Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289575 Rusteloze Benen

• Auteur

Wie heeft het ook rusteloze benen tijdens de zwangerschap? Vooral snachts houd ik ze moeilijk stil en word ik onrustig. Wie weet een middeltje of tips hiertegen?

Bedankt alvast!

#3114878 Quote

Hoe bedoel je precies? snachts krampen en 'slaap'benen?

Ik heb m,n voeten eind door middel van kussen opgehoogt dus lig met m,n benen hoog! zo is de doorbloeding beter en zou het kunnen schelen!

Liefs,
    Marieke
    39,2 weken
    Dochter Mara bijna 20maand

#3114881 Quote

Hoi
    Ik heb ook altijd last van rusteloze benen.
    In mijn vorige zwangerschap had ik een gel-achtige zalf van de mama serie van ETOS.
    Die was verfrissend en hielp wel wat. Ik lag ook wel met een kussen onder mijn benen, zodat ze iets omhoog lagen. Maar ik heb nog niet iets gevonden waardoor het echt draaglijk werd of zelfs verdween.
    Ik ben nu 21 weken zwanger en heb weer behoorlijk last van restless legs.
    Het is een rotgevoel.

Het voelt een beetje alsof iemand met het topje van een speld over de onderkant van je voeten schraapt, waardoor je been in een reflex schiet en je je been wel moet bewegen. Je kunt het niet tegenhouden.
    Vooral in rust overkomt je dit.
    Het is geen pijn of kramptoestand. Maar wel knap irritant. Ik word er vaak wakker van. ( of mijn man, want ik lig konstant met mijn benen te schoppen)

Dus als iemand tips of adviezen heeft….GRAAG!!!!!

Groetjes Annemieke ( 21 wk zw. van nr. 5)

#3114888 Quote

hoi

ik begrijp je helemaal heb het nu ook weer en het is zon rot gevoel vind ik,hebben ze daar iets voor?gr wendy6,4 wek zwanger

#3114925 Quote

Ik heb helaas geen tips.
    Ik heb er al heel mijn leven last van maar tijdens het einde van mijn zwangerschap was het bijna ondragelijk.
    Met name s avonds in bed. Ik heb van alles geprobeerd. Het enige dat echt helpt is ''inhibine'' een middel tegen oa de ziekte parkinson maar dat mag je absoluut niet slikken tijdens je zwangerschap. Ik heb het een aantal keer gebruikt tijdens een lange vlucht.

groeten ELke

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen