Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289562 Gravitamon

• Auteur

He meiden!!!

Allereerst heeeele fijne paasdagen!!!

Ik heb een vraag! Ik heb Gravitamon gekocht voor de extra vitaminen enzo. Moet ik nog extra foliumzuur erbij slikken?
    De bijsluiter zegt van niet maar ben er niet zeker van.
    Weet iemand dit?

xie maantje
    (5 wk)

#3114786 Quote

als dit speciaal vitaminen zijn voor de zwangerschap hoef je niet extra te slikken ik had femmenatal en dat was voldoende kijk maar even of er foliumzuur in zit dan hoef je echt niks meer te slikken

#3114792 Quote

Hoi hoi,

Ik kreeg Gravitamon van de huisarts geadviseerd, omdat er alle vitaminen inzitten en ook de juiste hoeveel foliumzuur… dan hoef je dus geen extra pilletje te slikken'.

Gr. Tamara.

#3114805 Quote

Hoi,
    Inderdaad in Gravitamon zit precies wat je nodig hebt.  Dus geen foliumzuur meer
    slikken. Want dan krijg je daar weer teveel van binnen..
    Liefs Melanie 33wkn van nr 2

#3114820 Quote

Hoi,

Nog even een tip en aanvulling;

Gravitamon is een syntetische multivitamine wat betekent dat de vitaminen erin zijn 'nagemaakt', ze zijn niet natuurlijk. Dit heeft als gevolg dat het maar voor ong. 50% wordt geaccepteerd door je lichaam, net als de rest van de 'normale' vitaminen.

Het beste kun je natuurlijke vitaminen gebruiken, bv van het merk Solgar (http://www.solgar.nl) verkrijgbaar bij natuurwinkels en bij sommige drogisterijen. Deze komt het dichtste bij de natuurlijke vitaminen, worden gewonnen uit groenten/fruit en worden voor zeker 90% door je lichaam opgenomen. Hier heb je dus meer aan! Het is wel wat duurder, maar ik vind het wel de moeite waard zo tijdens de zwangerschap.

Een hele fijne zwangerschap toegewenst!!!

Groetjes, Natasja
    40,2 wkn zwanger.

#3114822 Quote

He meiden!

Ontzettend bedankt voor jullie reacties!!
    Dan ben ik weer gerustgesteld!!!
    Tis nog zo nieuw en spannend….

xie maantje

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3114882 Quote

nee, naast gravitamon hoef je niets extras te slikken, hier zit alles al in, en is verstandig om door te gaan ook na de 12 weken, omdat je lichaam ook extra stoffen binnenkrijgt om sterk te blijven!!

#3114893 Quote

Gravitamon kun je blijven slikken tot je stopt met borstvoeding geven (als je dat van plan bent). Ook daarvoor zitten er extra vitamientjes in. Ik vind het een fijn idee dat ik in ieder geval wat extra's binnen krijg, want ik kom nooit aan het lijstje van wat je op een dag 'moet' eten als je zwanger bent. Ben maar een kleine eter en probeer nu gewoon alles in de juiste verhoudingen te eten.
    En het is ook fijn in het begin als je veel misselijk bent.

Groetjes, Marisa

#3114930 Quote

Ja idd als je misselijk bent dan eet je ook niet zo heel veel. Gelukkig maar!!! Ik krijg op het moment alleen cornflakes en fruit naar binnen!!!!!
    Bedankt meiden!
    En een fijne zwangerschap nog!!!

xie maantje

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen