Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289514 Ik Wet Het Niet Meer Meisjejongn Help

• Auteur

beste dames…

ik heb 2 weken geleden de 20 wken echo laten maken.
    alles zag er goed uit(gelukkig).
    maar toen ze vroeg of ze naar het geslacht moest kijken zei ik:HEEL GRAAG.
    ze zei voor 80% een meisje….ik zag wel 3 streepjes,maar nu lees ik vaker op forums dat er ook misverstanden voor komen dat het dus toch en jongen kan zijn.
    wie kan me helpen of kan ik nog een echo laen maken.

alvast bedankt voor jullie reactie.

o ja ik zelf had wl een voorgevoel van een meisje

#3114474 Quote

Hi dames,
    Ik ben in sept. bevallen, eigenlijk hoor ik hier niet meer, vind het toch leuk om af en toe te kijken.
    Maar ik vraag me af waarom jullie willen weten wat het wordt.
    Gaat het er niet om dat de kleine gezond is?
    Wij wilden het niet weten, is veel leuker vinden wij, als het een cadeautje blijft.
    En natuurlijk was ik zenuwachtig omdat ik graag wilde weten wat er nu in mijn buik zat, maar was allang blij dat alles goed ging.

Hetzelfde verhaal als met daaneno, dan ga je ervan uit dat het een meisje is, schilder je bij wijze van alles roze, blijkt dat je een jongen hebt.
    Ik hoor sommige mensen zeggen, dat het makkelijk is, om het van te voren te weten? Hoezo dan?

Als ik nog een keer zwanger word, dan willen wij het weer niet weten, we zien het wel als ie eruit is.

Is toch helemaal niet belangrijk.
    X

#3114480 Quote

Hallo!

Is idd leuk om het te weten! Bij ons was ze 100% zeker dmv 2 pretecho's! Is  een aanrader hoor..zo leuk om je beebje in 3D te zien !

En kiekje, wat een raar bericht hoor.
    Denk toch zeker wel dat iedere aanstaande mama de gezondheid vh kind het allerbelangrijkste vind..de rest is alleen maar leuk!

Groetjes Joyce
    Mama van Milan geb 12-10-06

#3114482 Quote

Ik ben het eigenlijk wel eens met Kiekje. Tuurlijk moet iedereen het zelf weten, maar ik wil het ook niet weten. Ik ben nu 23, 5 weken en ik zie het wel bij de bevalling….Spannend!. Daarbij hoor ik best wel vaak dat ze het geslacht mis hebben. Dus gerichter gaan kopen, is dan ook voor niks geweest..
    Ik denk niet dat Kiekje bedoelde dat niemand zich druk maakt om de gezondheid, maar zich gewoon afvraagt waarom de mensen het willen weten.

Veel plezier met jullie zwangerschap!

Groetjes,
    Nathalie

#3114483 Quote

Hoi,
    Ik wilde het bij mijn eerste zw-schap niet weten, maar toen stond het ineens op mijn kaart van de verloskundige. De gyn had een onderzoek moeten doen en het doorgegeven. Ik ben toen niet gerichter gaan kopen, of de kamer anders gaan inrichten. Op de kaart stond geslacht: M (ik twijfelde nog even of ze m/j zouden invullen, maar het was echt een M van mannelijk). Max is uiteindelijk gezond geboren.
    Bij mijn tweede zw.schap wilde ik het wel graag weten, mijn man liet de keuze aan mij. Bij de 20-weken echo heb ik er daarom om gevraagd, maar pas nadat ze echo-mevrouw had gezegd dat alles goed was. Want dat vind ik idd het belangrijkste. Nou de echo-mevrouw zoemde in op het kruis van mijn kindje en ik zag het zelf, dit zou zeker een meisje worden. Ook de echo mevrouw zei dat het een meisje zou worden. Het was geen 3D echo of zo, maar Liv liet de ruimte tussen haar benen wel zo goed zien, dat er geen twijfel over mogelijk was.
    Ook deze keer ben ik niet gerichter gaan kopen, of de kamer anders gaan inrichten. We hadden al knal-oranje behang gekocht. Mensen zeiden wel dat we wel een meisje zouden krijgen vanwege het oranje.
    Iedereen moet het zelf weten of 'ie wil weten wat het wordt. Ik ben achteraf heel blij dat ik het 2 keer heb geweten, we konden al beter wennen aan de naam en we hadden ook het gevoel een gezellig geheim te hebben. Want we hebben het wel geheim gehouden!
    Patricia

#3114486 Quote

Eeeeh wij hadden geen keus. Als we het niet hadden willen weten hadden we het toch geweten door de afwijking die uit de vlokkentest komt. Soms weten mensen het dus ook zonder echo en is de keuze er helemaal niet.
    Enne inderdaad dat gezondheid voor gaat staat bij niemand ter discussie hoor! De dames die het willen weten vinden het gewoon leuk om een beetje gericht dingetjes te kunnen kopen. Ik snap dat wel want zoveel neutraals is er niet te krijgen.

lfs ing

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3114490 Quote

Ik wilde het eerst ook niet weten, maar mijn man wel.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het achteraf heel leuk vond om het wel te weten.
    De zwangerschap werd op de een of andere manier veel echter voor me.
    Het maakte me echt geen bal uit wat het zou worden, na 2 eerdere miskramen, wilde ik alleen maar horen dat alles goed was. Maar het gaf gewoon iets extra's. Ik kan het niet zo goed uitleggen.
    Het is idd een crime om neutrale kleertjes te kopen. Toch heb ik dat zoveel mogelijk gedaan. Alles wat we kregen was al roze genoeg.
    Maar ik durfde het niet aan om alleen een roze pakje in mijn "vluchtkoffer" mee te nemen. Ze kreeg na haar geboorte een grijs/wit pakje aan. Ik zag het al gebeuren dat er toch een knul uitkwam…. Alhoewel bij ons de echoscopiste niets onder voorbehoud had gezegd, ze was er helemaal van overtuigd dat het zo was.

Ik zou het denk ik de volgende keer ook wel zou willen weten, maar denk niet dat ik er een pretecho voor zou laten maken als het niet te zien zou zijn.

Liefs,
    Nina

#3114493 Quote

Hoi!

Voor beiden opties is wel wat te zeggen, natuurlijk. Toevallig willen wij het wel weten, maar ik snap ook als mensen het niet willen weten. Alleen dat je meer verrast wordt, of dat het meer een 'cadeautje' is als je het pas bij de geboorte weet… voor mij is het toch net zo goed een verrassing en een cadeautje? Ik pak dat deel alleen wat eerder uit .
    En natuurlijk staat het voor iedereen voorop dat je hoopt dat je kleintje gezond is…

groeten, Saartje

#3114495 Quote

Hoi!
    Ik wist bij mijn eerste ook niet wat het zou worden en had daar ook niet de behoefte aan (had wel erg sterk een gevoel dat het een  jongen zou worden, wat het ook was..). Bij deze zwangerschap had ik heel sterk het idee dat het een meisje zou worden, mede omdat deze zwangerschap heel anders is als bij mijn eerste, en we waren er al snel uit dat we het wilde weten. Nou MENEER lag er duidelijk voor bij de 20 weken echo, dus het was bijna niet te missen dat we weer een jongetje zouden krijgen haha..
    Ik vind het wel een leuk idee om het te weten, maar dat is ieder voor zich!
    Groetjes Anne-Marie

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct