Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289524 25 Wkn Zwanger En Lange Autorit Naar Italie

• Auteur

Ik heb even een vraagje (ook, heb nl. deze vraag ook op juli en aug forum gesteld) aan jullie zwangeren   ik ben  van het nov forum en wij gaan in aug naar Italie ik ben dan 25 weken zwanger… de rit is lang. Zouden jullie dit nog kunnen op dit moment? En wat zijn de tegens??? Voors ook welkom haha

Groetjes,
    Miranda

#3114534 Quote

Hoi hoi,

Ik denk (maar ik ben ook maar een leek) dat als je je lekker voelt, gewoon moet gaan. Met 25 weken had ik zelf wel al aardig last van mijn bekken en lopen ging niet meer makkelijk, dus zou ik het niet gedaan hebben, omdat dan de vakantie toch niks wordt (tenzij je een type bent wat alleen maar aan het strand wil liggen).

Ik denk dat het per persoon verschillend is, hoe je je voelt. Maar als jij je prima voelt, volgens mij is er dan niks op de lange rit tegen. Ik hoor verhalen van dames die met 26 weken nog ver op vakantie gaan en uren met het vliegtuig moeten. Ik denk dat gewoon doen wat jij denkt dat goed is, het beste is voor jou en je kind.

Alvast heel veel plezier in Italie.

Gr. Tamara.

#3114542 Quote

Hoi,

Een aantal jaar (5)  geleden waren mijn vriendin en ik samen zwanger. En we zijn samen (met onze mannen) ook naar Italië op vakantie geweest. Mijn vriendin was op dat moment 25 weken zwanger, ik 10. Het ging prima. Alleen hebben we het rustig aan gedaan. Iedere 2-3 uur stoppen. Niet even, maar uitgebreid. Even een beetje lopen en wat drinken en/of eten. We hebben in de buurt van Munchen overnacht. En op die manier ging het prima. Lang achtereen zitten moet je nu een beetje vermijden, i.v.m evt ontstaan van trombose. (had de vk destijds tegen mijn vriendin gezegd) Neem ook je verloskundigenkaart mee. Je weet nooit of je hem nodig hebt.

Neem ook op de plaats van bestemming voldoende rust. Pas gewoon je vakantie aan op je zwangerschap. En geniet!

Veel plezier.
    Groetjes, Cathy

#3114548 Quote

Hoi Miranda,

Ik ben met mijn eerste zwangerschap met 30 weken met de auto naar Oostenrijk geweest.
    Ik heb er van genoten…
    Ik had wel last van mijn bekken, maar ondanks alles is het goed gegaan

Geniet ervan..

Liefs,
    visje

#3114551 Quote

Hoi Hoi,

Ik denk dat je het gewoon moet doen,en 25 weken is nog niet zo heel ver,ik bedoel je bent tussen de 20 weken en 28 weken op je fitst dus geniet ervan zou ik zeggen.
    Ben nu zelf 20w+1d zwanger en ga binnekort ongeveer over een maandje ook lekker nog ff een weekje weg alleen met manlief.

Geniet van je zwangerschap.

Gr Bernice(20weken&1dag zwanger,augustus forum)

#3114567 Quote

Dit is per persoon heel verschillend. Ik ben nu zelf bijna 26 weken zwanger. Als je je tegen die tijd goed voelt en er zijn geen complicaties dan moet je gewoon lekker gaan. Jammer genoeg kun je dit van tevoren niet bepalen. Als je gaat neem dan gewoon om de 2 uur zitten lekker even pauze. Even een andere houding en de benen bewegen ivm trombose. Terplekke lekker rustig aan doen en geen gevaarlijke dingen doen. Kun je op het laatste moment annuleren als je het niet ziet zitten?

gr.Ing

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3114569 Quote

Zwanger zijn is gezond. Je hoeft als je gezond zwanger bent echt niet veel anders te doen dan als je niet zwanger bent. Ik zie het probleem niet.
    Als je veel klachten hebt, tja, dan heb je er misschien geen zin in, maar wie weet knap je wel op! Niks is zo gezond als op vakantie!

#3114581 Quote

Hoihoi,

Ik heb zelf met ruim 26 wk een vliegreis van 11 uur naar Zuid-Afrika gepland, en met ruim 28 weken weer terug. Mijn man komt daar vandaan en we willen graag dit jaar nog een keer. In verband met mijn werk kan dat dan pas. Ik ben deze vliegreis gewend, we doen het een paar keer per jaar, en de terugweg zitten we lekker in business class… luxe hè?! Ik ga ervan uit dat het goed gaat…. doen het vooral rustig aan !!

Groetjes,

#3114605 Quote

Hoi Miranda,
    Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Ik ben geheel onverwacht zwanger en de vakantie naar Italie was al geboekt. Ik ben rond die tijd 28 weken. Op zich zou ik me geen zorgen maken, net als voorgaande schrijfsters hebben gezegd, als je nergens last van hebt, kan het makkelijk. Ik heb echter bij mijn vorige zwangerschap (een jaar geleden) bekkeninstabiliteit gehad en daar ben ik nu weer heel bang voor. Ik kon namelijk vooral niet zitten. Toch vervelend als je heel lang in de auto moet zitten!
    Ik denk dat ik, mocht ik tegen die tijd heel veel last hebben, misschien met het vliegtuig ga. Mijn man met de twee oudsten met de auto en ik met de jongste met het vliegtuig. Is ook wel vermoeiend, maar je hoeft niet zo lang te zitten.
    Ivy

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct