn die hier ervaring mee hebben en mij kunnen vertellen hoe dat bij hun is gegaan en wat eventuele consequenties waren.

Kan dit bijv. betekenen dat de kleine meid waarschijnlijk eerder geboren zal worden, omdat ze al eerder n goede lengte/gewicht bereikt heeft? Ben erg benieuwd naar ervaringen…

Groetjes Mel (33wk4dg)

#3114381 Quote

Ik neem aan dat je je baarmoeder bedoelt? Of voelt de VK echt dat je kind groter is dan de zwangerschapsduur indiceert? Mijn baarmoeder liep de vorige keer ook een week of 2-3 voor op de zwangerschapsduur. Nu zelfs 4-5 weken. Ik ben dan ook megadik. Iedereen vraagt wanneer ik bevallen moet, en ik moet nog 2 maanden!

Maar om op je vraag terug te komen, mijn dochter, die dus 2-3 weken voorliep is pas met 41 weken geboren. Bij de geboorte was ze niet extreem groot, maar wel flinker dan gemiddeld en nu zit ze bovenaan alle groeicurves. Maar haar beide ouders zijn ook erg lang, misschien dat dat ook een rol heeft meegespeeld bij de beoordeling van de VK bij mij toentertijd.

Jouw VK houdt het goed in de gaten dus dat is wel goed!

Ingeborg

#3114392 Quote

Hoi Mel,

Ik ben tijdens de zwangerschap door gestuurd naar de gync. omdat mijn baarmoeder de grootte had van een zwangerschap van 30 weken terwijl ik pas 24 weken zwanger was. Tijdens een groeiecho bleek dat ons meisje ongeveer 2 weken voor lag op groeischema. De rest van de zwangerschap heb ik verschillende groeiecho's gehad om de groei goed in de gaten te houden. Ook moest ik bevallen in het ziekenhuis op medische indicatie. Ik vroeg me ook af of een "groot" kind de kans op een vroeggeboorte vergroot maar dat is niet het geval. Ik ben zelf bevallen bij 41 weken en 1 dag. Onze meid woog 4522 gram en was 55 cm lang. Dus de diagnose dat ze voorliep op de groeicurve klopte. Ook nu groeit ze nog als kool, na 2 weken borstvoeding woog ze al 5360 gram!. Het voordeel is dat het een heel tevreden kind is en dat ik nu met 3 weken al voedingen af kan gaan bouwen.

Hopelijk gaat het verder goed met je.

Groetjes Anja

P.s ik neem aan dat ze je bloedsuiker gecontroleerd hebben, kan namelijk een reden zijn van de goede groei.

#3114426 Quote

Dank alvast vd reacties

Mamavaneline; na je vraag of t t kindje betrof of mn baarmoeder begon ik te twijfelen. Durf ik eigenlijk niet met zekerheid te zeggen. Ze hebben wel al tijd terug geconcludeerd dat mn baarmoeder erg smal en hoog is en dat ik waarschijnlijk geen abnormale hoeveelheid vruchtwater heb…maar of ze dan bedoelen dat t mn meisje is of mn bm, pff…haha…Ik ging er vanuit dat ze de beeb bedoelde, omdat mn bm volgens mij niet gegroeid is ivm vorige controle…

Anja; ik ben pas weer gecontroleerd op mn bloed, ivm mn negatieve rhesusfactor en daar bleek alles weer prima uit!! Verder voel ik me ook toppie hoor, op wat bekkenkwaaltjes na. Ik maak me verder ook geen zorgen, alleen benieuwd. Maar het is dus geen garantie dat ze dan eerder gekomen worden, he jammer, hihi…Hoop allang zo erg dat ze vanaf de 37wk komt

groetjes Mel

#3114428 Quote

Bij mij is de uitwendige groei (zoals mijn vk het omschreef) bij beide zwangerschappen rond de 30 weken flink voorgeweest. OOk uitgebreide onderzoeken gehad ivm mogelijk zw-schapssuiker. Dat was gelukkig allemaal niet zo. Rond de 35 weken kwam bij mij alles weer goed, de uitwendige groei was ongeveer conform de zwangerschapsduur.
    Mijn beide kindjes zijn te laat geboren (13 dagen en 11 dagen). Ik had trouwens ook een smalle hoge baarmoeder, daardoor leek ik zwangerder dan ik was, zal ik maar zeggen.

Patricia

#3114447 Quote

Hoi dames,
    Bij mij is vorige week uit de echo gebleken dat ik een snoeperdje in mijn buik heb.
    De kleine loopt ongeveer 2 weken voor op groei. Op zich vind ik dat niet zo erg maar
    om nou te zeggen dat ik er warm voor loop om een 10 ponder te baren…..
    Maar goed het is niet anders he? Mijn zoon liep ook altijd voor op schema en die is
    een maand te vroeg geboren. Die had al het gewicht en de lengte van een voldragen
    kindje. Das dan wel weer lekker. Geen couveuse ed. Wel had hij de gewone kwaaltjes
    die prematuren hebben (moeite met eten ed) dus dat zegt helaas niets.
    Mocht deze wel de volle tijd blijven zitten ja dan kun je inderdaad eerder beginnen
    met afbouwen van de hoeveelheid voeding. Omdat ze wat eerder tevreden zijn.
    Ach ik moet ook maar gewoon afwachten.
    Liefs Melanie (32.2)

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3114526 Quote

Tijdens mijn zwangerschap zei de vk ook iedere keer dat we een flinke baby zouden krijgen. Met 32 weken heb ik een extra echo in het ziekenhuis gehad bij een gyn. Dit omdat ze bij mij met de 20-weken echo wat kleine dingetjes hadden gezien die niet helemaal goed waren. (Gelukkig was er niks aan de hand). Toen de gyn. klaar was met de echo, zei hij ook dat het een flinke baby zou worden. Volgens de metingen was ons ventje al tussen de 35 en 37 weken. Een flinke voorsprong dus! Ik ben toen een tijdje echt bang geweest dat ik een reuzenbaby zou gaan krijgen. Ik droomde er zelfs ook over. Uiteindelijk ben ik 2 dagen voor de uitgerekende datum bevallen. Ons ventje woog bij de geboorte 4050 gram. Zijn lengte weet ik niet, maar hij heeft nog wel een tijdje maat 50 aangehad. Helemaal geen reuzenbaby dus! Ik zou me er dus niet zoveel zorgen om maken.

#3114528 Quote

mijn mannetje heeft vanaf 14 wk ong 2 week voorlegen met grootte.ik ben gecontroleerd met 30 wk op suiker maar dit was gelukkig niet zo.mijn mannetje is met 38 wk en 4 d geboren met het gewicht van 3735 en 47 cm gemiddeld dus.ik zou me geen zorgen maken mijn kleine in mijn buik nu 17 wk ligt ook weer 2 wk voor.als de verloskundige het niet vertrouwd laat ze het nakijken met een echo gewoon proberen te genieten.

#3114546 Quote

Hallo,

Eerst en vooral, ik heb suikerziekte, dus zwaardere baby's zijn dan geen uitzondering.   Nochtans was ik in de zwangerschap uitstekend ingesteld.   Ook de gynaecoloog was verwonderd dat de baby bij 24 weken al 2 weken voor was op schema.   Dat is de hele zws zo gebleven.   Uiteindelijk zijn mijn vliezen na 37 weken en 2 dagen spontaan gebroken en ben ik heel vlot bevallen van een dochter van 4150 g en 51 cm.   Volgens de gynaecoloog kon niet alleen mijn suiker hiervoor gezorgd hebben, er moest ook erfelijke aanleg zijn, en inderdaad, in mijn familie komen wel meer 8 ponders voor.

groetjes
    Heidi

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct