quote: saskiaenmaik reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-04-2007 15:21:16'));
Hoi hoi,
Wij kregen de 20 weken echo standaard. En het is niet alleen om te kijken of iets slecht is, ten minste zo heb ik het niet ervaren…..
Ik vond het een HELE mooie ervaring…..en als ik had willen weten of het slecht is of niet, dan had ik denk ik een vlokkentest laten doen.
Dus ik had geen keuze, wij hebben hem gewoon gekregen en IK dacht dat het gewwon standaard was! Maar ik vond het geweldig om onze JONGEN even te zien bewegen enzo…
Succes
X Saskia (28,3 wk)
Beste Saskia en Danielle,
Iedereen krijgt de 20 weken echo standaard maar dat betekent niet dat je het MOET laten doen. Het is primair om te kijken of je kindje goed is aangelegd. Dat vergeten de meeste mensen. Het gaat tegenwoordig alleen nog maar om het geslacht.
Daarnaast, als je alleen gaat voor de "bijzondere ervaring" dan kan je beter een pretecho laten maken. Dezelfde beelden, misschien nog wel mooier, maar er worden geen medische checks gedaan. Maar dat kost natuurlijk wel geld.
Misschien voor jou, Dannielle, een betere optie. Als je niet wilt beslissen over leven of dood vanuit je geloofsovertuiging dan moet je het ook niet gaan opzoeken. Tot 1 januari 2006 werden er geen standaard 20 weken echo's gemaakt en het overgrote deel van de kinderen wordt gewoon gezond geboren. Een noodzaak is er niet. Als jij je er beter bij voelt het niet te doen dan moet je dat vooral zo beslissen, wat het gros er ook over denkt of zegt. Ik ken een moeder die het ook niet heeft laten doen en ook geen vruchtwaterpunctie heeft gedaan ookal was ze 36+.
Veel succes met je keuze!
Ingeborg