Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289571 Op Mn Buik Gevallen

• Auteur

Afgelopen zaterdag ben ik samen met mijn dochter van 2 jaar van een hoge trap gevallen, we waren halverwege, zo'n 7 treden van de stationstrap afgevallen.
    Ik wilde mn dochtertje beschermen, en mn buik (ben 19 weken zwanger)

mn dochter is op mn been terecht gekomen,.. enkel een schram op haar knie.
    Ik daar en tegen op mn buik… schaafwonden op mn buik.

Ik raakte natuurlijk in paniek, gelijk dokter gebeld. (mn man zat op de auto rai in Amsterdam, dus die heb ik maar niet ingelicht,… mn ouders waren gelukkig in de buurt)
    Daarmocht ik gelijk naar toe, en die heeft me uiteindelijk naar de Gyn. in het ziekenhuis gestuurd.

Ik heb gelukkig het hartje gehoord, en er was een echo gemaakt,.. volgens gyn was alles goed.
    Maar toch maak ik me zorgen…

Is er iemand anders die ook is gevallen,.. ?

Ik mag gelukkig 18 april voor de 20 weken echo,.. dus kan ik de kleine uk ook nog zien…

Sorry… maar ik moest even mn verhaal kwijt,..

Liefs
    Jeannette
    19 wk 1dag

#3114849 Quote

hoi Jeanette,
    Hoe is het nu met je?
    Ik ben in mijn 2e zwangerschap ook heel hard op mijn buik gevallen,
    ik heb ook een echo gehad en alles is goed gekomen(vrolijke meid van 1,5)
    In deze zwangerschap heb ik in de 17e week een soort schommel in mijn buik gehad
    heel hard. Ik was daar zelfs beurs. Maar ook hier was alles goed met de 20 wkn echo
    en alles zat erop en eraan!
    Ik denk dus dat het bij jou ook goed gaat komen, de buik beschermt
    je kleintje zooo goed!
    veel sterkte
    liefs Daan

#3114852 Quote

Dank je wel voor je reactie!!
    dit doet me heel goed … effe een opluchting!!

Met mij gaat het verder wel goed, die schaafwonden en blauwe plekken maakt me niks uit…
    als die kleine , en mn dochter van 2 het maar goed maken!

Mn dochter zei vanmorgen toen ik haar uit bed haalde gelijk..
    Mama trap vallen, au buik,.. niet huilen mama..
    Zo lief!!!!

#3114899 Quote

Ik heb pas nog gehoord op het forum van iemand die met 37 weken geschept werd door een auto en daar is ook alles prima mee in orde gekomen. Zo zie je maar hoe goed je kindje beschermd is. Maar je hebt helemaal gelijk dat je het laat nakijken hoor. Als je je erge zorgen maakt kan je altijd morgen nog je vk bellen. Misschien mag je dan nog een keertje langskomen om naar het hartje te luisteren. Het is toch hun taak om je gerust te stellen en stress is ook niet goed voor die kleine.

Sterkte meid!
    Groetjes,
    Marisa

#3114906 Quote

Hoi Jeanette,

Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap op m'n buik gevallen met 5 mnd. Afgezien van wat harde buiken is er niks gebeurd. Volgens mij kan je buik wel wat hebben al is het wel vervelend natuurlijk. Maar je valt op een 'ballon' als het ware en je buik is een goed 'stootkussen' wat dat betreft volgens mij hoor. Ik zou me niet zo'n zorgen meer maken hoor, waarschijnlijk heeft je kindje er amper wat van gemerkt. Mijn zoon (uit de eerste zwangerschap) is nu alweer 8 jr!

Groetjes en geniet  van je zwangerschap!!

Natasja
    40,3 wkn.  

#3114941 Quote

Hallo,
    wowww, dat is inderdaad schrikken. Er is een hele tijd geleden eerder een topic geweest van iemad die op haar buik was gevallen. Ik heb het ook in een eerdere zwangerschap meegemaakt. Ik ben toen in de 34e zwangerschapsweek gevallen. Ik droeg mijn zoontje en struikelde en wilde mijn zoon en mijn buik beschermen. Ik heb de val deels kunnen breken met mijn knie en hand, maar ben toen ook op mijn buik terecht gekomen. Ik was ook heel erg geschrokken. Gelukkig  voelde ik heel veel leven en dat is toen niet afgenomen gelukkig. Uiteindelijk is er eengezonde jongen geboren.
    Succes. Groetjes, Yoeke

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen