Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289583 Grootte Van De Baby

• Auteur

Even een vraagje aan jullie.
    Op internet lees je overal dat het kindje met 11 weken zo een 5.5cm moet zijn,
    Nu ben ik volgens de echo 11 weken maar het kindje is pas 3.6cm.

Nu ben ik niet zo groot en mijn vriend is ook maar 1.63 kan het daar al aan liggen.???
    Volgens de zuster was alles goed dus neem aan dat ik mij dan geen zorgen hoef te maken toch?

Groetjes evelien 11w 2d

#3114915 Quote

Hoi Evelien,

Toen ik de eerste keer naar de Vk ging was ik 11 weken en 4 dagen en ons kindje was toen 3,8 cm dus dat is ongeveer even groot. Maar dat verschilt per persoon hoor en het zegt nog niet zoveel. 3 weken later kreeg ik weer een echo bij 14 weken en 4 dagen en toen was de kleine al bijna 8 cm. En ben afgelopen woensdag voor de 20 weken echo geweest en nu is ons zoontje rond de 24 cm en alles is prima in orde. Maar het klopt op internet staan hele apparte maten moet je je ook niet teveel op focussen.

Hele fijne zwangerschap toe gewenst.

Gr Fruit Girl 21,3 weken

#3114918 Quote

hoi Evelien,
    groot kans dat de lengte die jullie hebben opgekregen de gemeten lengte is tussen topje hoofd en billetjes (de beentjes zitten er dan niet bij). Dat is wat ze gebruiken om te bepalen hoe ver je bent tijdens termijnecho's. Voor zover ik heb gehoord zijn baby's de eerste twaalf weken allemaal even lang. Daarna pas gaan erfelijke factoren (hoe lang zijn de ouders) een rol spelen.
    Ik zou het toch nog even aan je verloskundige vragen als je je zorgen maakt. Maar het zal vast wel goed zijn!
    groetjes,
    yvette

#3114956 Quote

Hoi Evelien,

Ook ik raak elke keer weer gefrustreerd als ik die lengtes zie staan op verschillende sites, ten eerste kloppen ze niet met elkaar en als tweede niet met de lengte van mijn frummel. Ik heb nu een (engelstalige) site gevonden met lengtes die wat mij betreft een stuk beter kloppen:

http://www.babycenter.com/general/1290794.html

Trouwens, de VK geeft stelt toch de lengte van de zwangerschap adhv de grootte van je kleintje, die weet vast wel wat ze doet !

Geniet lekker van je kleintje !!

#3114965 Quote

Hoi Evelien,

Het is inderdaad wat Yvette hierboven zegt. Bij het maken van een echo meten ze de kleine van kop tot billetjes.
    Wat je op internet ziet is van kop tot teentjes en dat kan dus behoorlijk wat cm schelen!
    Ik had hetzelfde toen ik voor controle bij de verloskundige in het ziekenhuis kwam. Zij zei toen dat de kleine pas 9 cm was (volgens mij was ik toen iets van 15/16 weken). Ik schrok me rot en zei toen ook dat ik op internet had gelezen dat die frummel toch al iets van 15 cm moest zijn. Zij legde me toen uit dat ze dus maar van kop tot kontje meten…..
    Maak je dus maar niet druk, het komt allemaal goed!

Groetjes,
    Maike

#3114973 Quote

Hoi Evelien,

Niets om je zorgen over te maken hoor!
    Ik ben zaterdag voor de echo geweest en was toen 11wkn en 2dgn en de spruit
    was 4.4 cm van kont tot kruin. Beentjes dus niet meegerekend.
    Pas op een later moment gaat de erfelijke invloeden meespelen dus lekker
    genieten van wat je hebt gezien en je geen zorgen maken!

Liefs Renske
    11+5

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen