Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289543 Bah Bah

• Auteur

Hoi meiden

Hebben jullie dat ook, ben je de ene klacht kwijt en lijkt het weer even goed te gaan, dient de volgende zich alweer aan! Heb nu ook al voor de 2e keer in 4 weken weer keelontsteking! Nu ook met aardig wat koorts enzo. Heeft iemand nog een tip voor mij?? Neem alleen maar paracetamol als ik het echt niet meer trek maar liever niet eigenlijk. Zijn er nog andere middeltjes om de pijn te verzachten?? Hoop dat iemand me kan helpen, want voel me aardig belabbert.

Liefs Marian

#3114691 Quote

Hoi Marian,

Ik herken dat gevoel wel bij jou ! Ik heb gister al mijn 4de kuurtje gekregen tijdens de zwangerschap voor een blaasontsteking! En ik baal er ernorm van…elke keer maar die stomme tabletten slikken!

Wat ook erg goed helpt tegen keelontsteking is Kamille thee.. maak je een gote pot vol en laat je afkoelen en dan met die koude thee regelmatig spoelen(gorgelen) en dan weer uitspuggen! Ik heb ook heel erg veel met keelontsteking te maken gehad en dit   gaf zeker erg veel verlichtig !!!

Ik wens je er veel sterkte mee!!!

Groeten Danielle,
    Mama van Jaon 01-07-2004 en 17 mei uitgerekend van de 2 de !

#3114692 Quote

dank je voor de tip ik ga het zeker uitproberen. Wat voor kuurtjes heb je dan eigenlijk? peneciline ofzo? Ik ga nooit zo snel naar de huisarts moet ik zeggen, dus vandaar. En ja ik heb het weer eens in het weekend he. Altijd fijn.

#3114693 Quote

Nou het is volgensmij een antibiotica die ik heb gehad. Maar heb wel 3 keer gevraagd of het geen kwaad kon…  
    Mijn schoonzus werkt ook bij de apotheek en die verzekerde mij ook dat het geen kwaad kon voor het kind! Maar toch voelt het niet goed…..

Nou ik ga ook niet snel naar een huis arts toe , maar wel met een blaasontsteking want die mag je niet verwaarlozen. Dan heb je kans op nierbekkenontsteking en daar zit ik niet op te wachten!

Ja wel balen dat je er nu mee zit in het lange paas weekend! Ik zou anders heel hard gaan spoelen en af en toe een paracetamol nemen. Maar als het alleen maar erger word (bv hoge koorts) dan zou ik even de HA post bellen ofzo!

Succes!

#3114717 Quote

Blaasontsteking is niet alleen slecht voor jezelf, maar ook voor de kleine. Je lichaam reageert namelijk enorm op een ontsteking. Als die niet weggaat denkt je lichaam, dat gaat hier niet goed, die kleine moet er maar uit! Dus het is heel belangrijk om je kuurtjes goed af te maken en constant in de gaten te houden dat het niet terugkomt. Ik lees het hier veel op het forum, zelfs vrouwen die bijv. 9x blaasontsteking hebben gehad tijdens de zwangerschap. Tot nu toe is het bij mij bij 1x gebleven (even afkloppen).

Het is inderdaad heel irritant dat klachten zo lang duren. Alle energie gaat natuurlijk naar de baby en je eigen lichaam moet zich maar zien te redden. Het is helaas niet anders.

Heel veel sterkte meiden!
    Groetjes, Marisa

#3114781 Quote

Het ging in de eerste post niet over een blaasontsteking, maar ik wil nog wel even zeggen dat ik iemand ken die pas geleden haar tweeling is verloren door een blaasontsteking. Dus actie ondernemen en wel je kuur slikken inderdaad!

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3114862 Quote

Hallo!

Zo gelukkig gaat het alweer heel wat beter als een paar dagen geleden, ben echt goed ziek geweest. Toch vind ik het maar niks hoor koorts hebben en zwanger zijn. Zit je dan toch niet lekker op dat moment. Ook had ik gister enorm last van mijn onderbuik, als je erop drukte was dat ook pijnlijk. Waarschijnlijk gewoon banden ofzo denk ik(hoop ik) Erg he blijf me gewoon zorgen maken.

Gelukkig ga ik overmorgen eindelijk weer naar de verloskundige! Als het goed is luisteren ze dan het hartje en dat is dan het eerste teken van leven na 7 weken wachten. Vond het wel lang hoor. Heb met 8,5 al echo gehad en sindsdien geen hartje meer gehoord. Nu eindelijk weer op controle. Op een of andere manier heb ik er nog niet echt een goed gevoel erover, maar goed m'n buik groeit nog wel dus dat is volgens mij wel een goed teken. Ach ja maak me gewoon teveel zorgen en hoop dat de verloskundige mij gewoon een beetje gerust kan stellen.

Liefs Marian
    15w 2d

#3114869 Quote

Hoi marian24,

Wat mij enorm heeft geholpen toen ik de griep heb gehad is het slikken van een multivitamine voor zwangere vrouwen en het drinken van probiotica drankjes (actimel enz.).
    Ik kreeg het ook steeds terug en het wilde maar niet overgaan en sinds ik deze dingen slik heb ik weer meer puf om iets te doen. Het leek wel of mijn lichaam gewoon iets tekort kwam om zelf het virus te overwinnen.
    Dus misschien het proberen waard.

Groetjes Saskia

#3114871 Quote

Hoi Marian,
    Wat fijn dat je je weer wat beter voelt. En zeker fijn dat je naar de vk mag. Je had eigenlijk moeten vragen of je wat eerder langs mocht komen om naar het hartje te luisteren. Bij mij was het de eerste keer ook nog niet te horen en mocht ik tussendoor even komen om te luisteren. Vond ik erg fijn.
    Verder zijn er ook homeopatische middelen bij de drogist te koop voor keelontsteking, die je wel mag in de zwangerschap. Ik had er namelijk ook altijd veel last van. Thuis gorgelde ik ook altijd met zout water, dat hielp ook.
    Succes verder.
    Sil

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct