Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289505 Wanneer Nou Uitgeteld

• Auteur

Hallo dames,

jullie kennen vast de site http://www.babybrabbel.nl wel.
    Als ik daar mijn laatste 4 mensturaties invul dan komen hun met de geboortedag 9december.

Echter als je gewoon hier op de site invult dat mijn laatste mestruatie begon op 28 februari, dan krijg ik 5 december…… wat is het nu? Wat moet ik aanhouden/ Wat zou de verloskundige aanhouden?

Volgens babybrabbel ben ik 5 weken zwanger, maar moet over 3 weken al bij de VK verschijnen, introductiegesprek, dan ben ik 8 weken, moet ik na dat gesprek over 2 weken alweer langs komen voor een echo?

Dit zo raar allemaal he???

Gr. wy2006

#3114430 Quote

Heb je een onregelmatige cyclus gehad? Enig idee wanneer 'het' ongeveer gebeurd moet zijn? Ik heb bij babybrabbel mijn 2e, 3e en 4e datum niet ingevuld, heb altijd een cyclus van ongeveer 26-27 dagen. Dus is 1 datum voldoende…….
    Waar kom je op uit als je alleen maar de datum van je laatste ongesteldheid invult?
    Volgens   mij wist jij eerder dan ik dat je zwanger was…. ik ben zelf 8 dec uitgeteld, zal jij vast wat eerder zijn…. (decembercadeautje!)

#3114431 Quote

De echo wordt doorgaans niet bij de verloskundige gemaakt, maar in een laboratorisch centrum of ziekenhuis. Die echo is bedoeld om te bepalen hoe ver je bent en of alles er goed uit ziet. Aan de hand van deze echo wordt dus daargaans je uitgerekende datum bepaald of aangepast.

Groetjes, Marisa

#3114460 Quote

heej meiden,

bedankt voor jullie reactie,

cyclus is niet heel onreglematig geweest (26/27/28/34/26)

als je van een gewone cyclus uit zou gaan, zou  het 5 december moeten zijn, geen idee wanneer het vruchtje bevrucht is, ik weet dat we "het" 8 maart hebben gedaan, maar dat lijkt me zeer vroeg in mijn cyclus (dag 9).

Wat denken jullie?

xxx

#3114461 Quote

Obv je laatste menstruatie en een 28 dagen cyclus kom je inderdaad uit op 5 december, een sinterklaaskadootje dus. Je VK zal hier initieel vanuit gaan. Als de echo uitgerekende datum  meer dan een week afwijkt van de uitgerekende datum obv je cyclus zal deze worden aangepast. Het is geen wetenschap maar een indicatie! Overigens is vrijen op dag 9 en zwanger raken een aantal dagen later niet bijzonder hoor! Sperma kan enkele dagen overleven in je baarmoeder!

Gefeliciteerd,
    Ingeborg

#3114469 Quote

Hi,

Als jij straks bij de vk je echo krijgt om de termijn te bepalen, dan kunnen ze dat vrij nauwkeurig meten. Vooral in de eerste helft van de zwangerschap schijnen die metingen nauwkeurig te zijn.

Ik kwam bij de vk en gezien mijn cyclus (zeer regelmatig) kwam ik op 3 mei uit. De echo wees 29 april uit. Maar ze hebben toch 3 mei aangehouden. Wat maken die paar dagen ook eingelijk uit? Een kindje wordt normaal gesproken tussen de 37 en 42 weken geboren. Maar slechts 4% bevalt op de uitgerekende datum. Het is dus niet zo heel belangrijk of je nu de 5e of de 9e uitgerekend bent.

Succes met je zwangerschap.

Gr. Tamara.

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct