Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289585 Kinderwagen

• Auteur

Hoi

Ik ben nu ruim 25 weken zwanger en zit te twijfelen over welke kinderwagen we zullen kopen.Ik twijfel tussen een koelstra,quinny buzz of quinny speedi.Ik vindt de buzz het stoerste maar we wonen buitenaf ( en dus hobbel de bobbel wegen)dus ik weet niet welke het beste is.Heeft iemand ervaring met deze wagens?

groetjes Lente

#3114913 Quote

hoi,
    ik ben me nu ook aan het orienteren op kinderwagens. In de winkel werd tegen mij gezegd dat de Quinny vooral een stads-kinderwagen is. Wat dat betreft zit je misschien met de Koelstra beter. Echter, qua formaat schelen die twee wel. Heb je genoeg ruimte in je achterbak voor een grote kinderwagen?
    groetjes,
    yvette

#3114914 Quote

Hoi Yvette

Bedankt voor je snelle reactie.
    We hebben wel veel laatruimte in de auto.Ik begrijp dat de koelstra meer ruimte inneemt,wist niet dat daar zoveel verschil inzit.
    Heb jezelf al een voorkeur voor een kinderwagen?

groetjes lente

#3114919 Quote

hoi Lente,
    Ik zit zelf te denken aan de Bugaboo Cameleon. Het spreekt me aan dat de wagen zo licht en wendbaar is, en te gebruiken in zowel de stad, als in het bos of op het strand. Verder zit er een erg goede vering op, en de  reiswieg is  in verhouding groot. Dit is een voordeel, omdat je baby er langer in kan. Als je baby te vroeg in de wandelwagen moet, is het niet goed voor het ruggetje, vandaar dat de Quinny bij mij afviel (model vind ik ook leuk, maar reiswieg is erg klein)
    Er is zoveel keus, bijna kun je door de bomen het bos niet meer zien.
    succes met kiezen! Laat nog even weten wat het uiteindelijk wordt….
    gr,
    yvette

#3114920 Quote

hoi,

de Speedi heeft zo'n uitstekend zwenkwiel aan de voorkant waar anderen hun nek over breken in een winkel enz.
    Bij de Buzz zit het wieltje onder de bak, dus daar struikelen mensen niet over. De koelstra ken ik niet. De bugaboo's zijn heel erg laag (het liggedeelte) dat is niet fijn als je zlef lang bent.
    Mijn dochtrtje is 6 maanden en ik heb de Buzz, hij kan gewoon over de straat en stoep en een redelijk egaal grindpad, maar echt over losse stenen en grond gaat wat lastiger, klein stukje gaat wel dan moet je op de achterwielen rijden met jhet voorste wieltje in de lucht.
    Verder vind ik het een perfecte wagen
    groeten Elke

#3114938 Quote

'Hey meiden,

Ik heb me al vanaf het begin van de zwangerschap bezig gehouden met het orienteren op een kinderwagen. Ik heb uiteindelijk voor een X-adventure gekozen. Dit omdat de kinderwagenbak van de Quinny's enorm smal is! Baby's liggen daar al snel klem in, zeker in de winter. De bak van X-adventure is een stuk breder. De wagens zijn kwalitatief even goed en dan is er ook nog het grote voordeel dat Quinny een stuk duurder is.

Zelf heb ik gekozen voor een vierwieler. Ik wilde in eerste instantie en driewieler, maar werd in de winkel door de verkoper op een belangrijk punt gewezen. Qua rijden is een driewieler even stabiel als een vierwieler, maar o wee als er druk ontstaat op de zijkant van de bak (bijvoorbeeld een klein kindje wat even in je wagen wil kijken in de supermarkt). Je kunt de wagen letterlijk met één vinger laten omslaan! Een vierwieler is net zo wendbaar (ik woon trouwens in de binnenstad, dus dat was voor mij heel belangrijk) maar wel een stuk stabieler. Probeer het maar eens uit in de winkel, je schrikt je een ongeluk als je ziet hoe gemakkelijk zo'n driewieler om gaat!

Groetjes en succes met je keuze!
    Marisa

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3114967 Quote

Hoi,

Ik heb me toen wij deze keuse moesten maken uitgebreid laten informeren zowel door ervaringsdeskundigen (mamma's dus) als meedere verkopers in winkels.

De Quinny Buzz is inderdaad een stoer ding. Ik was er ook helemaal weg van. Echter is hij alleen geschikt voor in de stad. Hij is mega licht en klein opvouwbaar dus erg handig voor mensen die bv in de stad in Amsterdam in een appartement wonen en een kleine auto hebben. Het nadeel vond ik dat de reiswiegen van Quinny 69 cm zijn waardoor je kindje snel in het wandelwagengedeelte moet. Op zich geen probleem mits dit helemaal plat kan. Bij de Buzz kan het bakje wel volledig gekanteld worden maar het voetengedeelte blijft in een hoek van 90graden staan dus is niet erg goed voor zo'n klein ruggetje.

De Koelstra is een oerdegelijke hollandse wagen. Dit soort wagens zijn lekker stabiel maar wel groter, minder compact opvouwbaar en rijden stugger. Hangt er dus net vanaf wat je wil

Wij hebben zelf uiteindelijk de Quinny Speedi gekocht. Hiervan kan het wandelwagengedeelte namelijk helemaal plat dus als je kindje uit de 69 cm bak is gegroeid is er geen probleem. Deze wagen is iets groter dan de Buzz maar nog steeds erg compact op te klappen en vooral ook licht in te klappen. Tevens rijd ie erg soepel en dus niet zo stug als de Koelstra. Is dus net wat je fijn vind. Het is wel een 3-wieler maar wel een van de betere en dus stabielere. De goedkopere merken zou ik zeker niet in driewielerformaat nemen. De uitstelbare duwstang is voor ons ook erg fijn gezien lengteverschillen. Tevens klik je van deze wagen supermakkelijk de wielen af wat dus bv bij een Koelstra niet zo is. Het voordeel tov de Buzz is dat deze wel geschikt is voor het bos.

De buggaboo is ook een van de betere wagens. De reiswieg is lekker lang dus je kindje kan er lang inliggen. Het is een hele stabiele en kwalitatief goede wagen. Echter…wij vonden de bak te laag en aangezien we lang zijn viel deze af. Deze kan net als de Koelstra en Speedi in het bos.

Wat ook echt een superwagen schijnt te zijn is de onethreehill. Die is zelfs geschikt voor het strand en dus een echte outdoorwagen. Niet de goedkoopste maar wel hip om te zien en dus erg goed. Onze buren hebben hem en zijn er erg tevreden over.

Succes met kiezen!!

lfs ing

#3115030 Quote

Hallo Allemaal

Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik heb ff gegoogeld en toen kwam ik erachter dat de buggystand van de quinny speedy slecht rechtop kan(voor als je kindje wat ouder is).Heeft iemand hier ervaring mee? De buzz valt nu af voor ons aangezien we juist meer "buitenaf "en in het bos zullen wandelen.Natuurlijk ga ik ook regelmatig winkelen maar over het algemeen loop ik meer buitenaf.De koelstra komt idd als goed en degelijk uit de bus maar de speedy vindt ik wat stoerder.  Ik hoop dus dat het meevalt met die rechtop stand.En anders gaan we denk ik voor de quinny,ik zal ook nog ff bij de mutsy/mutseart gaan kijken.

groetjes lente

#3115042 Quote

Hoi!

Ik ben ook 25 weken zwanger en wij hebben de kinderwagen al besteld, een mutsy 4 wieler met zwenkwielen. Een degelijke wagen die je zowel in het bos als stad goed kan gebruiken.
    De quinny speedy heeft een vriendin van mij en zij heeft er spijt van omdat haar zoon inderdaad niet rechtop kan zitten, wel zo belangrijk als je hem nog langer wilt gebruiken. Koelstra ben ik niet echt bekend mee,maar het voordeel van de mutsy en de buzz is dat je het zitje van je af en naar je toe kan keren. En in de mutsy kan je kindje ook plat kan liggen als het groter is. Succes ermee.  

Groetjes  Inie  

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen