Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289578 Tips Gevraagd Om Stoelgang Te Verbeteren

• Auteur

Dit is slechts mijn 9e week zwanger-zijn en mijn darmen zijn compleet van de rel.
    Heeft iemand tips/advies om het naar de wc-gaan minder erg te maken?

De flesjes pro-biotica zijn helaas geen optie: ik lust geen yoghurt of alles wat ook maar enigszins een yoghurtsmaak heeft. Zucht. Wat nu?

Bedankt voor het meedenken!

Groeten, Dee

#3114879 Quote

Hoi Dee,
    Lastig is dat hé? Ik had dat bij mijn zwangerschappen ook zo erg. Lijnzaadloiecapsules hielpen toen bij mij wel. heb ik gehaald bij de etos. Er is nu ook ene nieuwe lijn van VSM mama, misschien is er van dat merk ook wel iets bij voor de stoelgang. En 's ochtends op je nuchtere maag een paar glazen lauw-warm (dus niet koud!!!0 water drinken en 2 kiwi's eten werkt bij mij ook super!! Succes, ik hoop dat je er iets aan hebt.
    Groetjes Tara

#3114880 Quote

zemelen eten, dit zijn soort zaadjes die je door de vla kan doen (ik doe t door de yoghurt, maar dat gaat bij jou niet op). ik zheb er zelf ook af en toe last van en dan doe ik 2 schepjes er door heen, paar dagen een schaaltje, en t gaat weer goed, je moet het alleen niet te vaak achter elkaar gebruiken, kan je weer aan de rees gaan!!!

Succes, dit is overigens heel gezond en schadelijk voor je kindje!!

Quibus

#3114894 Quote

Vezels zijn inderdaad wel het toverwoord. Dus bruin brood (ik heb het echt moeten leren eten, maar als je niet naar de wc kunt heb je het er wel voor over!), eventueel vezeltabletten (werkt bij mij erg goed) en je zou Roosvicee Laxo kunnen proberen. Dat werkt ook laxerend en smaakt niet naar yoghurt. Fruit is ook alijd fijn (pas alleen op met bananen). En veel water drinken.

Sterkte meid!
    Groetjes, Marisa

#3114907 Quote

Inderdaad; vezels! En is Goede Morgen iets voor je? Is volgens mij meer melkachtig met extra vezels erin dan yoghurt…? Ik heb ook veel last gehad van obstipatie tijdens alle zwangerschappen (tot bloedens toe…!) en in deze zwangerschap gebruik ik dus vezeldranken, volkorenbrood en als het heel erg was i.d.d. Roosvicee laxo.

Maar die vezeldranken helpen het beste bij mij in combi met volkorenbrood en ik eet geen bananen. En wellicht wat extra appels en pruimen?

Succes en geniet van je zwangerschap!!

Groetjes, Natasja
    40,3 wkn zwanger van derde kindje.

#3114916 Quote

Hai!

Ik herken je probleem hoor! Bij de eerste zwangerschap had ik het van het begin totaan het einde. Nu gelijk weer zodra ik zwanger was. Maar ik heb nu echt een ideale oplossing gevonden, All Bran flakes van Kellogs. Zijn cornflakes met meer vezels, is speciaal voor een goede stoelgang. Ik had er na een paar dagen al profijt van. Lekker met wat melk (is goed voor je kalk).
    Succes!

liefs
    Fee Julia

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen