Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289563 Hevige Buikkrampen Vooral In De Nacht Maar Geen Bloeding

• Auteur

Hallo,

zouden jullie mij kunnen helpen of dit normaal is of wat dit is.. Ik ben als het goe dis nu 5 week en 4 dagen zwanger.. maar ik heb de laatste week echt enorme hevige buikkrampen.. vannacht ook weer kan er moeilijk door lopen ne word er wakker van ga dan vaak even naar de wc en dan gaat het ook weer over maar ik had het vannacht 2 keer.. echt erge pijn dat ik lig te kreperen het duurt ongeveer 20 minuten.. en ben er ook vaak misselijk bij.. na die 20 minuten is het over… ik verlies geen bloed..

vr gr damam

#3114806 Quote

Hoi,
    Ik kan je helaas geen sluitend antwoord geven. Maar kunnen het misschien je
    darmen zijn? Die gaan nu ook anders liggen en daar kun je behoorlijk last van
    hebben. Helemaal omdat je schrijft dat als je naar de wc bent geweest dat het dan
    minder is? Maar zolang je geen bloedverlies hebt zou ik me er niet zo druk over
    proberen te maken. Je lijf is gewoon heel erg hard aan het werk.
    Liefs Melanie

#3114813 Quote

Ik heb in die eerste weken zowel erge darmkrampen (die ik niet meteen herkende als darmkrampen) en groeikrampen gehad. Ze komen en gaan inderdaad en kunnen je goed wakker houden. Ik kan je niks beloven maar ik denk dat het een goed teken is hoor! De boel is zich aan het klaar maken voor de groei van je kindje.
    Ik heb een miskraam gehad en daar kwam wel degelijk bloed bij vrij. Dat heb jij niet dus dat is goed nieuws.
    gr.Ing

#3114825 Quote

Ik ben bang dat je alleen maar kunt afwachten. Het is moeilijk, maar je kunt verder weinig.

Sterkte meid!
    Groetjes, Marisa

#3114856 Quote

hallo,

Okay bedankt allemaal het is mijn eertse zwangerschap maar dit maakt me toch een beetje onzeker… fijn zo'n forum.. zal afwachten wat komende nacht zal brengen

#3114859 Quote

Goedenavond aanstaande mama…

Ik ben ook pas in verwachting en het komt me echt bekend voor weet alleen niet hoe lang binnenkort afspraak voor termijnecho ..
    maar alles maakt namelijk ruimte voor de baby in je buik …en de pijnen kloppen wel hou je gewoon rustig…dat is het belangrijkste!!!

Niet stressen …..doe ik ook niet hoor …

Groetjes en succes

read more image Lees ook: Buikpijn tijdens de zwangerschap
    #3114884 Quote

Hallo!

Momenteel ben ik 6 weken en 1 dag en ik heb ook af en toe last van hevige krampen!
    Nou duren die niet 20 minuten, maar tis wel even schrikken steeds en voelt ook erg naar. Gister kreeg ik het tijdens een vrijpartijtje met m'n vriend. Zulke hevige krampen ineens! Ik schrok me wild en begon al te roepen: Oh nee, het gaat niet goed! Maar na 10 minuten trok het weer weg en ik had geen bloedverlies of zo.
    Ook soms na het avondeten springen de krampen ineens in mijn buik. Nu heb ik ontdekt dat ik me beter voel als ik langzaam eet en kleine hapjes neem.
    Tis elke keer gewoon weer schrikken. Het is ook mijn eerste zwangerschap en ik baal ervan dat ik het nog met niemand kan/mag delen zodat ik ervaringen uit kan wisselen. Ik heb zoveel vragen en onzekerheden! Daarom lijkt het me leuk als er een decemberforum komt. Maar het lijkt me ook leuk om met meiden te kletsen waarvan dit ook de eerste zwangerschap is en ongeveer even ver zijn als ik.
    Groetjes Jo

#3114996 Quote

Hoi Damam,

Ik heb er ook vreselijk last van gehad, die krampen  – al vanaf de innesteling, heb ik teruggerekend, tot ongeveer 7 weken. Ik heb ook een beetje bloedverlies gehad, maar toen had ik al geen krampen meer. Dus ik denk dat het met de innesteling te maken heeft. Zolang je geen helderrood bloed verliest, niet in paniek raken hoor! Ik ben intussen 39w3d zwanger – laat dat een troost voor je zijn!

Ik vond het ook zo raar dat je hierover bijna nooit iets in de zwangerschapsboeken leest… Maar het komt dus meer voor – ik heb het al van verschillende vrouwen op dit forum gehoord.

Bij mij gingen de krampen soms ook gepaard met hevig zweten en misselijkheid (alleen 's nachts) – het leek wel een soort combi van menstruatiepijn en voedselvergiftiging! Maar het is dus allemaal goed gekomen – hopelijk hebben we binnen een week of twee een gezond kindje in de wieg liggen!

Heel veel sterkte ermee – je mag evt trouwens wel paracetamol slikken (met mate). Dat hielp bij mij wel iets. Geen ibuprofen of andere pijnstillers, want die werken als bloedverdunner.
    ~Hilde

#3115019 Quote

hallo,

Bedankt weer voor jullie reactie het steld me toch wel wat gerust,, Afgelopen nacht weer 2 keer gehad en idd,.. ook met zweten en ik ben er misselijk bij.. verder helemaal (nog) geen kwaaltjes maar jah.. als het alleen in de nacht blijft.. is misschien ook wel net zo makkelijk i.v.m. werk… Maar het maakte me toch wat ongerust die HEVIGE pijnen..

gr damam

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen