Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289559 Jeuk

• Auteur

Hallootje..
    Heb even een vraagje…ben 21 weken zwanger, en heb regelmatig last van jeuk op de buik, rond de navel, is dit normaal, hebben meer mensen dit?

#3114779 Quote

Hoi Hoeraatje,

Ik heb een zoontje van bijn 2 en ben zwanger van de 2. (6 wk 2 dg).

Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook, en bijna iedereen zei dat mijn buik gaat scheuren strae ofzo.

En dat was het ook want ik had aan het eind van mijn zwangerschap echt een lelijke buik(strae).

Dus je moet niet  krabben want dan word het erger.

Groetjes mama van Emir

#3114780 Quote

Hej Hoeratje,

Ik heb het ook gehad, ben nu 35 weken en 4 dagen en heb nergens striae!!
    De jeuk kan komen omdat je buik nu groeit en je navel langzaam naar buiten drukt.
    Hierbij merk je vaak ook dat de huid van je navel erg strak staat. Bij sommige vrouwen "plopt" hij tegen het einde van de zwangerschap zelfs helemaal binnenstebuiten!

Grote kan dus dat dit je navel is die je voelt!

Veel succes nog met je zwangerschap! Geniet nog van je fitheid, straks wordt het zwaarder…

Liefs Lot

#3114815 Quote

Ik heb OVERAL jeuk maar met name op de plekken waar mijn velletje wat dunner is zoals achter mijn oren, op mijn hoofd, langs mijn ruggegraat, scheenbenen enz enz. ERG IRRITANT! Mijn buik doet af en toe ook mee dus ik hoop dat ik daar geen striae krijg. (heb het wel op mijn benen maar nog nooit gehad op mijn buik).

lfs ing

#3114821 Quote

Insmeren is erg lekker voor je huid. Onder invloed van hormonen kun je inderdaad overal jeuk krijgen, maar wat je nu omschrijft klinkt inderdaad meer op de rek van je huid i.v.m. de groei van je baarmoeder.

Striae kun je helaas niet voorkomen, als je huid teveel oprekt kunnen er onderhuids scheurtjes ontstaan. (het is ook deels aanleg. De een heeft het sneller dan de ander.)  Door te smeren kun je je huid wel zoveel mogelijk soepel houden en het proberen te voorkomen. Dit geldt trouwens ook voor je heupen, je billen en je borsten, want ook daar kan striae optreden!

Groetjes, Marisa

#3114832 Quote

hoi hoi
    ik ben nu bijna 5 maanden en heb ook idd aan de beide zijkanten van de buik een jeuk heb me helemaal open gehaald, het lijkt ook wel op een soort van pigment
    ben bij de huisarts geweest en heb er ff een zalfje voor gekregen en ik mag er niet meer aan komen want het ziet er nu echt lelijk uit

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen