Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289568 Zwanger Na Miskraam

• Auteur

hallo meiden,

ik heb deze week een miskraam moeten verwerken helaas.
    maar ik heb er verder vrede mee.we moeten toch verder. ik was 10 weken zwanger. en toen ging het helaas mis. het bleek al drie weekjes niet meer in leven te zijn. toch proberen we om er  op een postieve manier er mee om te gaan. we weten in iedergeval
    dat het kan. we hopen dat we er snel weer van mogen genieten!

maar mijn vraag is: zijn hier meer meiden die snel naar een miskraam toch weer zwanger zijn geraakt?

ik was namelijk na het stoppen van de pil, binnen drie maanden zwanger. maar dat wil nu niet zeggen dat het weer zo snel raak is… maar ik wil er zo graag weer van genieten en ik hoop dat dan wel alles goed gaat.

genieten jullie maar lekker van de zwangerschap!

xx dd

#3114833 Quote

he hoi

wat erg voor je zon miskraam is erg heftig.Ik heb helaas 3 miskramen gehad.De eerste was in mei 2003 en dit was geen bewuste zwangerschap maar toen ik eraan gewend was wel erg welkom.ik heb dus na deze mk niet gelijk weer geprobeerd zwanger te raken .toen we in juli 2004 besloten dat we graag een kindje wouden was ik binnen 2 mnd weer zwanger welke weer in een mk is geindigd.Toen was ik 5 maand later weer zwanger en in dec 2005 bevallen van een gezonde zoon.Nu we een tweede wouden was ik sep 2006 zwanger en 12 november 2006 helaas mijn 3e mk.Gelukkig was ik in dec 2006 zonder ongesteld te worden weer zwanger en nu alweer 17w en 4d.Het hoeft dus niet lang te duren.Ik hoop voor je dat het snel weer raak is want ik heb bij deze 3e mk ervaren dat nu ik gelijk weer zwanger ben ik het sneller een plekje kan geven maar vergeten doe je het niet.Ik wens je heel veel sterkte met je verlies!!

#3114834 Quote

Hoi,
    Wat balen zeg dat je een miskraam hebt gehad. dat is best heftig en daar kan je flink verdriet van hebben. Zelf heb ik met 17 weken een miskraam gehad. Daarna was ik erg verdrietig en wilde/durfde ik niet meteen weer zwanger te worden. Heb toen 2 menstruaties afgewacht (zo wist ik ook meteen hoe mijn cyclus was) en toen gingen we er weer voor. Ik was meteen weer zwanger en heb een heerlijke (en zelfs onbezorgde) zwangerschap gehad. Van te voren dacht ik dat ik héél bang zou zijn dat het weer mis zou gaan maar die angst viel gelukkig erg mee.
    Ik hoop dat je snel weer zwanger bent. En die 1e zwangerschap zal je toch altijd onthouden!! Zelf heb ik toen wel steun gehad op het forum "zwanger na een miskraam", misschien heb jij daar ook iets aan.
    Groetjes Tara

#3114837 Quote

Hoi,

Wat vervelend voor je! Sterkte!

Helaas kan ik er ook over meepraten…

Heb inmiddels 2 miskramen gehad.
    Was na de 1e miskraam na 1 ongesteldheid weer zwanger, maar toen ging het dus weer mis…
    Nu ben ik net weer zwanger, zaten dit keer 2 ongesteldheden tussen.

Dus het kan snel gaan…

Nogmaals sterkte en alvast succes weer!

Groetjes Jaikke (3w/6d)

#3114840 Quote

Hey dagdroomertje,

Vreselijk om een miskraam door te moeten maken! Wij zijn in december 2004 ons dochtertje verloren. Ik was 20 weken zwanger en ze bleek het syndroom van potter te hebben, hiermee was ze niet levensvatbaar en is de bevalling opgewekt. Mijn man en ik hebben het over ons heen laten komen en dachten meteen: Voor dit lieve kleine meisje mag het blijkbaar niet zo zijn om te leven, we gaan door met leven en kijken of we weer zwanger kunnen raken. En prompt was ik 3 maanden na de bevalling van ons dochtertje zwanger van ons zoontje. Hij is een jaar en 2 dagen na ons dochtertje gezond geboren in december 2005. Nu ben ik rond en gezond, 28 weken zwanger, van nog een hummeltje.

Ik weet nog goed dat ik na de bevalling in 2004 dacht (maar het niet hardop uit durfde te spreken): Stel nou eens dat het zwanger worden nu niet lukt? Mensen zeggen dan heel goed bedoeld tegen je dat je je er niet teveel mee bezig moet houden, maar dat doe je toch!

Heel veel succes!

#3114843 Quote

Hoi,

Balen van je miskraam, goed dat je er wel rust in hebt.
    In okt heb ik ook een miskraam gehad, althans ik ging voor mijn 1e echo het vruchtje  bleek rond 5,5 week dood te zijn gegaan. Ik was ca 10 a 11 wkn zwanger. Dmv druppels en later curretage (ofzoiets) is mijn zwangerschap beeindigd. Ik vond dat ik niet zo snel zwanger was geraakt (vorig jaar jan/feb gestopt met de pil). Dus ik baalde en was bang dat het weer lang zou duren.
    Maar iedereen vertelde dat de kans groot is dat je na een miskraam vaak  sneller weer zwanger raakt  (ook mijn gynec. vertelde dat).
    Het bleek zo te zijn! Na 2 menstruaties was ik zwanger!!!!
    Dus er is hoop!!!
      Ik hoop je snel met goed nieuws terug te zien op dit forum.

xxx Petra

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3114873 Quote

Hoi,
    Ook ik weet helaas wat het is om een miskraam te hebben.
    Vorig jaar op 28-08 kreeg ik een miskraam, was toen zwanger van ons derde kindje.
    Helaas en, we hebben bewust ivm de verwerking een menstruatie afgewacht..om ook de cyclus een beetje te weten.
    Ik had cyclus van 28/29 dagen normaal altijd. Na de mk duurde het echter 37 dagen voor ik de  eerste menstruatie kreeg.[ 4-10 was dat]
    Dat was meteen de laatste..want op dag 26 had ik weer een positieve test! [ op 30-10 dus]
    Ik was bij mijn oudste en bij die miskraam alle drie de keren in de derde maand zwanger.
    Nu dus meteen de ronde na de eerste menstruatie.
    Ben inmiddels ruim 26 weken, en het gaat goed.
    Het kan dus echt, maar probeer het lekker los te laten..werkt ook echt wel hoor!
    Succes, en geef je miskraam eerst een plekje..
    Groet R

#3114943 Quote

Hallo,
    Sterkte met het verwerken van de miskraam, het is toch niet zomaar iets. In gedachten ben je al 9 maanden verder en heb je al een soort toekomstperspectief!
    Ik was meteen zwanger na mijn miskraam, ben dus tussendoor niet ongesteld geweest.
    Groetjes, Yoeke

#3115035 Quote

hey dd

wat lees ik nou??

ik heb je al een hele poos niet gezien op het forum, misschien heb ik je ook over het hoofd gezien maar ben ook niet zo vaak op het forum geweest…

maar ik schrik nu toch wel.. gossie, een miskraam.. owwww ik vind het zo sneu voor je. hoe is het gekomen? zo ineens? aaahh meissie.. echt sneu voor jou/jullie. ik heb echt met je te doen.

ik was zo blij voor je…

ik hoop echt voor je dat je gauw weer zwanger wordt. mn nichtje is ook gelijk zwanger geworden na een miskraam, gelijk de 1e x.. nog is het afwachten want ze is in een vroeg stadium.. maar goed, ze is zwanger. en daar gaat het om.

maar k hoop echt echt echt voor je dat het gauw weer lukt en wil je bij deze heel veel sterkte wensen!

succes en een dikke kus van mij

Arianne 29.2 zwanger

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen