Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289536 Roken

• Auteur

Hallo allemaal,

We weten net dat ik zwanger bent. Heel blij natuurlijk maar dat stoppen met roken he…
    Hoe doen jullie dat en hebben jullie eventueel tips om het vol te houden. Bij mijn vorige zwangerschap geen enkele moeite met stoppen maar nu, hopeloos!

#3114655 Quote

gefeliciteerd met je zwngerschp.
    Ik heb tot de 8e week mijn rook gedrag tot 4 per dag terug gebracht en toen ik het hartje had gezien ben ik helemaal gestopt. Daarbij hielp dat ik erg misselijk was en het roken me niet goed meer smaakte.
    Nu ben ik bijna 17wk zwanger en voel soms weer het verlangen als ik langs een rokend iemand loop, of gewoon op mijn oude standaard momentjes. En als ik boos of verdrietig ben. Oooh, dan pak ik soms de baal shaq van vriendlief om er 1 te draaien(en ik vind shaq vies) , maar tot nu toe heb ik me kunnen inhouden.
    het blijft moeilijk, maar een mooiere reden om te stoppen zul je nooit meer krijgen toch?

succes
    Annette (16w5d)

#3114666 Quote

Heee aanstaande mama

Tijdje geleden rookte ik ook maar vond dat vies op een gegeven moment ..nou blowde ik wel heel  veel en ben daar nu al 2 weken mee gestopt in 1x en waarom voor de baby ik wil niet dat de baby nicotine verslaafd word dat is heel zielig en dat wil je je eigen kind toch niet aan doen..?
    Dus het beste is meteeen ermee stoppen ..!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MET SPOED…lees de consuquenties maar is ..wat roken met de baby kan doen misschien dat je dan meteen stopt!!

Succes

#3114668 Quote

hallo,

ik was een stevige roker. ik weet nu een week dat we zwanger zijn, en ben vanaf afgelopen maandag helemaal gestopt met roken. ik geef toe het is erg moeilijk. maar ik geef er gewoon niet aan toe. IK BEN SUPER TROETS OP MEZELF DAT IK NU AL 5 DAGEN NIET MEER ROOK!!!!!!!!!!!!!!!!! en ik ga t volhouden. gewoon stoppen, niet afbouwen want dan is het veel moeilijker. je moet maar zo denken, elke keer als je een sigaret opsteekt breng je de gezondheid van je kindje in gevaar.
    gr lau 5 wkn 3 dgn zwanger!

#3114676 Quote

Bedankt voor de reacties. Je weet dat het slecht is maar t stoppen gaat niet meevallen denk ik. Mijn zoontje is nu net naar bed. Normaal gesproken ruim ik op en rook ik tijdens gtst een sigaretje, HEERLIJK. Wij roken nooit binnen tot die kleine op bed ligt. Weet nu niet wat ik met mezelf aan moet. Vriendlief heeft pakje sigaretten gehaald uit gewoonte dus die ligt naar me te lachen. AAAAAAAAAAAH!!!

#3114715 Quote

Beste mammie lin,
    Ik wil je even een hart onder de riem steken. Zelf heb ik vroeger ook gerookt. Ook ik ben in één keer gestopt. Dat had niets met zwangerschap te maken destijds, maar gewoon omdat ik af wilde van die verschrikkelijke gewoonte. Inmiddels ben ik zwanger en erg blij dat ik niet rook. Roken is verschrikkelijk slecht voor jou zoals je weet (80% van de rokers gaan dood door de gevolgen ervan, dus voor 8 op de 10 rokers geldt: "van roken ga je dood", maar het is ook heel erg slecht voor je kindje. Lager geboortegewicht, grotere kans op afwijkingen, grotere kans (48%) op wiegendood en zo kan ik heel lang doorgaan. Maar dat zal ik niet doen. Hierover is genoeg te vinden op het internet. Er is veel wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd op dit gebied en de resultaten zijn allemaal zo duidelijk als wat.
    Laat je niet gek maken over die verhalen die je veel hoort ter verdediging: "ik ken iemand die niet rookte en daarbij ging het mis….", of de populaire variant daarop: "mijn buurvrouw rookte gedurende de hele zwangerschap en heeft een prima gezond kind!" En meer van dit gedoe. Ja, het hoeft niet fout te gaan, maar je vergroot de kans ermee en in sommige gevallen aanzienlijk! Je moet gewoon niet roken als je zwanger bent. Daarmee klaar. En dan die verhalen als: "ik rook maar gewoon door, want stress is slechter voor het kind", de meningen daarover, ook bij deskundigen zijn verdeeld. Maar dit is iets waar je zelf veel aan kunt doen. Een sterke persoonlijkheid, een sterke geest kan stoppen met roken en de stress in de hand houden. Let daar op, want stress is niet je beste vriend hier! Laat je niet gek maken, wind je niet op, zoek voor jezelf uit hoe je prettig kunt stoppen met roken en je daar ook prettig bij blijft voelen. Een aantal mensen op dit forum spreken over 'trots'. Het wil niet zeggen dat het voor jou werkt, maar voor mij werkte het prima. Ik voelde me zo trots, sterk en zelfverzekerd nadat ik de sigaretten had weggegooid dat dit gevoel me door het stoppen heeft heen gekregen. Ik voelde me zo goed en was zo trots dat stress nauwelijks een rol gespeeld heeft. Ik hoop dat jouw gevoel van trots jou kan helpen, of iets anders.
    Praat er ook over met je vriend. Zorg dat hij begrijpt dat het voor zijn kindje en jou echt heel  belangrijk is dat je succesvol stopt met roken. Misschien wil hij er op letten sigaretten uit je buurt te houden en niet in je buurt te roken. Hij kan je helpen door je te stimuleren en aan te moedigen.

Beste mammie lin, heel veel sterkte met stoppen. Maar je kan het wel. Iedereen kan het. En het moet ook voor je kindje.

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3114716 Quote

Nog één dingetje mammie lin, minder roken is net zo slecht. Dus ook niet één of twee.
    Succes!

Groetjes,
    Annabel

#3114743 Quote

Hallo allemaal,
    Het is gisteravond dus niet gelukt om de sigaretten te laten liggen. Besloten t pakje leeg te roken en geen nieuwe te halen. Ook mijn vriend streng verboden wat te halen. Het is gewoon heel raar. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik gelijk gestopt en ondanks dat ik zo nu en dan met mijn neus in de asbak zat heb ik nooit een opgestoken. Inderdaad was ik daar heel trots op. Voelde goed om ze te laten staan en het beste voor de baby te doen.

#3114764 Quote

Hej Lin,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben in 1 keer gestopt met roken en rookte best wel veel daarvoor..
    Heb geen sigaret meer aangeraakt… Het koste me aan het begin wat moeite maar later helemaal niet meer…

Denk maar zo, jij kan kiezen en je kleine heeft geen keus.

Succes met stoppen! Misschien heeft je vk nog tips voor je!

Liefs Lot
    35+4 weken

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct