Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289579 Hoe Gaat Het Nu In Zijn Werk

• Auteur

Dames,

Een vraagje, ik ben nu 5 weken zwanger, van het weekend getest, hoe gaat het nu met ha en verloskundige?

Wij wilden van de week naar de ha gaan, maar dan? Wanneer ga je dan naar de vk?
    Mag je die wel al bellen? En wanneer krijg je dan de 1e echo??

X Begin

#3114887 Quote

hoi begin

allemaal nieuwe dingen he die je nu te gemoet komen,ik zou van de week gewoon even naar de ha gaan en die legt je precies uit wanneer je de vk kunt bellen en wanneer je voor echos kunt gaan.de meeste vk doen de eerste afspraak tussen 8en 10 wken en eerste echo is meestal rond 12 weken mits je geen medische geschiedenis hebt gehad.succes ermee he gr wendy 6 ,4 wk zwanger

#3114892 Quote

Als je zwanger bent mag je gewoon een verloskundige kiezen. Je hoeft niet eerst naar de huisarts. Je zou in de telefoongids op internet kunnen kijken. Veel verloskundigen hebben een website, daar kun je dan op kijken wanneer je kunt bellen (veel hebben een telefonisch spreekuur) en op de site staat vaak ook wat ze van je willen weten als je belt. Ze maken dan je eerste afspraak (staat ook op de website wat ze je dan allemaal gaan vragen) en als je daar ben krijg je een verwijzing om bloed te laten prikken en voor je eerste echo.

Groetjes, Marisa

#3114923 Quote

Veel huisartsen doen helemaal niks meer met zwangerschappen. Je ''mag"" niet eens langskomen. Er zijn heel af en toe nog huisartens (met name in de dorpjes) die bevallingen doen. Ze mogen dat alleen nog als ze regelmatig cursussen doen en een minimum aantal bevallingen per jaar doen, anders verliezen ze die bevoegdheid.
    groeten ELke

#3114929 Quote

Heee Begin!!!

Hoe gaat het nu met je??? Ik ook 5 weken!!!
    Ik moet morgen de dokter bellen en die zet het in mijn bestand dat ik zwanger ben en ik krijg dan een telefoonnummer van de vk!
    En idd 1e afspraak bij ong 8 weken!
    Vind je het ook zo spannend????
    Laat je het nog even weten?

xie maantje

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen