Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289564 Wie Herkent Dit

• Auteur

hoi meiden,

ik ben vandaag precies 18 weken zwanger. wat gaat de tijd snel!!!!!!
    maar ik blijf toch wel last houden van steken onder in mijn buik?
    soms word ik daar zo onzeker van!
    zal het wel goed gaan met de kleine enz.

groetjes angela

#3114807 Quote

Hallo,

Ik ben vandaag ook 18 weken!!
    En.. ik herken het. Ik heb ook steken, nouja…het zijn meer steekjes.
    Het is niet heel erg pijnlijk maar wel bijna de hele dag door. Ik wordt er niet onzeker van
    misschien omdat het niet echt pijn doet. Is het bij jou zo erg dan?
    Als je erg twijfelt, bel je toch gewoon de vk?

Groetjes Anne

#3114808 Quote

Het kan zijn dat je het groeien van baarmoeder of het oprekken van je buikspieren of banden voelt. Dat is vervelend maar wel onschuldig. Maar als je twijfelt, gewoon even je vk bellen. Ze hebben als het goed is altijd een telefonisch spreekuur, maak daar gewoon gebruik van.

#3114812 Quote

Hoi,

Ik heb dit ook vrij sterk gehad. Bleken achteraf mijn darmen te zijn. Die zitten om je baarmoeder heen gedrappeerd dus links en rechts onderin voel je die. Het zijn nare steken inderdaad. Ik kreeg daarna ook ernstige obstipatie en heb daar nu een weekmaker voor en voila! Geen krampen meer. Enne als het je darmen niet zijn is het ook heel vanzelfsprekend als het groeikrampen zijn. Hoort er allebei bij. Als je ze te vaak hebt moet je denk ik wat rustiger aan doen en inderdaad even je verloskundige bellen kan heel geruststellend zijn.

gr.Ing

#3114824 Quote

Er gebeurd zoveel in je buik. Als het inderdaad je baarmoeder niet is wat je voelt, dan kunnen het je banden zijn of je darmen… Ik moet zeggen dat het bij mij vanaf het begin af aan zo is geweest en dat het nu nog steeds zo is. Maar ja, het is ook allemaal niet niks en er moet telkens steeds meer ruimte gemaakt worden. Dus (minstens) een oncomfortabel gevoel in je buik hou je eigenlijk wel constant.

Groetjes, Marisa

#3114829 Quote

bedankt voor de reacties!!
    het zullen inderdaad mijn darmen wel zijn heb namelijk het prikkelbare darmsyndroom en de banden die rekken en trekken.
    en ik werk nog in de zorg, steunkousen enz. groetjes angela

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen