Hoi,
Ik heb me toen wij deze keuse moesten maken uitgebreid laten informeren zowel door ervaringsdeskundigen (mamma's dus) als meedere verkopers in winkels.
De Quinny Buzz is inderdaad een stoer ding. Ik was er ook helemaal weg van. Echter is hij alleen geschikt voor in de stad. Hij is mega licht en klein opvouwbaar dus erg handig voor mensen die bv in de stad in Amsterdam in een appartement wonen en een kleine auto hebben. Het nadeel vond ik dat de reiswiegen van Quinny 69 cm zijn waardoor je kindje snel in het wandelwagengedeelte moet. Op zich geen probleem mits dit helemaal plat kan. Bij de Buzz kan het bakje wel volledig gekanteld worden maar het voetengedeelte blijft in een hoek van 90graden staan dus is niet erg goed voor zo'n klein ruggetje.
De Koelstra is een oerdegelijke hollandse wagen. Dit soort wagens zijn lekker stabiel maar wel groter, minder compact opvouwbaar en rijden stugger. Hangt er dus net vanaf wat je wil
Wij hebben zelf uiteindelijk de Quinny Speedi gekocht. Hiervan kan het wandelwagengedeelte namelijk helemaal plat dus als je kindje uit de 69 cm bak is gegroeid is er geen probleem. Deze wagen is iets groter dan de Buzz maar nog steeds erg compact op te klappen en vooral ook licht in te klappen. Tevens rijd ie erg soepel en dus niet zo stug als de Koelstra. Is dus net wat je fijn vind. Het is wel een 3-wieler maar wel een van de betere en dus stabielere. De goedkopere merken zou ik zeker niet in driewielerformaat nemen. De uitstelbare duwstang is voor ons ook erg fijn gezien lengteverschillen. Tevens klik je van deze wagen supermakkelijk de wielen af wat dus bv bij een Koelstra niet zo is. Het voordeel tov de Buzz is dat deze wel geschikt is voor het bos.
De buggaboo is ook een van de betere wagens. De reiswieg is lekker lang dus je kindje kan er lang inliggen. Het is een hele stabiele en kwalitatief goede wagen. Echter…wij vonden de bak te laag en aangezien we lang zijn viel deze af. Deze kan net als de Koelstra en Speedi in het bos.
Wat ook echt een superwagen schijnt te zijn is de onethreehill. Die is zelfs geschikt voor het strand en dus een echte outdoorwagen. Niet de goedkoopste maar wel hip om te zien en dus erg goed. Onze buren hebben hem en zijn er erg tevreden over.
Succes met kiezen!!
lfs ing